Effe ertussen uit

april 15, 2008 at 6:54 am 2 reacties

Na een paar maanden in die klotekou in Pennsylvania vertrokken wij afgelopen vrijdag ochtend voor een bruiloft van vrienden en een lang weekend naar het zonnige zuiden, South Carolina.

In de U.S. is het gebruikelijk dat er de avond voor de bruiloft een gettogether plaatsvindt voor familie en vrienden. Veel genodigden maken van deze gelegenheid gebruik om kennis te maken met elkaar zodat ze op de bruiloft zelf potentieel wat nieuwe vrienden hebben om mee te praten.
Deze keer vond de gettogether plaats in een luxe villa wijk in de tuin van een oom en tante van de bruid. Zoals altijd begint de avond rustig(of tam zo je wilt) en naar mate de avond vordert en de drank begint te werken wordt het allemaal wat losser.
Een van Scotts beste vrienden was er ook met zijn verloofde. John en Leah. Leah is een jonge meid die wel houdt van een borrel. Ze was zo blij dat ik er was omdat ik wel een beetje mee kan feesten (maar stiekum kan ik soms een hele avond doen over twee glazen wijn-het lijkt dan of ik veel drink maar eigenlijk doe ik dan onbedoeld net alsof). Ik denk alleen dat ze nog niet door had dat ik een stukje ouder ben, dat ik geen Christen ben, en echt niet in Jezus geloof, en niet blow. Maarja, toen ze dat een beetje doorhad had ze op een achterafje in de tuin, flink aangeschoten en jolig, al lang haar kunstgebit al uit haar mond gehaald om me die te laten zien. Alle vrouwen in haar familie verliezen op jonge leeftijd een paar tanden. Ik vond het erg interessant temeer omdat ik nu het boek van dr. Joel Wallach aan het lezen ben:”Dead doctors don’t lie!”. Over de blunders in de medische wereld en alle ziektes die ontstaan door gebrek aan vitaminen en mineralen in ons hedendaagse voedsel, en het misplaatste blind vertrouwen van patienten in dokters etc etc. Maar daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen.
Het was een superleuk weekend. We verbleven in het hotel aan het strand waar de bruiloft plaatsvond. Ik heb nog meer aangename leuke vrienden van Scott ontmoet, kon het niet helpen dat ik emotioneel werd van de trouw plechtigheid, heb ’s ochtens vroeg bij zonsopgang Tai Chi op het strand gedaan, lekker gegeten bij Paula Deen, geshopt in Savannah en ben flink verbrand ondanks toch meerdere malen flink smeren…(?raar)
Gister avond terug gekomen in Liberty waar het nog steeds redelijk koud is, en terug naar de orde van de dag.
De vuilcontainer staat morgen voor de deur dus we gaan beginnen met het huis. Of ik er klaar voor ben? Al lang! Ik sta te popelen om dit oude huis leeg te halen en op te pimpen. Out with the old and in with the new! CHARGE!

Entry filed under: Reizen. Tags: .

De eetclub Bordjes nijd

2 reacties Add your own

  • 1. Liesbeth  |  april 16, 2008 om 3:02 pm

    Suc6 met de verbouwing …. ik weet hoe het voelt! Maar eenmaal klaar – geweldig! (niet dat ik daarover al kan meespreken.. ‘k weet het nog van mijn VORIGE huis …)

    Doewie! L.

    Beantwoorden
  • 2. Liesbeth  |  april 16, 2008 om 3:02 pm

    Suc6 met de verbouwing …. ik weet hoe het voelt! Maar eenmaal klaar – geweldig! (niet dat ik daarover al kan meespreken.. ‘k weet het nog van mijn VORIGE huis …)

    Doewie! L.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



