Acupunctuur

februari 21, 2008 at 5:52 pm Plaats een reactie


Sinds een paar maanden, vanaf de laatste maand in Tokyo vorig jaar, heb ik hele vreemde vermoeidheids klachten. In het ziekenhuis in Tokyo hebben ze niets kunnen vinden en wijtten ze mijn klachten aan stress. Ze konden niets doen en raadden me aan om te rusten. Daar kon ik natuurlijk niets mee dus ik ging in de laatste week in Tokyo, op aanraden van mijn Tai Chi leraar, naar een acupuncturist. Dat was mijn eerste ervaring met de Chinese geneeskunde en ik vond het erg leuk.
Ik had er al veel over gelezen dus ik vond het interessant om het eens mee te maken. Alleen al om daar te zijn.
De muren waren verkleurd, de wachtruimte erg klein, het rook er naar moxi en wierook. De praktijk ruimte was ook ontzettend klein en er stonden toch vier bedden in, gescheiden door oudroze gordijnen. De acupuncturist van engelse afkomst werd geassisteerd door drie leerlingen. Ze spraken op zachte toon in het engels en in het Japans. De acupuncturist vond het het belangrijkst mijn eetlust weer op gang te brengen. En met behulp van moxibustion en voedingsadvies lukte dat ook.
Edward’s praktijk.
Tijd voor meer dan een sessie was er niet dus ik ging in Nederland, na een tijdje kwakkelen, weer naar een acupuncturist.
Dr Suhendra is arts en acupuncturist. Van Chinees Indonesische afkomst.
Zijn praktijk is ruimer van opzet, een bed per kamer en hij heeft er vier, met voor elke kamer een wekker zodat hij weet wie wanneer klaar is, alles schoon, strak en wit, geen geur van wierook of moxi en geen assistenten. Deze arts maakt een kort babbeltje (tenzij je hem, zoals ik, aan de praat houdt hehehe) prikt zo min mogelijk naalden maar met optimaal effect en liet me een half uurtje relaxen op muziek van o.a. Trijntje Oosterhuis en Dusty Springfield. Jammer genoeg kon ik hem niet mee nemen naar Liberty… Het ging in die periode dat ik bij hem langsging, erg goed met me.
Dr. Suhendra.
En toen ging ik weer naar Pennsylvania.
Omdat ik nog steeds niet helemaal van mijn klachten af ben, ging ik vandaag naar een (de enige) acupuncturiste in Wellsboro, zo’n veertig minuten bij ons vandaan. Er zijn er maar twee op acceptabele afstand. De andere werkt in Lewisburg, nog verder weg.
Vandaag ging ik naar Linda Spencer.
Linda is een innemende oudere dame en het klikte gelijk tussen ons. Het is een kwieke dame die graag praat over haar beroep! En dat is perfect voor mij😉.
Haar praktijk zit boven een natuurvoedingswinkel vol potjes met pillen, kruiden, new age achtige spulletjes zoals oliën, dreamcatchers en andere gezellige spulletjes, ook de enige in Wellsboro. De geur van wierook, kruiden en de new age muziek kwam me al tegemoet. Haar praktijk bestaat uit een grote kamer met een bed. Met bloemetjes gordijnen, witte rotan stoelen en Maxwell Parish kunst aan de muur.
Voor het eerst kreeg ik naalden in mijn oor, wel een stuk of vijf. En een op mijn derde oog. Alles bij elkaar gebruikte ze zeventien naalden. Best veel, dat vond ze zelf ook maar dat kwam, zei ze, omdat ze verschillende dingen tegelijk wil aanpakken.
Er was een punt op mijn been waar mijn vorige arts steeds prikte en waar ik nog steeds een soort sensatie voel en ik had er bij Linda op moeten aandringen dat ze er daar een in stak. Ik voel dat dat goed zou zijn, maar ja, wat weet ik er eigenlijk van. Dus ik drong niet aan. Na een kwartier in het donker met new age muziek, gingen de naalden er al weer uit.
Ik zou willen dat ik nu al kan zeggen of het werkt maar ik merk nog niets.
Linda Spencer.

Morgenochtend vroeg vertrekken we voor een weekend New York en ik hoop dat ik me morgenavond in elk geval helemaal goed voel, want dan eten we met vrienden van Scott in een twee sterren restaurant! Met kaasplankje!

Entry filed under: acupunctuur. Tags: .

De strijd kan beginnen! De Grote Appel

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



