Landelijk leven in Liberty

maart 13, 2008 at 2:20 pm 4 reacties

Onlangs ging ik heel dapper in mijn eentje met mijn videocamera naar de holle boom waarin onze beer ligt te slapen. Ik stond op twintig meter afstand, best ver denk ik, en zoemde in. Ik kon haar goed zien, ze stak haar snuit een paar keer naar buiten. En toen… werd ik bang en ben ik heel snel weer weggegaan hahaha! Niemand wist immers dat ik daar was en ik had geen walkie talkie bij me. Volgende keer beter, zeg ik maar.

De lente treedt langzaam in en alles lijkt weer tot leven te komen. De dieren laten zich weer zien, en ik kom ook weer meer buiten. Wel met tegezin want het is nog steeds koud, echt erg, mijn huid is helemaal aan het uitdrogen.(en gister zag ik rimpels bij mijn linker mondhoek!!! Wat een ellende! maar dat is voor een andere keer, terug naar ‘landelijk leven in Liberty’)
De konijnen huppelen vrolijk in en rond onze schuur, er is een grote groep kalkoenen die hun eigen stek lijken te hebben bij de buren op het land, je kan ze vaak vanaf de weg al zien. We zagen vandaag een uil en een vos, grote groepen herten en er zijn veel vogels te horen. Scott trok gister vol enthousiasme een vogelboek MET checklist uit de boekenkast en wil nu als gezamelijke hobby, met mij, vogels gaan spotten. “Is leuk joh! En dan maken we als regel dat we de vogel allebei gezien moeten hebben, anders telt het niet!” Echt adorable hoe hij zo enthousiast wordt van dat soort bezigheden. Ik zal wel eens mee gaan voor de sier.

Gister vlogen de wilde ganzen weer over terwijl ze druk aan het bespreken waren welke kant ze op zouden gaan. Eerst vlogen ze een stukje richting het zuiden, toen naar het westen, toen naar het noorden en toen vond ik het niet interessant meer.
Nu ik dit typ wordt er bij de buren flink geschoten met, naar het klinkt, semi-automatsiche geweren (stoer dat ik dat weet he?). Ze zijn kennelijk aan het jagen, al hebben we geen idee waarop want er loopt op dit moment geen jachtseizoen, zoals ik op de speciale jacht kalender heb gezien. Misschien zijn ze aan het oefenen.

Scott krijgt me af en toe zover dat ik met hem mee ga naar buiten om ons land te inspecteren. Er zijn de jonge appelboompjes die beschermd moeten worden tegen de herten, daar gaat dan een lintje omheen om er bij een volgende inspectie plastic tubes overheen te plaatsen, dat doet Scott dan samen met zijn broer Steve. Er zijn bomen die elkaar verdringen voor zonlicht en waar dus het een en ander gesnoeid moet worden. Hier en daar vindt je duidelijke ‘paden’, die gemaakt zijn en gebruikt worden door herten en andere dieren, ze hebben echt vaste routes, grappig he?
Er zijn nog veel dingen waar ik aan moet wennen en makkelijk is het niet. Onlangs waren we bij Steve en Gwen langs gegaan met wijn en kaas om ze te vertellen dat we verloofd zijn. Het was erg gezellig en relaxed, tot ik me realiseerde dat het flesje cola dat op tafel stond, vlakbij de kaas, niet gevuld was met cola, maar met tobacco spit van Steve! EEEEWWW verschrikkelijk!

Entry filed under: Liberty, Natuur. Tags: .

Trailer trash!!! Een visioen

4 reacties Add your own

  • 1. Liesbeth  |  maart 15, 2008 om 3:58 am

    AAAAAAAAAH GATVER hahaahhahahahaaaa :):):)

    Misschien woont er naast je wel een seriemoordenaar, die zijn slachtoffers eerst elke teen afschiet… en dan langzaam laat doodbloeden?

    … je hebt rare mensen daar in de US …

    Uw-klad-vriendin,

    Liesbeth

    Beantwoorden
  • 2. Liesbeth  |  maart 15, 2008 om 3:58 am

    AAAAAAAAAH GATVER hahaahhahahahaaaa :):):)

    Misschien woont er naast je wel een seriemoordenaar, die zijn slachtoffers eerst elke teen afschiet… en dan langzaam laat doodbloeden?

    … je hebt rare mensen daar in de US …

    Uw-klad-vriendin,

    Liesbeth

    Beantwoorden
  • 3. Scott and Bibi  |  maart 15, 2008 om 8:23 am

    Ik word er altijd een beetje onpasselijk van, van die doorzichtige tabaksspuug flesjes van Steve. Op Youtube kun je filmpjes zien van jongens die voor een weddenschap, andermans tobacco spit flesje leegdrinken! Ik moet er echt bijna van kotsen!!! Rare mensen ja, maar je komt ze ook tegen in boerengebieden in Nederland hoor😉, heeft denk ik ook te maken met hoe ver je letterlijk en figuurlijk van de beschaving af leeft… ik zal ook eens letten op haartypes en karaktereigenschappen hier.

    Beantwoorden
  • 4. Scott and Bibi  |  maart 15, 2008 om 8:23 am

    Ik word er altijd een beetje onpasselijk van, van die doorzichtige tabaksspuug flesjes van Steve. Op Youtube kun je filmpjes zien van jongens die voor een weddenschap, andermans tobacco spit flesje leegdrinken! Ik moet er echt bijna van kotsen!!! Rare mensen ja, maar je komt ze ook tegen in boerengebieden in Nederland hoor😉, heeft denk ik ook te maken met hoe ver je letterlijk en figuurlijk van de beschaving af leeft… ik zal ook eens letten op haartypes en karaktereigenschappen hier.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



