Renovatie deel 1

juli 18, 2008 at 7:21 pm 8 reacties


De Amish werklui zijn deze week begonnen aan de schuur en ons huis. ’s Ochtends vroeg om zeven uur arriveren ze, samen met twee niet Amish jongens met een rijbewijs, want de Amish rijden geen auto. Ze dragen de handgemaakte strohoeden, overhemden en zwarte werkbroeken met bretels gemaakt van dezelfde stof als de broeken. Ze werken hard en stoppen niet wanneer het regent of wanneer het te heet is. Ik film zoveel mogelijk de voortgang van de renovatie en de amish en blijf nu nog op gepaste afstand. Ik zou graag wat meer met ze willen praten maar ik weet nog niet goed hoe ik nou moet beginnen.
Volgende week ga ik de baas van de crew, meneer Sam Fisher, wat vaker aanspreken. Nu lopen we soms maar een beetje te glimlachen in het voorbijgaan, echt suf maar ja. Kennelijk ben ik toch verlegen. Ik heb in elk geval een topic om over te beginnen aankomende maandag.
Vandaag, toen de Amish waren vertrokken en ik aan de telefoon zat met mn moeder, kwam mijn schoonzus even een kijkje nemen. Ze fluisterde dat ze even de schuur ging bekijken waar de Amish aan hebben gewerkt. Tien minuten later kwam ze terug en wilde me iets zeggen, ze worstelde zichtbaar even met hoe ze het zou brengen en fluisterde toen: “Bibi, the Amish are poopin’ in the barn!” Hahaha nou ja!
Het viel me al op dat de hele dag niemand van de crew onze wc gebruikte. Niet dat het heel erg is want er wordt toch een nieuwe vloer in gestort. Een nieuwe vloer met Amish drollen, dat wel. Scott vind het wel best, zolang wij hier nog wonen heeft hij liever niet dat ze binnen komen met hun vieze werkschoenen. Dit weekend gaan we het huis uit, dan kunnen ze onze wc gebruiken zo vaak ze willen. Ik zal het met een glimlach zeggen tegen meneer Fisher.;-)

Entry filed under: Amish, Renovatie. Tags: .

Gett’n married I love Skymall

8 reacties Add your own

  • 1. henray  |  juli 19, 2008 om 2:57 am

    Schijt amish….hahaha
    Ik zie een link tussen Ghanezen en Amish….Ghanezen mogen namelijk niet bij hun visite naar het toilet: dus poepen ze maar in de lift….heel logisch.
    Zijn ze erg goedkoop?

    Beantwoorden
  • 2. henray  |  juli 19, 2008 om 2:57 am

    Schijt amish….hahaha
    Ik zie een link tussen Ghanezen en Amish….Ghanezen mogen namelijk niet bij hun visite naar het toilet: dus poepen ze maar in de lift….heel logisch.
    Zijn ze erg goedkoop?

    Beantwoorden
  • 3. KNAL  |  juli 24, 2008 om 5:21 am

    Nu ben ik volledig gefascineerd door poepende Amish; beeld gaat niet uit mijn hoofd van kleiende strohoeden of zeg ik nu hele smerige dingen?
    hahaha

    Beantwoorden
  • 4. KNAL  |  juli 24, 2008 om 5:21 am

    Nu ben ik volledig gefascineerd door poepende Amish; beeld gaat niet uit mijn hoofd van kleiende strohoeden of zeg ik nu hele smerige dingen?
    hahaha

    Beantwoorden
  • 5. Bibi  |  juli 29, 2008 om 8:09 am

    @henray: de Amish zijn in vergelijking tot andere aannemers zeker een stuk goedkoper en sneller. En zo fascinerend om naar te kijken!
    @knal: ik zie voor me hoe Elijah zijn bretels over zijn schouders laat zakken, z’n broek soepeltjes over zijn knieen valt, het is heet in de schuur en donker. Slechts een straaltje zonlicht schijnt op zijn borst. Hij hurkt en leunt met zijn rug tegen een muurtje, zijn billen raken net niet het kriebelende stro. Het belooft een moeizaam proces te worden en hij denkt:”Adopt the pace of nature; her secret is patience.”

    Beantwoorden
  • 6. Bibi  |  juli 29, 2008 om 8:09 am

    @henray: de Amish zijn in vergelijking tot andere aannemers zeker een stuk goedkoper en sneller. En zo fascinerend om naar te kijken!
    @knal: ik zie voor me hoe Elijah zijn bretels over zijn schouders laat zakken, z’n broek soepeltjes over zijn knieen valt, het is heet in de schuur en donker. Slechts een straaltje zonlicht schijnt op zijn borst. Hij hurkt en leunt met zijn rug tegen een muurtje, zijn billen raken net niet het kriebelende stro. Het belooft een moeizaam proces te worden en hij denkt:”Adopt the pace of nature; her secret is patience.”

    Beantwoorden
  • 7. Mathilde  |  augustus 14, 2008 om 12:29 am

    Hoe gaat het nu met de Amish? Zijn jullie al vrienden of ben jij te verdorven😉 ? ik vind ze fascinerend. kunnen ze jouw nederlands verstaan?
    EN, ha ha ha, hoe is het poepincident afgelopen?

    Beantwoorden
  • 8. Mathilde  |  augustus 14, 2008 om 12:29 am

    Hoe gaat het nu met de Amish? Zijn jullie al vrienden of ben jij te verdorven😉 ? ik vind ze fascinerend. kunnen ze jouw nederlands verstaan?
    EN, ha ha ha, hoe is het poepincident afgelopen?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



