Blossburg Parade

mei 25, 2009 at 5:13 pm 8 reacties

Afgelopen zaterdag vond in het naburige dorp Blossburg, de Coal fest parade plaats.
Een van de jaarlijkse hoogtepunten in de omgeving.
Susie, die hier al meer dan dertig jaar woont was er nog nooit geweest, ongelooflijk he? Dus we gingen er samen naartoe.
De parade begon al om 11:00 dus we vertrokken tijdig zodat we nog een parkeerplek zouden vinden in het ‘centrum’. Het was natuurlijk ontzettend druk toen we aankwamen, het was ook een schitterende dag voor zo’n evenement. Op het parkeer terrein voor de Dollar General was nog een plek vrij voor gehandicapten. Jammer, dacht ik, maar toen toverde Susie uit onze glove compartment een gehandicapten parkeer plaats vergunning tevoorschijn. Ik wist niet eens dat wij die hadden!
Susie is min of meer gehandicapt dus die mag hem gebruiken, handig dat wij die ook hebben. Gelijk plek, en ook nog vlak bij de uitgang.
We hadden nog tijd om even de Dollar General in te duiken om er even later met een spiderman vlieger van een dollar weer te vertrekken(is leuk voor de kids).
Opeens zag ik een bordje met “Farmers market” en een pijl naar de parkeerplaats. Ik kijk en kijk en zie helemaal niets, of, wat is dat daar, aan de zijkant achter al die auto’s?
Vier stands met karig aanbod? Jawel, een farmers market zoals we dat nou eenmaal hebben hier in Blossburg. In Liberty hebben we ook zo’n karige farmers market, maar die heeft wel vijf stands!
Een verkocht tomaten plantjes, de volgende zelf gemaakte place mats, de derde verkocht zeepjes en lotions en de vierde was een amish markt koopman met broodjes en cakes. Gelijk dacht ik, die kan mij vast helpen aan rauwe boter! En ik had geluk, Aaron, zo heet ‘ie, heeft zelf geen rauwe boter maar zijn buren thuis verkopen het wel. Over twee weken is hij weer terug en zal hij 4 pounds rauwe boter voor me meenemen! FIJN! Daar kan ik weer ghee van maken, heerlijk om mee te koken. Ik kan natuurlijk ook naar Mill Hall rijden en bij vrienden van de Fishers(de Amish familie van vorig jaar) wat halen maar dat is weer zo’n eind weg.
Toen was het tijd voor de parade:

Iedereen wacht in spanning af

De locale motor duivels openen de parade

De scouts

De prinsesjes van Pre school

De medewerkers van de bank

De Red Hats, waarom Susie niet mee deed weet ik niet want zij zit ook bij die club

Het blokfluit klasje

De karate kids, erg leuk om te zien dat er zoveel kids op karate zitten:-)
Ook het fanfare korps kwam langs en nog wat andere clubs. De mensen in de parade strooien snoepgoed voor de kinderen en af en toe word er een kleine demonstratie gegeven van een groep. Op een grote aanhangwagen aan de zijlijn zit iemand met een microfoon die vertelt wie er in de parade zit en die de boel een beetje opvrolijkt met grappige opmerkingen.

Het zou heel leuk kunnen zijn maar eigenlijk is het wel een beetje suf. De mensen langs de weg zitten er maar een beetje duf bij. Af en toe krijg je een tootsie roll naar je hoofd, en er wordt door het publiek weinig terug gezwaaid naar de enthousiast wuivende mensen in de parade. Eigenlijk moet je iets bedenken waar het publiek echt enthousiast van wordt, maar wat?
In Liberty hebben we op 27 juni, de laatste dag van de musical, ook een parade.
Ik zit er ondanks alles toch over na te denken om mee te doen..

Entry filed under: Amish, Blossburg, Eten, Gezondheid, Liberty. Tags: .

Antwoord op röntgen raadsel Een memorabele dag

8 reacties Add your own

  • 1. Cisca  |  mei 25, 2009 om 7:51 pm

    Hier is karate ook zo populair, ik verbaas me daar steeds over.
    Jammer dat het publiek niet iets enthousiaster is. Dat herken ik niet zo, maar misschien is de regio toch anders daar bij jou…

    Beantwoorden
  • 2. Cisca  |  mei 25, 2009 om 7:51 pm

    Hier is karate ook zo populair, ik verbaas me daar steeds over.
    Jammer dat het publiek niet iets enthousiaster is. Dat herken ik niet zo, maar misschien is de regio toch anders daar bij jou…

    Beantwoorden
  • 3. Bianca (Hollandranch)  |  mei 25, 2009 om 9:40 pm

    Zou zo’n parade van hier in Buffalo kunnen zijn, snoepjes die rondgegooid worden en suffe mensen langs de kant terwijl het in het andere dorp heel anders is(net zo ver hiervandaan), veel feestelijker en een heel andere sfeer. Gek is dat toch.

    Beantwoorden
  • 4. Bianca (Hollandranch)  |  mei 25, 2009 om 9:40 pm

    Zou zo’n parade van hier in Buffalo kunnen zijn, snoepjes die rondgegooid worden en suffe mensen langs de kant terwijl het in het andere dorp heel anders is(net zo ver hiervandaan), veel feestelijker en een heel andere sfeer. Gek is dat toch.

    Beantwoorden
  • 5. Miranda  |  mei 26, 2009 om 11:09 am

    Geen idee, maar wat bandjes tussendoor zou het geheel wat gezelliger maken zou ik zo denken. Zoals we in NL dat bij de carnevals optochten kennen. Maar ja, je kunt ook niet het hele dorp laten toeteren niet. Hihihi, zit je weer zonder kijkers langs de kant. Groetjes

    Beantwoorden
  • 6. Miranda  |  mei 26, 2009 om 11:09 am

    Geen idee, maar wat bandjes tussendoor zou het geheel wat gezelliger maken zou ik zo denken. Zoals we in NL dat bij de carnevals optochten kennen. Maar ja, je kunt ook niet het hele dorp laten toeteren niet. Hihihi, zit je weer zonder kijkers langs de kant. Groetjes

    Beantwoorden
  • 7. Kasaka  |  mei 26, 2009 om 3:34 pm

    Hier geen suffe toeschouwers, hoor! Er wordt geroepen en gezwaaid, soms op het overdrevene af. Misschien small town versus big city verschil. Bij onze parades zitten ook altijd bands en cheerleaders etc.

    Beantwoorden
  • 8. Kasaka  |  mei 26, 2009 om 3:34 pm

    Hier geen suffe toeschouwers, hoor! Er wordt geroepen en gezwaaid, soms op het overdrevene af. Misschien small town versus big city verschil. Bij onze parades zitten ook altijd bands en cheerleaders etc.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



