Lente drukte

mei 7, 2009 at 8:11 am 5 reacties

En zo ziet de burdock er momenteel uit:

Ik heb inmiddels een paar potten met ingeblikte burdock en twee potten met burdock op zuur gezet, eens kijken hoe dat werkt. Zou leuk zijn als we genoeg voorraad voor de winter bij elkaar kunnen krijgen.

Ik heb ook weer een heerlijke paardebloemen/erwtensoep gemaakt. Dit is het recept:

Ingredients

1 cup split peas
1 tsp salt
6 cups water
½ cup onions, chopped
4-5 cloves garlic, minced
½ cup celery, sliced thin
2 cups dandelion buds
½ tsp basil
½ tsp sage
½ tsp savory (or thyme)
1 cup milk
1-2 cups cubed cheese (optional)

Directions:
1. Simmer split peas for 1½ to 2 hours until done (in 6 cups water with a tsp salt)
2. Sauté in 2 Tbsp butter:
½ cup onions, chopped
4-5 cloves garlic, minced
½ cup celery, sliced thin
2 cups dandelion buds
½ tsp basil
½ tsp sage
½ tsp savory
3. Add the sauté to split pea broth.
4. Simmer slowly ½ hour or so.
5. Just before serving add:
1 cup milk
1-2 cups cubed cheese (doe ik zelf niet)

Garnish with dandelion blossom petals and this hearty soup is fit for the finest table!

Nou is het heus niet zo dat ik de hele dag door alleen maar onkruid verzamel en klaarmaak, het is eigenlijk maar een klein gedeelte van m’n studie waar ik me nu even vol op stort omdat nu de smaak van de meeste soorten nog vrij mild is. We zijn min of meer verslaafd geraakt aan de dandelion fritters en we gaan flink wat opslaan voor de winter. Het is nu dus oogsten geblazen.

En elke dag klussen we wat, we krijgen vandaag namelijk logees, denken we.
Oom Tom en tante Pat uit Alaska komen naar Liberty en we verwachten dat ze bij ons blijven slapen. Dus hebben we de laatste dagen flink gewerkt aan de guest bedroom. Niet dat er nog veel gedaan moest worden maar voor een mooie afwerking moesten er nog quarter rounds geschilderd worden (bah wat een tijd kost dat!) en er moest nog veel trim geschilderd worden, maar nu ziet het er ook pico bello uit.
Maar Pat en Tom zouden ook net zo goed kunnen besluiten om bij Sid en Susie of bij Mike en Sally te blijven. Wie zal het zeggen. We merken het vandaag wel.
Spannend!

Onze douche gaat ook gestaag, bijna zijn we zover dat we weten welke maat tegels er gesneden moeten worden. Maar ik heb er gewoon niet zoveel zin in.
Want kijk eens wat er buiten staat te groeien voor ons en wat precies rijp genoeg is om geplukt te worden!

Oh ja, en leuk hoor die musical groep, stond ik afgelopen maandag helemaal alleen op het parkeer terrein voor de kerk te wachten, bleek dat er geen repetitie was.
Hadden ze mij als ENIGE niet op de hoogte gebracht.
ZO slecht zing ik toch niet? Ik wist wel dat de admin niet zo lekker loopt in die club maar kom op zeg.

En hoe staat het met het schilderen? Ik zeg niets. Ik zeg alleen: ik geef niet op.
zucht.

Entry filed under: Een schilderij per week, Kruiden, Musical, Natuur. Tags: .

Koeien malaise Spray, the Musical

5 reacties Add your own

  • 1. Kasaka  |  mei 7, 2009 om 2:53 pm

    In ieder geval verveel je je niet🙂. Dat is toch het belangrijkste, dat je een vol en druk leven hebt. Veel plezier met de loge’s!

    Beantwoorden
  • 2. Cisca  |  mei 7, 2009 om 5:16 pm

    Nou ja zeg. Dat niemand kwam opdagen. Het is zo irritant als dat gebeurt!
    En ja inderdaad. Jij hebt geen baan nodig!

    Beantwoorden
  • 3. Miranda  |  mei 8, 2009 om 12:28 pm

    Hahaha, zie bij jou ook de hagelslag staan. Ook verslaafd aan zo af en toe een heerlijk boterhammetje met? Groetjes

    Beantwoorden
  • 4. Annemiek  |  mei 8, 2009 om 6:20 pm

    Je hebt het druk genoeg!
    Vervelend dat ze vergeten waren je af te bellen. Ha, nee het zal niet vanwege het zingen zijn geweest🙂

    Beantwoorden
  • 5. Sue  |  mei 9, 2009 om 9:49 am

    Ik moest Burdock even google-en. Ik had geen flauw idee. Waar kan je het allemaal voor gebruiken?

    Groetjes,
    Sue in Orlando

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



