Mijn volgende stap in de gemeenschap

mei 17, 2008 at 2:52 pm 4 reacties


Sinds kort kom ik weer regelmatig bij de sportschool in een klein dorpje in de buurt. Het is de sportschool die gerund wordt door Sue die mij twee jaar geleden voor wilde stellen aan haar zeventienjarige zoon (blogje) omdat ik gitaar speelde(had Scott zn moeder haar verteld) en hij een band wilde beginnen.
Gelukkig was ze dat allemaal vergeten toen ik me vorige maand met frisse tegenzin opnieuw kwam aanmelden voor een lidmaatschap.
Van het een kwam ’t ander en nu heb ik niet alleen een lidmaatschap maar ben ik tevens vrijwilligster en ben ik daar een avond per week van 5 tot 7 te vinden. Ik deed het vooral omdat Sue zo aandrong en ik dacht dat het wel goed is voor de opbouw van mn sociale leven.
Ik heb nog nooit vrijwilligers werk gedaan maar hier is het verrichten van vrijwilligerswerk een algemeen onderdeel van leven in deze gemeenschap. Het is zeker niet verplicht, het wordt zelfs niet verwacht maar het wordt wel aangemoedigd. En een paar keer per week een andere omgeving is ook niet verkeerd.
De sportschool is meer een soort ruime huiskamer met wat apparatuur, een radio’tje en tv en is onderdeel van een ‘health center’. Tegenover de ‘sportkamer’ zit de fysiotherapeut. En dan zijn er twee kleine kleedkamers met douche en ivaliden wc en dat is alles. Ik zit achter de balie in het halletje en de meeste avonden komt er helemaal niemand en zit ik daar in mn eentje een beetje te lezen of te internetten.
De meeste bezoekers komen overdag en dat zijn dan vaak bejaarden en werknemers van de metaal fabriek. En roddelende jonge stay-at-home moeders met overgewicht die de apparatuur enkel gebruiken om op te zitten.
En afgelopen dinsdagavond, om half 7, kwam de drogist van twee panden verderop binnen wandelen met z’n sporttas. We herkenden elkaar omdat ik de dag ervoor nog bij hem in de winkel was voor speciale teek verwijderings pincetten. “Als je wil kan je wel naar huis hoor” zei hij,”Ik ben hier ook vrijwilliger en heb de sleutels van het pand bij me dus ik kan alles afsluiten als ik hier klaar ben”. Lekker dorps he?

Entry filed under: Blossburg, Sporten. Tags: .

Knal feest! Moeder-familie dag

4 reacties Add your own

  • 1. Alwin  |  mei 21, 2008 om 8:07 am

    Ow wat een priceless verhaal, zie je zo zitten achter dat balie’tje. Doet me denken aan mijzelf als 16-jarige in de Italiaanse ijssalon, op een regenachtige koude zondag. Wachten op klanten terwijl de Greatest Italian Hits CD maar door shuffelt….oudbakken hit na hit na hit…se bastasse una bella canzone ….(inhaken en meedeinen)

    Beantwoorden
  • 2. Alwin  |  mei 21, 2008 om 8:07 am

    Ow wat een priceless verhaal, zie je zo zitten achter dat balie’tje. Doet me denken aan mijzelf als 16-jarige in de Italiaanse ijssalon, op een regenachtige koude zondag. Wachten op klanten terwijl de Greatest Italian Hits CD maar door shuffelt….oudbakken hit na hit na hit…se bastasse una bella canzone ….(inhaken en meedeinen)

    Beantwoorden
  • 3. Bibi  |  mei 27, 2008 om 7:06 pm

    Hahaha dat verhaal van jou in die ijssalon met die depressieve muziek (Moesiekaa EEEEH!) ik blijf erom lachen en ik zie het zo voor me, of ik er zelf bij was! Ik hoop dat ik dat ooit eens kan gebruiken in een film, als ik die ooit eens ga maken!

    Beantwoorden
  • 4. Bibi  |  mei 27, 2008 om 7:06 pm

    Hahaha dat verhaal van jou in die ijssalon met die depressieve muziek (Moesiekaa EEEEH!) ik blijf erom lachen en ik zie het zo voor me, of ik er zelf bij was! Ik hoop dat ik dat ooit eens kan gebruiken in een film, als ik die ooit eens ga maken!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



