Liberty Parade

mei 29, 2009 at 7:59 am 8 reacties

De parade in Blossburg afgelopen zaterdag had me aan het denken gezet.
Ik wil dit jaar meedoen aan de parade in Liberty. Scott vindt het ook tijd voor wat leven in de brouwerij alleen, wat gaan we doen, en wie gaan we erbij betrekken?
Want het is toch leuker met een groep.

Ik dacht gelijk aan Steve, Gwen, Mark en Barb (ook dezelfde stellen van het Oud en Nieuw feest), die zouden wel mee willen doen met brainstormen en helpen met het bouwen van de vloot. Maar als ik ze gewoon zou opbellen om te vragen of ze met ons mee willen doen met de parade terwijl we nog geen idee hebben wat we gaan doen, dan komt er niets van de grond.
Scott kwam met het idee om ze uit te nodigen voor een barbeque, maar wel op korte termijn want de parade is al op 27 juni. “Maar dan moet je niet zeggen dat het om de parade gaat want dan komen ze misschien niet”.
Scott had zijn broer Steve afgelopen maandag op de picnic al verteld dat ik wat op touw ging zetten voor de parade en had hem gezegd om niets aan Gwen, Mark en Barb te vertellen.
Dinsdag belde ik Mark en Barb. En toen heb ik gezegd dat Scott en ik iets heel belangrijks willen bespreken met hun beiden maar dat het een delicate kwestie is die ik liever niet over de telefoon bespreek. En of ze donderdag misschien tijd hadden om langs te komen, wij zullen zorgen voor een bbq dinner. “Sure thing” klonk het plechtig aan de andere kant van de lijn.
Gwen vertelde ik precies hetzelfde. “Je moet het me echt NU vertellen hoor! Ben je zwanger??!” vroeg ze maar ik zei lekker niets.
Je begrijpt, dat heeft heel wat losgemaakt.

De laatste dagen. zo hoorden we gisteravond, hebben ze onderling van alles lopen bedenken wat ik toch in godsnaam met ze wil bespreken. Ze hebben Steve continu aan de tand gevoeld want ze vermoedden dat hij meer wist maar hij heeft NIETS losgelaten.
Dus gingen ze onderling maar speculeren.
Gwen en Barb hadden bedacht dat ik ga vertellen dat ik zwanger ben, OF dat ik hun ga vragen om draagmoeder te worden, omdat zij hun figuur toch al kwijt zijn hahahah hilarisch!
En Mark dacht dat ik misschien een nier nodig heb, maar ook was hij bang dat er een interventie zou plaatsvinden waarbij het om hem zou gaan, omdat hij denkt dat hij misschien teveel drinkt hahaha.

Gisteravond was het dan zover. Om zes uur stipt stond Gwen voor de deur, de kinderen had ze bij oma gebracht. Steve was nog bezig een vloer te storten dus die kwam later. Mark en Barb kwamen even later en hadden de kinderen thuis gelaten.
Het was een erg gezellig etentje met bier en wijn, en toen vond Scott het wel tijd dat ik ze maar eens ging vertellen waarom ze hier waren.

Ik geloof dat vooral de dames wat teleurgesteld waren dat het niet om zwangerschappen ging maar al gauw werd iedereen enthousiast over de parade en kon het brainstormen beginnen. We begonnen met het thema wat dit jaar: ‘Picnic in the Park’ zal zijn maar veel konden we daar niet mee. Iets politieks dan? Of iets over de economie?
Toen kwamen Scott en ik met ons idee, wat we eigenlijk pas over een paar jaar willen doen als we het groots aan kunnen pakken met aansluitend een groot feest in onze schuur. Maar we gooiden het toch in de groep.

Jaren geleden hadden wij in Amsterdam een Margarita Ville party georganiseerd. We hadden een boot gehuurd en die in stijl aangekleed met riet, nep pappegaaien, een opblaas palmboom en parasol. We hadden margarita’s uit een flinke jerrican, blikjes bier uit een teil met ijsblokjes en uiteraard stond de ipod playlist ingesteld op ‘the best of Jimmy Buffet.’ Erg relaxed en gezellig, zeker voor herhaling vatbaar vonden wij.

Dat idee sloeg gelijk aan bij iedereen! Mark maakte gelijk een lijst van wat er gedaan moest worden en wie de verantwoordelijke persoon is voor elk onderdeel.
Barb en ik gaan zorgen voor de aankleding, ik voor de muziek, Gwen voor het snoepgoed en het kostuum voor Ellie. Om de een of andere reden wil iedereen dat de kleine Ellie verkleed gaat als Cheese burger.
Hoe dan ook, het wordt harstikke leuk. Of we het suffe publiek aan de kant zover krijgen dat ze mee doen met de “fins” dans:

To be continued!

Entry filed under: Liberty. Tags: .

Mijn vrienden van de hardware store Van alles wat…

8 reacties Add your own

  • 1. Bianca (Hollandranch)  |  mei 29, 2009 om 9:34 pm

    Oh boy wat zullen die hard hebben nagedacht wat er aan de hand zou kunnen zijn ha ha
    DE manier om iedereen bij elkaar te krijgen, succes met de voorbereidingen !

    Beantwoorden
  • 2. Bianca (Hollandranch)  |  mei 29, 2009 om 9:34 pm

    Oh boy wat zullen die hard hebben nagedacht wat er aan de hand zou kunnen zijn ha ha
    DE manier om iedereen bij elkaar te krijgen, succes met de voorbereidingen !

    Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  mei 30, 2009 om 5:58 am

    Haha die speculaties. Had je ook wel kunnen verwachten dat het ‘zwangerschap’ zou zijn🙂 Leuk dat je dit gaat doen! Je brengt daar wel wat leven in de brouwerij. Lijkt me ook wel moeilijk om van een druk Amsterdam in rustig Liberty te komen! Is het voor de 4 juli parade?

    Beantwoorden
  • 4. Annemiek  |  mei 30, 2009 om 5:58 am

    Haha die speculaties. Had je ook wel kunnen verwachten dat het ‘zwangerschap’ zou zijn🙂 Leuk dat je dit gaat doen! Je brengt daar wel wat leven in de brouwerij. Lijkt me ook wel moeilijk om van een druk Amsterdam in rustig Liberty te komen! Is het voor de 4 juli parade?

    Beantwoorden
  • 5. Marjon  |  mei 31, 2009 om 4:18 pm

    Wat een geweldig leuk idee voor de parade. Alleen de voorbereidingen worden al heel gezellig denk ik.

    Wel slim om ze op deze manier allemaal bij elkaar te krijgen hoor!

    Beantwoorden
  • 6. Marjon  |  mei 31, 2009 om 4:18 pm

    Wat een geweldig leuk idee voor de parade. Alleen de voorbereidingen worden al heel gezellig denk ik.

    Wel slim om ze op deze manier allemaal bij elkaar te krijgen hoor!

    Beantwoorden
  • 7. Bibi  |  juni 2, 2009 om 10:56 am

    @Annemiek, de parade in Liberty is op 27 juni, op 4 juli hebben we jammer genoeg geen parade, wel mooi vuurwerk:-)

    Beantwoorden
  • 8. Bibi  |  juni 2, 2009 om 10:56 am

    @Annemiek, de parade in Liberty is op 27 juni, op 4 juli hebben we jammer genoeg geen parade, wel mooi vuurwerk:-)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



