Blossburg tour

juni 3, 2008 at 7:07 pm 8 reacties

Ik ben in Blossburg. De vrouw achter de kassa van de Dollar General klaagt over hoofdpijn. Ik vraag haar of het door het weer komt. Niet dat ik daar echt benieuwd naar ben maar je word toch geacht een babbeltje te maken. Ze zegt dat het komt omdat ze cafeine tekort heeft. Normaal, zegt ze, heeft ze al een paar koppen koffie op drinkt ze rond deze tijd haar vierde blikje diet pepsi. Ik ga er maar van uit dat er vandaag bijzondere omstandigheden zijn waarom ze geen koffie en diet pepsi heeft gedronken maar ik wil er niet naar vragen.
De dikke man in wit tshirt, zwarte bermuda en zwarte crocks komt de winkel binnengeslofd en wordt vriendelijk begroet. Ik zou hem ook al gedag kunnen zeggen want ik zie ‘m vaker rondschuivelen maar iets houd me tegen. Ik denk dat hij mij inmiddels ook herkent en me op een dag vriendelijk zal toeknikken.
Ik loop de winkel uit en midden op de weg staat een ouder koppel te praten met een dikke vrouw met lang haar op een scootmobiel. Verderop staat een auto stil, en een andere dikke vrouw praat met de bestuurster. Het gaat over iets wat ze thuis zelf in elkaar knutselt en probeert te verkopen. Ik loop net niet langzaam genoeg om op te pikken waar het om gaat. Naast de Dollar General zit de supermarkt. Het stinkt er bij de ingang altijd naar iets verrots maar niemand weet wat het is.
Ik ben net te laat voor het postkantoor. Om tijd te doden loop ik even binnen bij de drogist. Bij de kassa liggen oude ansichtkaarten met afbeeldingen van Blossburg uit de jaren zestig of zeventig. Ze zijn te koop voor tien cent per stuk en ik maak in gedachten een lijstje van mensen die ik zo’n kaartje ga sturen.
Het is snikheet en ik heb geen zin om weer achter de balie van de sportschool te zitten. Maar over tien minuten moet ik de dagdienst aflossen.
Na slechts drie weken heb ik al een beetje spijt dat ik akkoord ben gegaan met ’t vrijwilligerswerk. Ik had het natuurlijk wel eerder kunnen bedenken dat ik niet zo van het gratis-dingen-doen ben. En met die hoge benzineprijs voel ik dat ik er meer instop dan ’t momenteel waard is maar ’t zou lullig zijn om nu al weer af te haken.
Ik rij nu wel tijdelijk een zuinige huurauto, want onze Ford staat bij de garage omdat we vorige week na een avondje stappen op weg naar huis per ongeluk een hert aan hebben gereden. Het arme dier was praktisch opslag dood en ik zal jullie de details besparen. Helaas gebeurt het vaak in gebieden zoals deze.
Mijn collega Jerry zit te wachten om afgelost te worden. Hij zit van negen tot vijf betaald achter de balie. Jerry is 37 jaar en heeft het ouderlijk huis nog altijd niet verlaten. Dit is zijn allereerste baan. Sue vindt dat hij z’n werk niet goed doet maarja, wat kan je nou verwachten van een beginneling?
Dus nu zit ik weer hier en de enige bezoekster van de sportschool ging net weg.
En nu, een filmpje.

Entry filed under: Blossburg, Sporten. Tags: .

Het beste uit ‘Ja Natuurlijk!’ Strangers in the night

8 reacties Add your own

  • 1. KNAL  |  juni 4, 2008 om 1:03 am

    Ow wat priceless weer allemaal, helaas doet het filmpje het niet maar ik zie alles evenzogoed haarscherp op mijn netvlies.
    Heb je niet af en toe het idee dat je in een film zit?

    Beantwoorden
  • 2. KNAL  |  juni 4, 2008 om 1:03 am

    Ow wat priceless weer allemaal, helaas doet het filmpje het niet maar ik zie alles evenzogoed haarscherp op mijn netvlies.
    Heb je niet af en toe het idee dat je in een film zit?

