Nog wat meer drukte

juni 15, 2009 at 12:52 pm 12 reacties

Er liggen nog veel taken op me te wachten deze maand. De douche gaat nu erg langzaam maar telkens als ik tijd over heb doe ik een beetje.
Ondertussen ben ik een logo aan het ontwerpen voor Scotts investerings bedrijf en ben ik me ook aan het verdiepen in zakelijke boekhouding want dat wordt straks mijn taak.

Ook wilde mijn schoonzus graag een paar ramen geschilderd hebben en heeft mij gevraagd of ik dit tegen betaling wilde doen. Ik heb de job aangenomen. Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik dat er nog bij doe maar dat komt eigenlijk omdat ik het wel leuk vind om naast alles waar ik niets voor krijg iets te doen waar ik wel voor betaald krijg (maar een baan gaat me dan weer net te ver).
Ik heb dit ook aangegrepen om een statement te maken bij andere familieleden dat ik niet meer inzetbaar ben voor gratis dingen doen omdat mijn tijd kostbaar is.
Ik hoor namelijk geruchten dat ik wel even een logo voor het een of ander kan maken of een website in elkaar kan zetten, (kan ik niet) en dat ik op het Liberty festival wel kinder gezichten kan gaan beschilderen. En dat ik ook handig ben met tegelwerk.
Nou dat dacht ik dus allemaal niet.
En daar voor wil ik best vier ramen schilderen voor een mooi bedrag.

Dan natuurlijk de musical.
Vorige week viel het me al op dat tijdens het eerste nummer waar ik me bij de laatste regels naar de hoofdrol spelers manouvreer, een man van middelbare leeftijd mijn plek probeert in te nemen. Ik heb hem weinig gezien op repetities en ik dacht dat hij het misschien niet expres doet maar gewoon onhandig is.
Maar gister avond deed hij het weer. Ik vroeg aan Nancy of zij weet hoe hij heet. “Dat is Greg. Hij heeft mij ook al een paar keer van m’n plek geduwd. Maar ja, terug duwen doe ik niet hoor.” Wat een rare snuiter, die Greg. Dat laat ik me natuurlijk niet aan leunen. Dit is dan zoiets waar ik gelijk iets aan moet doen anders ga ik daar ’s nachts over liggen piekeren. En da’s zonde.
Dus ik ging naar hem toe en stelde me voor.
Ik zei dat ik geloof dat we een probleem hebben tijdens het laatste stuk van de Lancaster straat scene en elkaar nogal in de weg zitten. Dat merkte hij ook al. Ik zei toen dat we daar best met z’n tweeen kunnen staan maar we wel elkaar de ruimte moeten geven. En toen stelde ik voor om elkaar te ‘ontmoeten’ en dan samen naar het centrum te lopen. Dat vond hij wel goed. Zei hij.
Hopelijk oefenen we dit nummer vanavond, eens kijken of hij zich aan de afspraak houdt.

De schorten zijn ook al klaar, alleen de kapjes nog. Ja mensen, een foto komt er echt aan hoor😉

Vandaag is Scott vroeg in de ochtend naar New York vertrokken voor een paar vergaderingen en een zaken lunch. Vanavond laat komt hij weer thuis. Het weekend New York voor ons tweeen ging niet door omdat ik het te druk heb en Scott kan eigenlijk ook niet zo lang weg. Hopelijk lukt het een andere keer.

Entry filed under: Amish, Musical, Renovatie. Tags: .

Wellsboro en andere anekdotes More drama

12 reacties Add your own

  • 1. Marjon  |  juni 15, 2009 om 2:54 pm

    Dat heb je heel tactisch opgelost met die bijdehante Greg.
    Ik ben benieuwd of het ook echt geholpen heeft, hij staat graag op de voorgrond zo te horen.

    Je hebt helemaal gelijk dat je geld voor dat schilderen vraagt. ik hoop dat de boodschap overkomt bij je familie.

