Moeder-familie dag

mei 17, 2008 at 3:37 pm 6 reacties

Hier doen ze ook aan moederdag alleen was deze dag hier dit jaar meer een familiedag.
Alle tantes en ooms waren er dit jaar bij en het was weer een bijzondere ervaring vanwege twee dames in de familie. Eerst tante Joyce. Zij is een zus van Scott z’n vader, Sid, klein van stuk, energiek, altijd opgewekt en tevens de beste jager in de familie. Ik vroeg of ze m’n filmpje al had gezien waarin te zien was dat ik een geweer had gewonnen, “Of course! And when I saw you won the gun I was thrilled!”YES!” zei ze, helemaal enthousiast was ze erover hahaha. Over een week is ze er weer en dan gaat ze me leren hoe ik met ’t geweer om moet gaan. Ik weet dat ’t menigeen tegen de borst stuit maar ik heb er echt zin in!
Dan de vrouw van oom Bill, Gerry, uit Ohio. Zij is kwart cherokee, kwart indiaas, kwart afrikaans en kwart wit en vrijwel altijd gekleed in bijzondere kleding en mooie Indiase stoffen. En ze is een pastoor. En een heeeele goeie kok! Enorme pannen met heerlijk eten had ze meegenomen.
Als een koningin stapte ze binnen en regelde dat t eten naar binnen werd gedragen en werd uitgestald naar haar wensen. Voordat we konden gaan eten moesten we natuurlijk eerst allemaal naar de woonkamer komen om met zn allen te bidden. En zoals ik al zei was het eten echt geweldig. Ik heb in tijden niet zulke lekker groene bonen gegeten. Na het desert (lemonpie van Jeanine en Angie en appeltaart van moi) werden we wederom verzocht naar de woonkamer te komen voor een speciaal gebed en ceremonie voor de gezondheid van Sid.
Nou is bijna iedereen gelovig, behalve Scott en ik en nog een paar mensen, maar ik zag toch verschillende mensen duidelijk met tegenzin naar de woonkamer schuivelen.
Een tafel met paars tafelkleed stond in het midden van de kamer opgesteld, naast de comfortabele “luie stoel” waar Sid het laatste jaar min of meer aan gekluisterd is.
Gerry en Bill waren in januari dit jaar naar Israel geweest en hadden alle bijbelse plekken bezocht. Op de tafel lagen folders, geplastificeerde gebeden, een schaaltje met water uit de Jordaan, stenen uit Galilea en foto’s van hun herdopening in de Jordaan. We moesten allemaal wat Jordaanse rivier water op ons voorhoofd smeren om onze eigen dopening te herinneren.
Tenzij je niet wilde, dan hoefde het niet, Scott weigerde uiteraard, die denkt er zo het zijne van. Ik ook maar het was nieuw voor me dus ik vond het wel grappig.
Uiteraard hoopte ik dat dat water zo bijzonder was dat het de beginnende lijntjes in mijn voorhoofd zou laten verdwijnen maar het heeft helaas niet geholpen.

Entry filed under: treurnis. Tags: .

Mijn volgende stap in de gemeenschap Express yourself

6 reacties Add your own

  • 1. Alwin  |  mei 21, 2008 om 8:10 am

    Zou je soms niet wensen dat je gewoon nog op de Weerdestein FoxKids, TMF, Discovery en RTL5 zat te timen? Lekker in het turkoois pluche?

    Beantwoorden
  • 2. Alwin  |  mei 21, 2008 om 8:10 am

    Zou je soms niet wensen dat je gewoon nog op de Weerdestein FoxKids, TMF, Discovery en RTL5 zat te timen? Lekker in het turkoois pluche?

    Beantwoorden
  • 3. henray  |  mei 27, 2008 om 2:00 am

    M’n eigen moeder kan een kado van te voren ontvangen (omdat ze echt een kado wil…thanx to our religion: de commercie)

    Beantwoorden
  • 4. henray  |  mei 27, 2008 om 2:00 am

    M’n eigen moeder kan een kado van te voren ontvangen (omdat ze echt een kado wil…thanx to our religion: de commercie)

    Beantwoorden
  • 5. Bibi  |  mei 27, 2008 om 7:03 pm

    @alwin:
    Ik denk nog vaak terug aan die tijd en word dan steeds weer vrolijk van t feit dat ik er weg ben! Pfoe dat had niet veel langer moeten duren!
    Zag laatst op de ‘Traenendahl hyves’ een foto van jou, heel sip bleek koppie, het moet een ochtend dienst op zaterdag/zondagochtend in de winter geweest zijn… och wat een ellende was dat toch!
    @henray:
    Hier worden ook cadeaus verwacht, het werd dit jaar een mobiele telefoon, die ze ruim een maand van tevoren al kreeg omdat ze die toen echt nodig had, en op moederdag zelf een kaartje en onze aanwezigheid.
    Ik denk dat ik maar eens een ‘Oudste Dochter’ en ‘Grote Zus’ dag ga invoeren!

    Beantwoorden
  • 6. Bibi  |  mei 27, 2008 om 7:03 pm

    @alwin:
    Ik denk nog vaak terug aan die tijd en word dan steeds weer vrolijk van t feit dat ik er weg ben! Pfoe dat had niet veel langer moeten duren!
    Zag laatst op de ‘Traenendahl hyves’ een foto van jou, heel sip bleek koppie, het moet een ochtend dienst op zaterdag/zondagochtend in de winter geweest zijn… och wat een ellende was dat toch!
    @henray:
    Hier worden ook cadeaus verwacht, het werd dit jaar een mobiele telefoon, die ze ruim een maand van tevoren al kreeg omdat ze die toen echt nodig had, en op moederdag zelf een kaartje en onze aanwezigheid.
    Ik denk dat ik maar eens een ‘Oudste Dochter’ en ‘Grote Zus’ dag ga invoeren!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



