Blues

mei 27, 2009 at 10:29 am 20 reacties

Het regent, het miezert, het is grauw, koud en ronduit blah weer.
Net nu de winterkleding plaats heeft gemaakt voor de zomerkleding.
Voor de bijen is het ook geen lekker weer, die zitten allemaal in de hive cellen te bouwen, larven te voeren. Moet ook gebeuren maar eigenlijk moet er nog veel meer nectar en pollen verzameld worden.
En eigenlijk moet ik nodig tegels voor de badkamer snijden, wat ik lekker buiten wilde doen in de zon. Hopelijk klaart het snel weer op.

Gister was het ook al zulk weer. Ik schoot gelijk weer in de Liberty Blues.
Want ik heb hier nog steeds niemand van mijn leeftijd gevonden waarmee het klikt. Als ik iemand leer kennen, heeft zij, of hebben zij kinderen en gaat het gesprek al snel alleen maar over de kinderen. Of ze zijn streng gelovig en gaat het gesprek over kerkelijke activiteiten, waar ik ook niets mee heb. Homeschooling, waar ik ook al niets mee heb, is ook een populair onderwerp want dat doen veel ouders hier.
Op donderdag middag gaat Gwen altijd naar nicht Anne hier in de buurt voor een exotische alcoholische versnapering, met de kids. Ik ben ook wel eens geweest maar het is gewoon echt niet gezellig. Tenzij je zelf kinderen hebt.
Als we uit eten gaan met de dames groep, zit ik tussen moeders en oma’s en gaat het allemaal ook weer over de kinderen/kleinkinderen. Als ik eens iemand tegen kom die geen kinderen heeft…nou, die ben ik nog niet tegengekomen.
Ook in de musical groep in Wellsboro heb ik nog met niemand echt aansluiting kunnen vinden. Scott zegt altijd dat de mensen in Wellsboro erg groeperig zijn en dat je er als buitenstaander moeilijk inkomt. Ik vond dat altijd zo generaliserend maar nu denk ik dat hij gelijk heeft.
Met Dana van verderop kan ik het dan nog wel vinden, als ze nuchter is.

Ik vind deze omgeving nog steeds eenzijdig, saai en vooral met slecht weer, erg deprimerend. We vinden er wel wat op, zegt Scott, we vinden wel een andere betere warmere en gezelligere plek, maar nu kan het nog niet.
Natuurlijk zitten er ook leuke kanten aan Liberty, er is ruimte, rust, over het algemeen heb je mooie lentes en zomers, en ook in de herfst kun je tot laat nog lekker buiten zitten, er groeit hier van alles, ik kan m’n theater ei kwijt in de musical, ik heb m’n bijen, m’n studie, en vaak tijd te kort.
Het is ook weer tijd voor de produce veilingen waar je goede deals kan krijgen op groente, fruit, planten en bloemen.
Zojuist zijn tante Rita en Joyce langsgeweest met verse sla, cellery en mangos van de veiling. Ze denken dat die veiling echt wat voor mij zal zijn dus ik ga volgende week ofzo wel een keer mee. Ze verkopen ook kruiden planten en als ik mazzel heb aloe vera planten.
Ik moet toch wat…

Nu wat grappigs:

Heb je je wel eens af gevraagd of die mensen in die feel-good spotjes over revalidatie centra en ziekenhuizen echt hun eigen verhaal vertellen? Ik ken in elk geval een persoon uit zo’n spotje, het is onze makelaar in Cheyenne, Jim. Hij was met ons een paar jaar geleden een paar dagen met ons op huizenjacht toen op een ochtend zijn collega voor hem waarnam. Wat er met Jim aan de hand was, wist hij niet, alleen dat hij in het ziekenhuis lag. “Tja, wij mannen,” zei hij, “vragen dat soort dingen nooit aan elkaar”.
Een paar dagen later belden we hem en we kregen een energiek klinkende Jim aan de telefoon die ons vertelde dat hij een hart aanval heeft gehad maar dat het ernaar uitziet dat hij weer helemaal op de been is voor de trouwdag van zijn dochter. Die een paar dagen later zou plaatsvinden.
Het ging gelukkig zoals hij dacht en omdat hij zo’n goed verhaal heeft hadden ze hem gevraagd voor een spotje van het ziekenhuis waar hij is behandeld. Hij stuurde het spotje aan ons door en waarschuwde ons wel dat het een beetje corny is:

Dit is de commercial:
http://mycrmcstory.org/jim_comm.html

Entry filed under: Gezondheid, Liberty. Tags: .