    Beantwoorden
  • 2. Marjon  |  juni 15, 2009 om 2:54 pm

    Dat heb je heel tactisch opgelost met die bijdehante Greg.
    Ik ben benieuwd of het ook echt geholpen heeft, hij staat graag op de voorgrond zo te horen.

    Je hebt helemaal gelijk dat je geld voor dat schilderen vraagt. ik hoop dat de boodschap overkomt bij je familie.

    Beantwoorden
  • 3. Kasaka  |  juni 15, 2009 om 8:26 pm

    Ben benieuwd of die Greg daarnaar luistert! En je hebt gelijk, geld vragen voor de werkjes, die gewoon echt dat zijn, geen plezier!

    Beantwoorden
  • 4. Kasaka  |  juni 15, 2009 om 8:26 pm

    Ben benieuwd of die Greg daarnaar luistert! En je hebt gelijk, geld vragen voor de werkjes, die gewoon echt dat zijn, geen plezier!

    Beantwoorden
  • 5. Anonymous  |  juni 15, 2009 om 8:33 pm

    terug verhuizen naar nederland of niet???
    hallo allemaal!!
    ik zal me even voorstellen…ik ben marga en nederlands en getrouwd met mark de amerikaan!! Wink
    leerde elkaar kennen 6 jaar geleden en voor 2 jaar op en neer gevlogen van nederland naar amerika en terug.
    zijn nu 4 jaar getrouwd en hebben 5 kids!!! ja ja!! het valt wel mee hoor 2 zijn van zijn vorige huwelijk en wonen bij hun moeder, en 2 zijn van mijn vorige huwelijk ( wonen bij mij ) en 1 hebben we er samen Wink
    ik woon in de states nu voor het 4de jaar en heb het dus helemaal niet meer zo naar mijn zin!!!!!
    ik mis alles van nederland, family, vooral mijn vrienden waar ik altijd veel mee deed, en alle echt hollandse dingetjes, gewoon even lekker met de tram of bus of met de fiets naar de markt of een bakkie halen bij 1 van mijn vriendinnen.
    ja!!! ik wil al een tijdje weg hier maar durf de stap niet echt te doen.
    aan de ene kant wil ik zo graag terug naar nederland maar weet ook dat ik daar helemaal opnieuw zou moeten beginnen, huis auto's werk meubels noem maar op, wij wonen hier in een klein dorp en alles is zo ver weg van hier, dus de kinderen kunnen niet even op de fiets naar een vriendinnetje of zelf naar school. ze kunnen niet naar de bioscoop zelf of even lekker naar de winkels om te winkelen, alles moet met de auto maar ze hebben nog net hun rijbewijs niet.
    mijn oudste dochter moest van schaatsen af toen wij hiernaar toe verhuizden maar mist het nog steeds, ze kan op schaatsen hier maar het is een uur rijden naar de stad en een uur terug en dan net achter school, voor een half uurtje les, dus dat gaat dan over.
    ik vind het zo rot dat mijn kinderen dat allemaal moeten missen, al die leuke dingen die veel meer mogelijk heden die ze in nederland kunnen hebben.
    heb er ook aan gedacht om hier naar een grotere stad te verhuizen maar mijn man zegt dan weer dat het helemaal niets is om hier in amerika te wonen in een grote stad…is dat zo??? is dat zo veel erger dan in een dorp waar je nergens naar toe kunt en nooit iemand ziet???
    ik weet niet of er meer mensen zijn in mijn situatie maar ik hoop zeker van hun te horen als ze er zijn!!! en wat hun er aan gaan doen of hebben gedaan!!!
    moet ik de stap nemen en terug gaan naar nederland of hier naar een grotere stad verhuizen???
    elke keer als mijn man en ik het erover hebben komen we weer op 1 punt uit waar we vast blijven zitten…..mag hij gelijk met mij mee verhuizen naar nederland omdat wij getrouwd zijn en al een gezin vormen hier in de states??? of moet ik eerst naar nederland en een jaar werk hebben en dan kan ik hem inschrijven en kan hij overkomen???
    kan hij wel werk krijgen als hij in nederland is??? hij spreekt niet veel nederlands omdat hij niet echt veel in nederland is geweest, 1 keer 5 maanden en een paar keer voor een korte trip ( geboorte dochter en al die toestanden bij het consulaat in a-dam )
    en zo blijf ik er maar in hangen en heb constant een gevecht met mezelf….het ene moment heb ik zoveel heimwee en kan er niet meer tegen hier en het andere moment probeer ik het dan maar weer maar verval gelijk weer in het heimwee gevoel wat er eigelijk is voor 24 uur van de dag, ik ga er mee naar bed en sta er mee op en droom er zelfs over.
    oke ik hoop dat er iemand is hier met de zelfde gevoelens of de zelfde situatie…laat het me weten!!! en wat heb je er aan gedaan of ga je doen.
    marga