    Beantwoorden
  • 3. henray  |  juni 5, 2008 om 12:47 am

    filmpje doet ’t (god wat is amerika toch ook lelijk) maar geen geluid (maar dan wel weer ondertiteling). Krijg je niet in natura betaald? Een lekkere massage van de fysio? Voor wat hoort wat niet? Maar eh de dure benzine is vergleken met de prijzen hier één grote grap

    Beantwoorden
  • 4. henray  |  juni 5, 2008 om 12:47 am

    filmpje doet ’t (god wat is amerika toch ook lelijk) maar geen geluid (maar dan wel weer ondertiteling). Krijg je niet in natura betaald? Een lekkere massage van de fysio? Voor wat hoort wat niet? Maar eh de dure benzine is vergleken met de prijzen hier één grote grap

    Beantwoorden
  • 5. KNAL  |  juni 5, 2008 om 12:58 am

    Alsnog het filmpje gezien; oow bloederige hel quelle tristesse! Maar wel priceless in beeld gebracht de laatste beelden zijn TOP! Zo veelzeggend (net de Italiaanse ijssalon op een druilerige herfstmiddag!). Ik hoor je zuchten! Hoe heb je dat trouwens met die overtiteling gedaan?
    Ik vind het trouwens dé locatie voor XXX movies in ‘mijn’ genre; het ziet er zó herkenbaar uit!
    Maar dat type mens woont daar natuurlijk niet.

    Beantwoorden
  • 6. KNAL  |  juni 5, 2008 om 12:58 am

    Alsnog het filmpje gezien; oow bloederige hel quelle tristesse! Maar wel priceless in beeld gebracht de laatste beelden zijn TOP! Zo veelzeggend (net de Italiaanse ijssalon op een druilerige herfstmiddag!). Ik hoor je zuchten! Hoe heb je dat trouwens met die overtiteling gedaan?
    Ik vind het trouwens dé locatie voor XXX movies in ‘mijn’ genre; het ziet er zó herkenbaar uit!
    Maar dat type mens woont daar natuurlijk niet.

    Beantwoorden
  • 7. Bibi  |  juni 5, 2008 om 8:24 am

    @knal, ja ik heb inderdaad vaak het gevoel dat ik in een film zit. En gisteravond was ik weer uit eten met de meiden, en in de auto zat ik achterin tussen Scott zn moeder en een tante, WAT een gekakel hee, en ze hebben ook dat platte amerikaanse accent. Iemand zei dat er een nieuwe winkel downtown in Williamsport zou komen. Iedereen: DEWNTHEEWN?!
    @Henray, ik heb in t filmpje alleen t achtergrond geluid van buiten en de muziek in de sportschool gebruikt en aan het einde een stukje Beach Boys uit mn Ipod.
    Helaas word ik niet in natura betaald, anders zou ik t ook niet mogen doen van de immigratiedienst.
    @Knal, ik gebruik windows movie maker, is niet zo erg hoogstaand maar goed genoeg voor dit soort filmpjes. En je kan er dan apart ondertitels in zetten, of credits en titels.
    Je hebt hier vooral de stoere behaarde houthakkers types en huisvaders in denial.
    Misschien zou ik in de vele rustige uurtjes wat materiaal kunnen schieten van een paar stevige kerels van de gieterij. Ik zie het al helemaal voor me!

    Beantwoorden
  • 8. Bibi  |  juni 5, 2008 om 8:24 am

    @knal, ja ik heb inderdaad vaak het gevoel dat ik in een film zit. En gisteravond was ik weer uit eten met de meiden, en in de auto zat ik achterin tussen Scott zn moeder en een tante, WAT een gekakel hee, en ze hebben ook dat platte amerikaanse accent. Iemand zei dat er een nieuwe winkel downtown in Williamsport zou komen. Iedereen: DEWNTHEEWN?!
    @Henray, ik heb in t filmpje alleen t achtergrond geluid van buiten en de muziek in de sportschool gebruikt en aan het einde een stukje Beach Boys uit mn Ipod.
    Helaas word ik niet in natura betaald, anders zou ik t ook niet mogen doen van de immigratiedienst.
    @Knal, ik gebruik windows movie maker, is niet zo erg hoogstaand maar goed genoeg voor dit soort filmpjes. En je kan er dan apart ondertitels in zetten, of credits en titels.
    Je hebt hier vooral de stoere behaarde houthakkers types en huisvaders in denial.
    Misschien zou ik in de vele rustige uurtjes wat materiaal kunnen schieten van een paar stevige kerels van de gieterij. Ik zie het al helemaal voor me!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