Een memorabele dag Mijn vrienden van de hardware store

20 reacties Add your own

  • 1. Kasaka  |  mei 27, 2009 om 3:20 pm

    Jammer, dat je niet dichterbij woont. Er zijn toch zoveel andere dingen om over te praten, dan kinderen? Hebben die mensen verder geen hobbies? Ik hoop voor je, dat je snel iemand, waarmee het klikt vind. Ik zie hier zowaar blauwe lucht nu, hopelijk drijft die ook snel naar het noorden!

    Beantwoorden
  • 2. Kasaka  |  mei 27, 2009 om 3:20 pm

    Jammer, dat je niet dichterbij woont. Er zijn toch zoveel andere dingen om over te praten, dan kinderen? Hebben die mensen verder geen hobbies? Ik hoop voor je, dat je snel iemand, waarmee het klikt vind. Ik zie hier zowaar blauwe lucht nu, hopelijk drijft die ook snel naar het noorden!

    Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  mei 27, 2009 om 6:35 pm

    Wat vervelend dat je zo de blues hebt. Het is zeker niet gemakkelijk! Ik merkte in deze omgeving (ook buitenaf)ook dat men een beetje meer op zijn eigen is. Je hebt wel helemaal gelijk om erop te gaan, zoals die musical, en niet bij de pakken neer te zitten.
    Als ik het goed heb wonen we niet zo heel ver van elkaar af, “maar” 2 uur🙂 We moeten misschien eens afspreken, hoewel ik wel ouder ben, en ik heb ook kinderen, maar heb ook nog wel andere onderwerpen om over te kletsen🙂

    Beantwoorden
  • 4. Annemiek  |  mei 27, 2009 om 6:35 pm

    Wat vervelend dat je zo de blues hebt. Het is zeker niet gemakkelijk! Ik merkte in deze omgeving (ook buitenaf)ook dat men een beetje meer op zijn eigen is. Je hebt wel helemaal gelijk om erop te gaan, zoals die musical, en niet bij de pakken neer te zitten.
    Als ik het goed heb wonen we niet zo heel ver van elkaar af, “maar” 2 uur🙂 We moeten misschien eens afspreken, hoewel ik wel ouder ben, en ik heb ook kinderen, maar heb ook nog wel andere onderwerpen om over te kletsen🙂

    Beantwoorden
  • 5. Bianca (Hollandranch)  |  mei 27, 2009 om 9:09 pm

    Hier hetzelfde met kinderpraat en kerkpraat, in allebei heb ik meestal geen zin (ik begin dan steevast over de honden, paarden en ezels enz dat verveelt blijkbaar nogal snel bij de andere partij, goh) en vooral de vraag of ik kinderen heb moet ik altijd voorzichtig beantwoorden: Neen, ik durf er niet eens bij te zeggen dat ik daar nooit echt behoefte aan gehad heb want dan kom ik waarschijnlijk op de brandstapel😉 Ik had nog gehoopt dat je op een bepaalde leeftijd van die kidstalk af zou zijn maar helaas: de dames van mijn leeftijd hebben hier al kleinkinderen (!) daar praten ze nu over en het liefst zo vaak mogelijk ha ha dus ik ben wel blij dat we afgelegen wonen.
    En het is hier eigenlijk altijd mooi weer…..

    Beantwoorden
  • 6. Bianca (Hollandranch)  |  mei 27, 2009 om 9:09 pm

    Hier hetzelfde met kinderpraat en kerkpraat, in allebei heb ik meestal geen zin (ik begin dan steevast over de honden, paarden en ezels enz dat verveelt blijkbaar nogal snel bij de andere partij, goh) en vooral de vraag of ik kinderen heb moet ik altijd voorzichtig beantwoorden: Neen, ik durf er niet eens bij te zeggen dat ik daar nooit echt behoefte aan gehad heb want dan kom ik waarschijnlijk op de brandstapel😉 Ik had nog gehoopt dat je op een bepaalde leeftijd van die kidstalk af zou zijn maar helaas: de dames van mijn leeftijd hebben hier al kleinkinderen (!) daar praten ze nu over en het liefst zo vaak mogelijk ha ha dus ik ben wel blij dat we afgelegen wonen.
    En het is hier eigenlijk altijd mooi weer…..

