Overdadig Kerstfeest!

december 26, 2008 at 1:09 pm 4 reacties


Hier hebben wij slechts één kerstdag en toegegeven, ik voelde best een soort drang, ik dacht “dit is mijn eerste kerstmis als getrouwde vrouw in de US, laat het perfect zijn”. Maar ja, dat ben ik.
Scott wist wel dat ik al een heel uitgebreid haute cuisine achtig menu in gedachten had voor de brunch waar wij voor aangewezen waren maar hij wilde mij ontzien (omdat ik soms nog steeds onzettend moe ben), nam het hele gebeuren over en ging voor het typische lokale ontbijt/brunch menu:
Sausage (wat in Nederland gewoon een stuk vlees is wat eruit ziet als een brok platgedrukt gehakt-dus niet worst), bacon (beetje aangebrand is een plus), french toast (lekker, gemaakt met oud brood) en muffins.
Ik mocht niets doen, behalve de tafel dekken. Goed geregeld!
Om tien uur ’s morgens stond het hele spul al in de keuken, twee kids, hyper van alle snoep en cadeautjes, schoonbroer,-zus en -ouders terwijl Scott nog bezig was met het ontbijt. Door alle afleiding brandde het spek aan tot ver over het acceptabele punt dus ik mocht uiteindelijk ook assisteren.
Na de brunch en de gewoonlijke dip ging iedereen weer naar huis om een dutje te doen, want om een uur of vijf was het weer tijd om te eten bij Scott’s ouders. En waarna het tijd was om alle cadeaus uit te pakken. Susie had die nacht ervoor tot twee uur s’ nachts cadeaus zitten inpakken, zoveel had ze gekocht.
Het uitpak festijn begon vlak na het eten en binnen een mum van tijd was de hele vloer tot op kniehoogte bedekt met gescheurd inpak papier, cadeau tassen en strikken, een overdaad aan cadeaus en vooral voor de twee kinderen van rond de twee en vier jaar waren er bijna onverantwoordlijk veel cadeaus.
Misschien zijn we jaloers omdat wij nooit zoveel kregen. Maar die kinderen krijgen echt zo ontzettend veel. Ze pakken het ene cadeau uit, geven het een vluchtige blik, laten het vallen en gaan vlug door naar de volgende. Het lijkt meer te gaan om het scoren van zoveel mogelijk speelgoed. Ik vraag me af wat dat voor gevolgen heeft.
En net toen ik dacht alles was uitgepakt moesten we nog aan de stockings beginnen, die gevuld waren met kleine cadeautjes. Scott en ik noemen dat ‘things and stuff’ en ‘regifting gifts’.
Ik was nogal bezorgd over wat ik zou krijgen omdat ik een hele lijst had van dingen die ik wel echt graag wilde hebben maar toen ik die lijst aankaartte bij Susie en Gwen, vertelden ze me beiden geruststellend dat ze voor mij al helemaal klaar waren. ‘Ja voor jou is het zo makkelijk’.
Ik werd daar heel nerveus van, maar, ik heb werkelijk nog nooit zo ontzettend veel kerst cadeaus gekregen waarvan het merendeel echt goed bedacht en leuk is.
Ach, die paar dingen; een roze fleece broek met tinkerbell print en een roze fleece sweater, daar hoor je me AMPER over, ’t zit wel warm. Maar voor de rest? Top.
‘k Had het zelf niet bedacht maar ’t Amish kookboek is geweldig en ook fantastisch dat ik nou mijn eigen toolbag en gereedschap heb:-). Van Scott kreeg ik EINDELIJK een platenspeler EN een Aerogrow kit EN een shiitake mushroom kit.

Tevens hebben we de ontzettend lelijke fazant kaars die als inside joke elk jaar aan een ander familielid wordt doorgegeven eindelijk weer door kunnen geven. Dat ding was vanwege onze reizen e.d. al drie jaar in ons bezit en we hopen het nooit meer te zien.

Maar ik miste toch wel de vis salade voor de brunch die mijn moeder elk jaar bestelt bij de V&D en de kerst cd van Bert en Ernie die we elk jaar draaien en waar we op meezingen wanneer we de cadautjes open maken.

Nu komt er een plaatje van mij in mijn fantastische roze outfit, waar ik vandaag, op deze onofficiele tweede kerstdag, tot Scott’s afgrijzen, de hele dag in rondgelopen heb:

Scott en ik willen vanaf nu NOOIT meer kleren als kerstcadeau (of luchtjes of auto lucht verfrissers).

Entry filed under: Kerst, Kruiden, Paddestoelen. Tags: .

Early birds en sweaters Gelukkig Nieuwjaar!

4 reacties Add your own

  • 1. Annemiek  |  december 27, 2008 om 7:31 am

    Zo lang je maar niet naar een winkel gaan in die outfit🙂 (zoiets zag ik gisteren nog). Het is toch echt iets om lekker ‘snuggled up’ in thuis te blijven terwijl het buiten sneeuwt.
    Je eerste kerst heb je zo te lezen goed doorstaan. Met die kado’s voor kinderen vond ik altijd moeilijk om de balans te vinden. Mijn man wilde altijd heel veel geven, en ik wilde het wat temperen. Groetjes!

    Beantwoorden
  • 2. Kasaka  |  december 27, 2008 om 6:41 pm

    Ook mijn man was gewend bergen cadeautjes te geven. Maar wij hebben een “happy medium” gevonden: ieder tien cadeautjes en lekkernijen en kleinigheden in de stockings. Het grote cadeau van “Santa” en dan kleinere onder de boom. Ieder cadeau wordt een voor een uitgepakt, zodat de gever kan zien, hoe het wordt gevonden. Dat werkt goed.
    Zulke fleece outfits heb ik ook in de kast liggen. Heerlijk warm, maar niet iets om in gezien te worden, ha ha!!
    Maar zo te lezen heeft iedereen echt gedacht, wat je leuk zou vinden.

    Beantwoorden
  • 3. kastelke  |  december 28, 2008 om 7:33 am

    Ha, je hebt dus de geschikte kledij gevonden om mee te poetsen. Binnenshuis welliswaar, LOL.
    Wel lief hoor van je ventje, dat hij voor het eten wou zorgen! (dat zou bij ons een ramps zijn, ik denk dat hij niet eens weet hoe je een toast moet maken, hahaha! Zelfs de bediening van de microgolfoven moet hij aan onze zoon vragen)

    Beantwoorden
  • 4. Marjon  |  december 29, 2008 om 2:41 am

    Ziet er schattig uit die pyama, ik heb hem meteen op mijn lijstje voor de volgende kerst gezet.
    Fijn dat je je eerste kerst goed doorgekomen bent ondanks de verbrande bacon.

    Veel plezier met oudejaar (hoewel ik begrepen heb dat dat niet alijd gezellig is in Amerika.
    Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie verloopt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



