Wie wil met mij Tai Chi-en?

februari 27, 2008 at 9:37 am Plaats een reactie

Een van de leukste dingen die ik in Tokyo heb geleerd is Tai Chi. Ik was bezig met het leren van de 24 vorm en hoopte dat als ik maar hard genoeg oefende, ik alle 24 stappen in de korte tijd dat we in Japan waren, onder de knie zou krijgen. Mijn instructeur dacht in elk geval wel dat het kon lukken.
Maar doordat ik deze tai chi leraar pas in de derde week na aankomst vond en ik de laatste maand in Japan door vermoeidheidsklachten en vakantie in Indonesie niet meer kon deelnemen, had ik uiteindelijk maar vier maanden de tijd.
Ik ben dan ook maar tot de helft gekomen en nou moet ik de andere helft van videos leren of van youtube. Want uiteraard is hier in Liberty niemand te vinden met dezelfde interesse. In Wellsboro zit iemand die begonnen is met Qi Kung lessen te geven, maar dat is toch net weer anders.
Tevens was ik van plan om na de 24 vorm, de techniek ‘Wild Goose’ te leren. En waar ik dat in vredesnaam ga doen…
Scott zegt dat ik niet zo hard moet proberen om me hier thuis te voelen omdat dat vanzelf wel komt. Maar ik weet dat het bij mij niet vanzelf zal komen.

Entry filed under: Tai Chi. Tags: .

De Grote Appel Beren op de weg!

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



