Niet geschikt voor mensen met een slangenfobie

juni 15, 2008 at 8:22 am 18 reacties

Het was weer tijd voor de jaarlijkse slangenjacht in Morris.
Een slangenjacht betekent een lange tocht door het bos, goede voorbereiding op het gebied van slangenkennis en liefst ervaring in het vangen.
Maar het gaat niet alleen om de slangenjacht, er is ook een softball wedstrijd, een band, een markt en natuurlijk ETEN!

Uiteraard had ik mee willen doen maar men moet zo’n drie maanden voor de jacht een vergunning aanvragen en naar een cursus en daar was ik helaas te laat voor.
Scott zijn broer Steve heeft een aantal jaren meegedaan EN gewonnen dus hij gaat me leren hoe je slangen vindt en vangt zodat ik volgend jaar mee kan doen.
Ik heb d’r zin in!

Entry filed under: Morris, Natuur. Tags: .

You are beautiful Rookverbod

18 reacties Add your own

  • 1. KNAL  |  juni 16, 2008 om 3:26 am

    Nou ik heb het filmpje doorstaan (thanks for the warning anyways!). Tsja da’s dan weer onderdeel van mijn fobie: Ergens fascineert het me ook weer. Vandaar dat ik (heel voorzichtig) het filmpje gekeken heb.
    Of het prettig is dat ze weer losgelaten zijn weet ik niet, maar wel diervriendelijk iig…hahaha.

    Beantwoorden
  • 2. KNAL  |  juni 16, 2008 om 3:26 am

    Nou ik heb het filmpje doorstaan (thanks for the warning anyways!). Tsja da’s dan weer onderdeel van mijn fobie: Ergens fascineert het me ook weer. Vandaar dat ik (heel voorzichtig) het filmpje gekeken heb.
    Of het prettig is dat ze weer losgelaten zijn weet ik niet, maar wel diervriendelijk iig…hahaha.

    Beantwoorden
  • 3. henray  |  juni 16, 2008 om 3:59 am

    bah slangen zijn zo naar…..brrrr. Maar eh wel raar: werken mag je niet maar je kunt wel een schietvergunning aanvragen. Vreemde mensen die amerikanen.

    Beantwoorden
  • 4. henray  |  juni 16, 2008 om 3:59 am

    bah slangen zijn zo naar…..brrrr. Maar eh wel raar: werken mag je niet maar je kunt wel een schietvergunning aanvragen. Vreemde mensen die amerikanen.

    Beantwoorden
  • 5. Bibi  |  juni 16, 2008 om 6:33 am

    @Henray: ik kan ook nog geen schietvergunning aanvragen maar die heb ik alleen nodig voor kalkoenen, herten en beren.
    Slangen vang je met een speciale slangenstok, en dan doe je ze in een jutezak.

    Beantwoorden
  • 6. Bibi  |  juni 16, 2008 om 6:33 am

    @Henray: ik kan ook nog geen schietvergunning aanvragen maar die heb ik alleen nodig voor kalkoenen, herten en beren.
    Slangen vang je met een speciale slangenstok, en dan doe je ze in een jutezak.

    Beantwoorden
  • 7. henray  |  juni 17, 2008 om 12:34 am

    oh wacht en om slangen te vangen heb je een jachtvergunning nodig dus je mocht niet meedoen, (oh mijn eerste instinct zou zijn om die slangen dood te knuppelen (terwijl ik normaliter niets dood, behalve een mug))

    Beantwoorden
  • 8. henray  |  juni 17, 2008 om 12:34 am

    oh wacht en om slangen te vangen heb je een jachtvergunning nodig dus je mocht niet meedoen, (oh mijn eerste instinct zou zijn om die slangen dood te knuppelen (terwijl ik normaliter niets dood, behalve een mug))

    Beantwoorden
  • 9. KNAL  |  juni 17, 2008 om 1:51 am

    Oh ja en ik wil (vanwege mijn fobie) ook nog even de tips weten hoe je ze vindt en vangt. Want dan kan ik die tips weer omdraaien opdat ik ze NIET vind….

    Beantwoorden
  • 10. KNAL  |  juni 17, 2008 om 1:51 am

    Oh ja en ik wil (vanwege mijn fobie) ook nog even de tips weten hoe je ze vindt en vangt. Want dan kan ik die tips weer omdraaien opdat ik ze NIET vind….

    Beantwoorden
  • 11. Bibi  |  juni 17, 2008 om 6:51 am

    @Henray: Ik had wel een jachtvergunning kunnen aanvragen met mijn status maar ik was veel te laat. Iemand zei me dat ik dat twee weken van te voren nog kon doen maar de regels waren inmiddels veranderd en nu moet je dat ruim drie maanden van te voren doen. Weet ook niet waarom.

    @Knal: Ik vind het echt heel erg dapper van je dat je toch het filmpje heb gekeken! Sjappoo!
    En als ik er wat meer over weet zal ik je een korte cursus geven;-).
    Maar misschien helpt het al te weten dat ze liever bij mensen uit de buurt blijven.

    Beantwoorden
  • 12. Bibi  |  juni 17, 2008 om 6:51 am

    @Henray: Ik had wel een jachtvergunning kunnen aanvragen met mijn status maar ik was veel te laat. Iemand zei me dat ik dat twee weken van te voren nog kon doen maar de regels waren inmiddels veranderd en nu moet je dat ruim drie maanden van te voren doen. Weet ook niet waarom.

    @Knal: Ik vind het echt heel erg dapper van je dat je toch het filmpje heb gekeken! Sjappoo!
    En als ik er wat meer over weet zal ik je een korte cursus geven;-).
    Maar misschien helpt het al te weten dat ze liever bij mensen uit de buurt blijven.

    Beantwoorden
  • 13. KNAL  |  juni 18, 2008 om 1:16 am

    @ Bibi: Dat is waarom ik ’s avonds in Thailand als ik over graspaadjes terug naar mijn hut moet ook altijd extra hard stamp en lawaai maak…hahahaha….

    Beantwoorden
  • 14. KNAL  |  juni 18, 2008 om 1:16 am

    @ Bibi: Dat is waarom ik ’s avonds in Thailand als ik over graspaadjes terug naar mijn hut moet ook altijd extra hard stamp en lawaai maak…hahahaha….

    Beantwoorden
  • 15. ILoveMintyCarpets  |  juni 28, 2008 om 10:35 am

    Zoudt U wellicht een nieuw blog kunnen schreifen opdat ik niet daageluks aan mijn slagenfobie herinnert hoeft te wordeh?
    Ik dank U.

    Beantwoorden
  • 16. ILoveMintyCarpets  |  juni 28, 2008 om 10:35 am

    Zoudt U wellicht een nieuw blog kunnen schreifen opdat ik niet daageluks aan mijn slagenfobie herinnert hoeft te wordeh?
    Ik dank U.

    Beantwoorden
  • 17. Bibi  |  juni 28, 2008 om 10:46 am

    hahaha, is het je al gelukt om een paar vierkantjes uit het karpet te snijden zonder al te veel dna schilfers op te doen springen?

    Beantwoorden
  • 18. Bibi  |  juni 28, 2008 om 10:46 am

    hahaha, is het je al gelukt om een paar vierkantjes uit het karpet te snijden zonder al te veel dna schilfers op te doen springen?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