    Beantwoorden
  • 7. Marjon  |  mei 28, 2009 om 10:09 am

    Vervelend dat je je soms zo eenzaam voelt. Ik begrijp niet dat die mensen alleen maar over kinderen kunen praten. Ik heb ook kinderen maar heb echt nog een heleboel andere gesprekonderwerpen, vooral als ik met iemand praat die geen kinderen heeft. Ik hoop dat je toch binnenkort iemand kunt vinden met wie je wat contact hebt.

    Beantwoorden
  • 8. Marjon  |  mei 28, 2009 om 10:09 am

    Vervelend dat je je soms zo eenzaam voelt. Ik begrijp niet dat die mensen alleen maar over kinderen kunen praten. Ik heb ook kinderen maar heb echt nog een heleboel andere gesprekonderwerpen, vooral als ik met iemand praat die geen kinderen heeft. Ik hoop dat je toch binnenkort iemand kunt vinden met wie je wat contact hebt.

    Beantwoorden
  • 9. Bibi  |  mei 28, 2009 om 1:29 pm

    @Kasaka: het gekke is dat ze hier inderdaad geen hobbies hebben, of tv kijken moet een hobby zijn want idols en dancing with the stars wordt hier ook uitvoerig besproken…
    Gelukkig is ht met de regen een beetje gedaan en wordt het warm.
    @Annemiek: Dat lijkt me een puik plan om eens bij je langs te komen🙂 En 2 uur is inderdaad best te doen. We waren al van plan om deze zomer er wat vaker op uit te trekken en we zetten Ithaca op de lijst:-))
    @Bianca, hahah ja altijd die vraag of we kinderen hebben, en zoniet dan vragen ze wanneer ik nou eens zwanger wordt maar uit angst voor de brandstapel laat ik het antwoord altijd maar in het midden. Maar eigenlijk is de kans groot dat we er nooit aan zullen beginnen. Afgelegen wonen is wat dat betreft dan misschien wel een blessing hahaha!
    @Marjon, ik verbaas me er ook over. Het is net of het hebben van kinderen gelijk staat aan het verliezen van identiteit. Ik weet wel dat het niet overal zo is, gelukkig! Maar hier is het vrijwel onmoglijk om het ergens anders over te hebben. Mannen hebben daar nou geen last van, daar kan ik het vaak wel mee vinden, die praten ook wel over hun kinderen maar ook veel over andere dingen. Maar dan krijg je weer scheve ogen als ik teveel bij de mannen rond hang.

    Beantwoorden
  • 10. Bibi  |  mei 28, 2009 om 1:29 pm

    @Kasaka: het gekke is dat ze hier inderdaad geen hobbies hebben, of tv kijken moet een hobby zijn want idols en dancing with the stars wordt hier ook uitvoerig besproken…
    Gelukkig is ht met de regen een beetje gedaan en wordt het warm.
    @Annemiek: Dat lijkt me een puik plan om eens bij je langs te komen🙂 En 2 uur is inderdaad best te doen. We waren al van plan om deze zomer er wat vaker op uit te trekken en we zetten Ithaca op de lijst:-))
    @Bianca, hahah ja altijd die vraag of we kinderen hebben, en zoniet dan vragen ze wanneer ik nou eens zwanger wordt maar uit angst voor de brandstapel laat ik het antwoord altijd maar in het midden. Maar eigenlijk is de kans groot dat we er nooit aan zullen beginnen. Afgelegen wonen is wat dat betreft dan misschien wel een blessing hahaha!
    @Marjon, ik verbaas me er ook over. Het is net of het hebben van kinderen gelijk staat aan het verliezen van identiteit. Ik weet wel dat het niet overal zo is, gelukkig! Maar hier is het vrijwel onmoglijk om het ergens anders over te hebben. Mannen hebben daar nou geen last van, daar kan ik het vaak wel mee vinden, die praten ook wel over hun kinderen maar ook veel over andere dingen. Maar dan krijg je weer scheve ogen als ik teveel bij de mannen rond hang.

