Eenzaamheid

februari 17, 2008 at 6:05 pm 8 reacties

Na bijna een week zwaar verkouden en grieperig in huis te hebben vertoefd merk ik dat, nu het eindelijk weer kan, ik eigenlijk niet meer naar buiten wil. Het blijft maar sneeuwen, dan weer een beetje dooien, dan nog meer sneeuwen en het is zo koud!
Het termische ondergoed, drie paar sokken, de wollen trui en fleece vest zijn voor mij toch niet voldoende. Natuurlijk, als ik naar buiten loop in mn winterjas, sneeuwlaarzen, handschoenen en muts op ben ik aardig ingepakt maar mn gezicht blijft onbeschermd. En ik wil gewoon helemaal geen kou voelen. Nergens!
Daardoor zie ik ook erg weinig mensen. Eigenlijk zie ik behalve Scott, zijn ouders, broer en schoonzus, niemand anders. Okay, op Valentijnsdag zaten we in restaurant Babbscreek en daar heb ik met wat mensen gepraat. Maar goed.
Gister was er echter een buitenkansje!
Steve(broer van Scott) en Mark (vriend van beiden, en die heb ik al in geen maaanden gezien!) kwamen Scott helpen met bomen snoeien en zagen. Ze zijn beiden niet zo erg van op visite komen en ik wist wel dat ze niet eerst bij ons thuis zouden komen maar direct aan de slag zouden gaan.
Wat had ik bedacht? Ik had bedacht, ik ga lekker soep maken voor de lunch. Dan vertelt Scott ze dat wel. En dan heb ik bezoek!
Dus ik stond die ochtend vroeg op om gehakt uit de vriezer te halen om balletjes te draaien voor de soep. Jeetje als ik dit zo terug lees word ik echt een oud wijf! Soep-maken-voor-de-mannen en daarvoor om zeven uur op! Tssss! Maar goed, dat deed ik dus.
En groente snijden enzo, lekker lang laten pruttelen zodat de smaak er goed inkomt en om een uur of een ’s middags komt Scott thuis, zwetend en moe.
En zonder Steve en Mark! Die waren dus alweer naar huis gegaan.
Echt teleurgesteld was ik! Maar ook vooral geschokt door het feit dat ik er zo teleurgesteld over was! Dit is eenzaamheid.
Dat je voor een paar houthakkers als een onnozele gans vroeg uit de veren gaat om gehaktballetjes te draaien voor de soep, in de hoop dat ze dan bij je langs komen!
WOW!
En het is eigenlijk nog erger…
Een paar dagen terug hoor ik mezelf tegen Scott zeggen:
“Ik denk dat ik een keer met Steve en Gwen mee naar de kerk ga op zondagochtend.”(! Scott wist ook niet goed wat ‘ie daarmee aan moest)
En ook heb ik onlangs uitbundig “JA, fantastisch” geantwoord op een uitnodiging van Scott zijn moeder om met haar en een vriendin van haar een middagje Ukrainische eieren te beschilderen!
Onderstaande foto heb ik gegoogled maar dit ga ik dus over een weekje ofzo doen…

Daarover meer, na het voorval.

Entry filed under: eenzaamheid. Tags: .

Onze winterslaap gast De strijd kan beginnen!

8 reacties Add your own

  • 1. Liesbeth  |  februari 24, 2008 om 4:54 pm

    Ow bobo bobo bobo :):):) Ik moet erom lachen maar eigenlijk : JEETJE WOMAN ! Ga bij een clubje of zo? Of ga idd naar de Kerk *troost troost*

    Beantwoorden
  • 2. Liesbeth  |  februari 24, 2008 om 4:54 pm

    Ow bobo bobo bobo :):):) Ik moet erom lachen maar eigenlijk : JEETJE WOMAN ! Ga bij een clubje of zo? Of ga idd naar de Kerk *troost troost*

    Beantwoorden
  • 3. Scott and Bibi  |  februari 24, 2008 om 8:42 pm

    Ja het is best eng he? MEN! Waar ben ik aan begonnen in godsnaam! Ik ga me niet bij een crafts clubje aanmelden, maar ik moet toch wel iets bedenken, en snel ook!

    Beantwoorden
  • 4. Scott and Bibi  |  februari 24, 2008 om 8:42 pm

    Ja het is best eng he? MEN! Waar ben ik aan begonnen in godsnaam! Ik ga me niet bij een crafts clubje aanmelden, maar ik moet toch wel iets bedenken, en snel ook!

    Beantwoorden
  • 5. KNAL  |  maart 10, 2008 om 4:08 am

    Quelle tristesse! Maar wel leuk om te lezen. Ik zeg maar zo (Jordanees accent): Ut leefuh is un traaaaanendal. Kun je geen vrijwilligerswerk oid gaan doen, Rummikuppen met bejaarden ofzo, of zitten die daar ook niet?

    Beantwoorden
  • 6. KNAL  |  maart 10, 2008 om 4:08 am

    Quelle tristesse! Maar wel leuk om te lezen. Ik zeg maar zo (Jordanees accent): Ut leefuh is un traaaaanendal. Kun je geen vrijwilligerswerk oid gaan doen, Rummikuppen met bejaarden ofzo, of zitten die daar ook niet?

    Beantwoorden
  • 7. Scott and Bibi  |  maart 10, 2008 om 8:06 am

    Er zijn hier volop oudere mensen, nog niet echt bejaard dus ik moet nog even wachten voor ik me op hun stortđŸ˜‰. Maar ik hou mezelf goed bezig met allerhande zaken. En nu het beter weer wordt kan ik me verheugen op een grondige renovatie van ons huis het komende jaar. We hebben ook elke week een kookavond bij den schoonoudersch, en als ik me verveel dan zijn er nog de bingo avonden en het eieren schilderen, kortom: Vlijt en Jolijt alom.

    Beantwoorden
  • 8. Scott and Bibi  |  maart 10, 2008 om 8:06 am

    Er zijn hier volop oudere mensen, nog niet echt bejaard dus ik moet nog even wachten voor ik me op hun stortđŸ˜‰. Maar ik hou mezelf goed bezig met allerhande zaken. En nu het beter weer wordt kan ik me verheugen op een grondige renovatie van ons huis het komende jaar. We hebben ook elke week een kookavond bij den schoonoudersch, en als ik me verveel dan zijn er nog de bingo avonden en het eieren schilderen, kortom: Vlijt en Jolijt alom.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



