Early birds en sweaters

december 18, 2008 at 8:23 am 12 reacties

In Liberty hebben we een restaurant. Het heet de Landing Strip omdat de oorspronkelijke eigenaar van het pand daar heeel vroeger een prive landingsbaan had.
Ik heb daar ook een plaatje van.(weten jullie nog? Van vroeger met spreekbeurten?):

(mijn zusje en haar vriend en hun zoontje), het is vandaag ontzettend aan het sneeuwen anders was ik er effe heengereden voor een goede foto.

Ze doen in het restaurant niet aan sfeer verlichting en gezellige tafelsetting. Wel hangen er hier en daar wat model vliegtuigen en propellers en hebben ze onlangs een chique behangetje aangebracht. Bij de kassa staat een display met goedkope cd’s en vhs banden. Ook cassette bandjes van diverse artiesten en verhalen van Sherlock Holmes die je ‘ownt for only 2.99’.
Ze hebben een ruime keuze van pasta’s tot burgers, wraps en visschotels en een ontbijt menu waar je de hele dag van kunt bestellen. De eerste keren dat ik er kwam moest ik er wel aan wennen dat ’t de meeste gerechten aan smaak ontbreekt. De groente komt steevast uit blik, de vis is altijd breaded and fried en de mashed potatoes zijn echt alleen maar mashed. Maar na een paar keer hit and miss werd ik toch aangenaam verrast. Ze hebben heerlijke Lasagne, Liver & Onions en verrassend goeie mayonaise.
Scott’s ouders Sid en Susie vingen ergens op dat deze dinsdag het eten gratis was, een ‘appreciation’ actie van het restaurant. We hadden eigenlijk andere plannen maar we besloten op ’t laatste moment om met ze mee te gaan (en heus niet alleen omdat het eten gratis was).
Toen we bij Sid en Susie aankwamen om ze op te halen, werden we begroet door drie dames en een heer op leeftijd, vrienden van Scott’s ouders, die ook meegingen.
Het restaurant zat bijna vol toen we om vijf(!) uur aankwamen. Er was nog een grote tafel vrij in de hoek en na wat geharrewar over wie waar ging zitten en wat geroep, begroetingen en gezwaai van sommige andere gasten viel me op dat er alleen maar bejaarden in het restaurant zaten. Dat kwam natuurlijk omdat we zo vroeg waren, we zaten in de ‘early bird’ shift.

Ik heb trouwens nog nooit zoveel holiday sweaters bij elkaar gezien.
Druk beprintte sweaters in bonte kleuren met afbeeldingen van vogeltjes in de sneeuw, kerstbomen, bloemen, met “MERRY CHRISTMAS” en “HoHoHo”, sneeuwmannetjes, kerstmannetjes, nog meer vogeltjes in de sneeuw en klokjes met sneeuwvlokjes.
Ik hoop toch dat ik zoiets nooit in de kast zal hebben.

Terug naar het restaurant. Vandaag was er naast het menu ook een buffet wat er best goed uitzag. Het was uitgebreid met onder andere spare ribs, meatballs, corn, green beans, baked potatoes en pumpkin pie. Jammer genoeg was het allemaal wel weer smakeloos maar gratis en goed bedoeld dus mij hoor je er amper over. Met zout en peper kan je soms al een boel redden.

Tijdens het eten kwamen er af en toe andere gasten naar onze tafel toe om effe bij te kletsen over kennissen die ziek zijn, in het ziekenhuis liggen of dood zijn (dat is denk ik overal hetzelfde).
En toen, toen kwam de rekening. En de serveerster vroeg aan Scott’s moeder voor hoeveel adults er afgerekend moest worden, ik dacht nog dat het alleen voor drank kon zijn en we hadden alleen maar water. Maar nee, het was dus alleen gratis voor mensen van zestig en ouder!
Susie, Scott en ik moesten betalen.
Leuk hoor, appreciation day.

Entry filed under: Eten, Liberty. Tags: .

Landelijke gulheid Overdadig Kerstfeest!