    Beantwoorden
  • 11. Cisca  |  mei 28, 2009 om 8:59 pm

    Ja, ik vind het ook helemaal vervelend dat je zover weg woont. Ik praat echt niet alleen over Kobus. Tenminste dat denk ik zelf…
    Mijn twee beste vriendinnen hier hebben geen kinderen, en ze praten nog steeds met me…

    Beantwoorden
  • 12. Cisca  |  mei 28, 2009 om 8:59 pm

    Ja, ik vind het ook helemaal vervelend dat je zover weg woont. Ik praat echt niet alleen over Kobus. Tenminste dat denk ik zelf…
    Mijn twee beste vriendinnen hier hebben geen kinderen, en ze praten nog steeds met me…

    Beantwoorden
  • 13. Annemiek  |  mei 29, 2009 om 6:06 am

    OK we spreken eens af, mijn email is Annemiek (apestaartje) htva.net

    Beantwoorden
  • 14. Annemiek  |  mei 29, 2009 om 6:06 am

    OK we spreken eens af, mijn email is Annemiek (apestaartje) htva.net

    Beantwoorden
  • 15. Bibi  |  mei 29, 2009 om 9:43 am

    @Ciska, Ik vind het ook jammer dat je ver weg woont, eerst dacht ik hee leuk nog iemand in PA maar dan toch nog zo ver weg. Uiteraard weet ik wel dat je heel veel andere interesses hebt lol
    @Annemiek, geweldig!

    Beantwoorden
  • 16. Bibi  |  mei 29, 2009 om 9:43 am

    @Ciska, Ik vind het ook jammer dat je ver weg woont, eerst dacht ik hee leuk nog iemand in PA maar dan toch nog zo ver weg. Uiteraard weet ik wel dat je heel veel andere interesses hebt lol
    @Annemiek, geweldig!

    Beantwoorden
  • 17. Miranda  |  mei 30, 2009 om 5:52 am

    Breek me de bek niet open! Ook ik zit regelamtig in van die sferen. Wat is dat toch….we missen onze koffietantes, feestbeesten en al het gezellige vrienden en familie. Het schijnt dat dit de prijs is die we er voor moeten betalen. Maar ooit…..hebben we ook dat erbij. Positief blijven en heb jij trouwens skype? Kunnen we elkaar eens bellen en lekker ouderwets klagen tegen elkaar. Kunnen we daar dan vervolgens om lachen! Dikke knuffel en succes met ge optocht. Ik zou zo komen kijken als het een uurtje of wat rijden is, maar vrees dat het dan wel een dagje rijden wordt.

    Beantwoorden
  • 18. Miranda  |  mei 30, 2009 om 5:52 am

    Breek me de bek niet open! Ook ik zit regelamtig in van die sferen. Wat is dat toch….we missen onze koffietantes, feestbeesten en al het gezellige vrienden en familie. Het schijnt dat dit de prijs is die we er voor moeten betalen. Maar ooit…..hebben we ook dat erbij. Positief blijven en heb jij trouwens skype? Kunnen we elkaar eens bellen en lekker ouderwets klagen tegen elkaar. Kunnen we daar dan vervolgens om lachen! Dikke knuffel en succes met ge optocht. Ik zou zo komen kijken als het een uurtje of wat rijden is, maar vrees dat het dan wel een dagje rijden wordt.

    Beantwoorden
  • 19. Bibi  |  juni 2, 2009 om 10:59 am

    @Miranda, ik heb ook skype, lijkt me leuk om es te skypen! Ik zit ook vaak met mn zusje te skypen, die is dan aan het werk thuis en ik zit dan te studeren of ik neem de laptop mee naar de keuken om te koken. Soms zijn we geconcentreerd bezig met wat we doen en zeggen we een half uur niks maar het is toch gezellig zo:-)

    Beantwoorden
  • 20. Bibi  |  juni 2, 2009 om 10:59 am

    @Miranda, ik heb ook skype, lijkt me leuk om es te skypen! Ik zit ook vaak met mn zusje te skypen, die is dan aan het werk thuis en ik zit dan te studeren of ik neem de laptop mee naar de keuken om te koken. Soms zijn we geconcentreerd bezig met wat we doen en zeggen we een half uur niks maar het is toch gezellig zo:-)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



