How do you raise a baaaarn

maart 31, 2009 at 7:46 am 9 reacties

Eindelijk zijn de repetities voor de musical Plain and Fancy begonnen! Ze waren al een week eerder begonnen maar iemand was vergeten om iedereen te informeren. Er waren zo’n 30 mensen maar ik vermoed dat de meesten al vaker meegedaan hebben aan de musicals van deze club en daarom automatisch in de ‘loop’ zitten. Volgende week zullen er waarschijnlijk meer bij komen. De repetitie duurde maar een uur dus het ging allemaal vrij snel. Ik kan geen noot lezen en doe het maar op gehoor, maar met vier verschillende melodien is het soms lastig. Thuis kan ik wel uitvogelen wat het precies moet zijn, ik pak gewoon de gitaar erbij. Ik heb nu ook een cd met alle muziek dus dat komt wel goed.
Het is een leuke groep, er is een oudere man die erg op de kerstman lijkt, een houthakkers type die over een tijdje ook z’n snor zal moeten afscheren, een paar kleurrijke stijlvolle oudere dames, wat moeders met kids en een gezette energieke dirigent begeleid door een jonge ietwat slungelige pianist.
Er werd gelukkig niet veel gekletst, ik vind het erg prettig dat iedereen gefocussed is op een goed resultaat en er helemaal voor gaat. Voor een vol uur werd er stevig geoefend en na afloop ging iedereen ook snel weer weg.
Scott vindt het wel heel leuk dat ik meedoe maar om de een of andere reden heeft ‘ie liever niet dat ik zing als hij thuis is, dus ik wacht wel tot hij weg is, dan kan ik oefenen wat ik nu al sinds ik vanmorgen opstond, in mijn hoofd aan het oefenen ben. De liedjes “How do you raise a barn” en “Plenty of Pennsylvania”.

Entry filed under: Musical. Tags: .

De blauwe shop Date night

9 reacties Add your own

  • 1. Marjon  |  maart 31, 2009 om 9:01 am

    Als ik begin te zingen thuis roept er ook altijd drie man “of ik alsjeblieft op wil houden” Maar bij mij komt het omdat het niet om aan te horen is. Waarom mag jij thuis niet zingen? Ik neem toch aan dat je mooi kunt zingen als je in een musical meedoet?
    Lijkt me heel leuk om te doen, jammer dat ik de voorstelling niet kan bijwonen.

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  maart 31, 2009 om 6:12 pm

    Leuk zeg, dat je dit doet! Lijkt me wel een leuke musical, ik heb een stukje op youtube gekeken.

    Beantwoorden
  • 3. Miranda  |  april 1, 2009 om 6:32 pm

    Lekker zingen daar! Leuk dat je er zo van geniet. Greetz vanuit het regenachtige “zuiden”

    Beantwoorden
  • 4. Cisca  |  april 1, 2009 om 8:04 pm

    Hihi, hij wil je liever niet horen zingen? Toch niet omdat het niet mooi klinkt?

    Beantwoorden
  • 5. Bibi  |  april 2, 2009 om 7:23 am

    Het is inderdaad heel leuk en spannend ook, ik kijk uit naar de dans repetities:-). Mn man vind het niet serieus zo erg hoor als ik zing, ’t was meer met een knipoog bedoeld. Ik zing niet de sterren van de hemel maar kan aardig zuiver zingen. Alleen vindt hij zichzelf zo’n ouwe ‘stick in the mud’ omdat hij zelf niet mee doet of geinteresseerd is, maarja, ieder heeft zo z’n ding.

    Beantwoorden
  • 6. Cisca  |  april 5, 2009 om 11:31 am

    He Bibi, ik weet niet of de reactie op mijn log leest (komt het lezen!…) dus daarom ook even hier.
    Twee websites:
    http://www.naadv.org (onze lokale Nederlandse club, helaas wel in Philly, dus een paar uurtjes rijden voor jou. Koninginnedag vieren we in Swarthmore, dit jaar) en http://www.nlborrels.nl (die organiseren van alles in verschillende steden, ze doen nog niets in Pittsburgh, maar wie weet kun je zelf iets starten?).

    Beantwoorden
  • 7. Anonymous  |  april 9, 2009 om 8:22 pm

    Hoi Bibi! Ik heb je blog 2 weken geleden gelezen en de naam Liberty was blijven hangen. Nu was ik vorig weekend bij familie van mijn man in Bloomsburg. Ik ging met een tante en schoonmama naar Lewisburg, we namen de landelijke route en ik zag ineens een bordje Liberty. Toen dacht ik aan jou. Is dit de Liberty waar jij woont? We namen afslag Danville (vraag me ff niet naar het route#) Als het jouw Liberty is dan is het zeker in the middle of nowhere zeg! Ik roep altijd dat ik afgelegen woon, maar Perkiomenville (waar ik dus woon met VS man en baby) is een stad vergeleken met wat ik zag. Wel erg mooi, maar kan me indenken dat je je soms eenzaam voelt, heb ik ook. Je schrijft leuk!

    Groetjes Susan

    Beantwoorden
  • 8. Bibi  |  april 10, 2009 om 7:53 am

    Hoi Susan, wat grappig, dat is inderdaad de Liberty waar ik woon, afgelegen he? ja je hebt rural en rural hahaha. Wel lekker in de zomer en supermooi in de herfts. Voor de winter en lente zou ik liever in Hawaii zitten, bijvoorbeeld:-).
    Ik ga heel af en toe naar Lewisburg, leuk dorpje vind ik wel en ze hebben leuke winkels. Ik zie dat je vlakbij Quakerstown woont, is er daar een Amish community?
    Heb je ook een blog?
    Groetjes, Bibi

    Beantwoorden
  • 9. Anonymous  |  april 10, 2009 om 1:43 pm

    Nee voor Amish moeten wij toch echt naar Lancaster rijden. Het stikt hier wel van de Mennonieten! Ik moet zeggen dat ik liever een Amish vrouw zie dan een mennonieten vrouw. Wat zij dragen daar schieten de tranen van in je ogen.😦 Nee ik heb (nog) geen blog. Ik overweeg het sterk omdat ik er heel veel naar gevraagd word. Het punt is…ik ben een stay@homemama en daarom heb ik het idee dat mijn leven niet bijster interessant is haha! Ik post dan wellicht over zaken die al 100den keren zijn verteld, zoals de vreselijk geklede mensen hier.😉
    Ik herken veel in je blog, vooral kopje eenzaamheid. Het eerste jaar had ik geen auto hier. Mijn man had em nodig voor zijn werk, dus ik was landlocked 5 dagen per week. ik kan je zeggen dat ik me behoorlijk ellendig heb gevoeld toen, vooral in de winter. Nog steeds ervaar ik wel es cabin fever. Als je eenmaal de drukte van NL bent gewend, is dit een giga omschakeling.

    Groetjes!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