12 reacties Add your own

  • 1. Marjon  |  december 19, 2008 om 2:56 pm

    Geweldig Bibi, ik lag me rot!
    Eerst smakeloos eten en dan nog moeten betalen ook. Voortaan toch maar even van tevoren informeren:)

    Marjon (Vana AA forum)

    Beantwoorden
  • 2. Marjon  |  december 19, 2008 om 2:56 pm

    Geweldig Bibi, ik lag me rot!
    Eerst smakeloos eten en dan nog moeten betalen ook. Voortaan toch maar even van tevoren informeren:)

    Marjon (Vana AA forum)

    Beantwoorden
  • 3. Kasaka  |  december 19, 2008 om 9:47 pm

    Ha ha ha, early bird, dat herinner ik me uit Florida. Dat heb je in dit gebied dus helemaal niet. De bejaarden hebben hier niet de halve wereld😉. Overigens heb ik wel een aantal Kerstvesten (niet truien), maar daar doe ik dan een modern hemdje onder en dan staat het echt wel leuk (vind ik althans ;))>

    Beantwoorden
  • 4. Kasaka  |  december 19, 2008 om 9:47 pm

    Ha ha ha, early bird, dat herinner ik me uit Florida. Dat heb je in dit gebied dus helemaal niet. De bejaarden hebben hier niet de halve wereld😉. Overigens heb ik wel een aantal Kerstvesten (niet truien), maar daar doe ik dan een modern hemdje onder en dan staat het echt wel leuk (vind ik althans ;))>

    Beantwoorden
  • 5. Petra  |  december 20, 2008 om 6:42 am

    Weet nog dat ik ook verbaasd was over de enorme hoeveelheid kerst truitjes in allerlei soorten en maten….
    Dit wordt mijn vierde kerst hier en echt ik heb er geen 1 hoor. Gewoon stug vol blijven houden😉

    Beantwoorden
  • 6. Petra  |  december 20, 2008 om 6:42 am

    Weet nog dat ik ook verbaasd was over de enorme hoeveelheid kerst truitjes in allerlei soorten en maten….
    Dit wordt mijn vierde kerst hier en echt ik heb er geen 1 hoor. Gewoon stug vol blijven houden😉

    Beantwoorden
  • 7. KNAL  |  december 21, 2008 om 3:31 am

    hahaha Kerst-sweaters…te grappig. Lijkt me wel een goeie mop om in een enorme rendieren-trui naar mijn werk te gaan en de reacties te zien.

    Beantwoorden
  • 8. KNAL  |  december 21, 2008 om 3:31 am

    hahaha Kerst-sweaters…te grappig. Lijkt me wel een goeie mop om in een enorme rendieren-trui naar mijn werk te gaan en de reacties te zien.

    Beantwoorden
  • 9. Annemiek  |  december 21, 2008 om 7:21 am

    Prachtig, de ouderen met al hun kersttruien, ze hebben toch wel een andere smaak. Wat de een ‘cute’ vindt is voor de andere kitsch.
    Jammer dat de details van gratis eten niet doorgekomen waren🙂

    Beantwoorden
  • 10. Annemiek  |  december 21, 2008 om 7:21 am

    Prachtig, de ouderen met al hun kersttruien, ze hebben toch wel een andere smaak. Wat de een ‘cute’ vindt is voor de andere kitsch.
    Jammer dat de details van gratis eten niet doorgekomen waren🙂

    Beantwoorden
  • 11. kastelke  |  december 22, 2008 om 4:03 am

    Ach, die kerstsweaters… het heeft toch ook wel zijn charme hoor! Vorig jaar kreeg ik van onze ‘oude’ (Amerikaanse) buurvrouw een T-shirt cadeau in zeer goede kwaliteit, en met in glitterpailletjes een pompoen er op. En ik heb hem dit jaar gedragen! Welliswaar enkel maar rond november, en nooit om er mee buiten te komen (want ik woon nu in Belgie, en ze zouden nogal met me lachen).

    Beantwoorden
  • 12. kastelke  |  december 22, 2008 om 4:03 am

    Ach, die kerstsweaters… het heeft toch ook wel zijn charme hoor! Vorig jaar kreeg ik van onze ‘oude’ (Amerikaanse) buurvrouw een T-shirt cadeau in zeer goede kwaliteit, en met in glitterpailletjes een pompoen er op. En ik heb hem dit jaar gedragen! Welliswaar enkel maar rond november, en nooit om er mee buiten te komen (want ik woon nu in Belgie, en ze zouden nogal met me lachen).

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



