Liberty vs Hawai’i

februari 13, 2008 at 9:33 am 1 reactie

“Waar ligt Liberty?” vroeg een vriendin aan mij. “Pennsylvania??? Maar Bibi?! Dat is helemaal in het oosten van Amerika!!” “tja, en het sneeuwt er nu.” antwoordde ik. “Maar je wilde toch altijd naar Hawai’i?? Dan heb je toch iets fout gedaan Bieb!” Een veel gehoorde opmerking en ik denk ’t zelf ook vaak. Ondermeer wanneer het water ermee ophoudt terwijl ik met cremespoeling in m’n haar onder de douche sta of wanneer de verwarming uitvalt. Ik haat dikke, statische truien en kan van sneeuw ook niet lang genieten.
Tja. Misschien heb ik iets fout gedaan maar misschien ook niet.
Ik weet dat ik uiteindelijk wel in Hawai’i terecht kom, vraag me niet hoe ik dat weet want dat weet ik niet.
Maar voor nu moet ik misschien andere dingen ervaren. Behalve Scott, is hier niets, behalve dat wat ik er zelf van maak. En een oude tochtende boerderij waar onder de lieveheersbeestjes, wespen en muizen kennelijk een uit de hand gelopen time-share programma gaande is. Met ons was in elk geval niet overlegd… Het kost me moeite hier te aarden en ik merk dat ik alle mentale zeilen bij moet zetten om een beeld te creëeren waar ik enthousiast van wordt.
Ik hou me vast aan het feit dat ik later dit jaar weer ga studeren en daar nieuwe vrienden door zal krijgen en ik over een aantal jaar als alles lukt, mijn eigen acupuntuur praktijk aan huis mag openen!
Ook weet ik dat de oude boerderijwoning waar we nu wonen, straks een comfortabel huis wordt met geothermische vloerverwarming, wijnkelder en mooie guestrooms (hint hint)!
Ik voel me hier in elk geval wel welkom. Scott zijn familie is duidelijk erg blij dat ik terug ben. We hadden laatst hutspot gekookt voor zijn familie en dat was zeer geslaagd. De mensen zijn hier niet zo van omhelzen en zoenen maar toen Scott’s schoonzus (Gwen) me bedankte voor het eten gaf ze me spontaan een zoen op mijn wang! Ik ben er nog ondersteboven van, zo lief! En onze buurman Eugene heeft op de laatste dag van het konijnen jacht seizoen een konijn voor me geschoten. We vonden het de volgende dag schoongemaakt en verpakt in een ziplock bag in onze brievenbus.

Het is ontzettend ver weg van waar ik heen wilde, het is koud, afgelegen en palmbomen overleven hier niet.
Op koude dagen als deze denk ik aan de warmte en de geur van de hibiscus op Hawai’i.
Maar ik geef het tijd en maak er het beste van want Hawai’i was toendertijd ook geen liefde op het eerste gezicht.

Hier wonen we.

En hier lag ik vorig jaar nog.

Entry filed under: Hawai'i, Liberty. Tags: .

Haas. Niet geschikt voor vegetariers.

1 reactie Add your own

  • 1. Anonymous  |  januari 16, 2009 om 4:16 pm

    Ik ga in April weer lekker 2 weken naar Hawaii.
    Aloha!

    Els.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