    Beantwoorden
  • 6. Anonymous  |  juni 15, 2009 om 8:33 pm

    terug verhuizen naar nederland of niet???
    hallo allemaal!!
    ik zal me even voorstellen…ik ben marga en nederlands en getrouwd met mark de amerikaan!! Wink
    leerde elkaar kennen 6 jaar geleden en voor 2 jaar op en neer gevlogen van nederland naar amerika en terug.
    zijn nu 4 jaar getrouwd en hebben 5 kids!!! ja ja!! het valt wel mee hoor 2 zijn van zijn vorige huwelijk en wonen bij hun moeder, en 2 zijn van mijn vorige huwelijk ( wonen bij mij ) en 1 hebben we er samen Wink
    ik woon in de states nu voor het 4de jaar en heb het dus helemaal niet meer zo naar mijn zin!!!!!
    ik mis alles van nederland, family, vooral mijn vrienden waar ik altijd veel mee deed, en alle echt hollandse dingetjes, gewoon even lekker met de tram of bus of met de fiets naar de markt of een bakkie halen bij 1 van mijn vriendinnen.
    ja!!! ik wil al een tijdje weg hier maar durf de stap niet echt te doen.
    aan de ene kant wil ik zo graag terug naar nederland maar weet ook dat ik daar helemaal opnieuw zou moeten beginnen, huis auto's werk meubels noem maar op, wij wonen hier in een klein dorp en alles is zo ver weg van hier, dus de kinderen kunnen niet even op de fiets naar een vriendinnetje of zelf naar school. ze kunnen niet naar de bioscoop zelf of even lekker naar de winkels om te winkelen, alles moet met de auto maar ze hebben nog net hun rijbewijs niet.
    mijn oudste dochter moest van schaatsen af toen wij hiernaar toe verhuizden maar mist het nog steeds, ze kan op schaatsen hier maar het is een uur rijden naar de stad en een uur terug en dan net achter school, voor een half uurtje les, dus dat gaat dan over.
    ik vind het zo rot dat mijn kinderen dat allemaal moeten missen, al die leuke dingen die veel meer mogelijk heden die ze in nederland kunnen hebben.
    heb er ook aan gedacht om hier naar een grotere stad te verhuizen maar mijn man zegt dan weer dat het helemaal niets is om hier in amerika te wonen in een grote stad…is dat zo??? is dat zo veel erger dan in een dorp waar je nergens naar toe kunt en nooit iemand ziet???
    ik weet niet of er meer mensen zijn in mijn situatie maar ik hoop zeker van hun te horen als ze er zijn!!! en wat hun er aan gaan doen of hebben gedaan!!!
    moet ik de stap nemen en terug gaan naar nederland of hier naar een grotere stad verhuizen???
    elke keer als mijn man en ik het erover hebben komen we weer op 1 punt uit waar we vast blijven zitten…..mag hij gelijk met mij mee verhuizen naar nederland omdat wij getrouwd zijn en al een gezin vormen hier in de states??? of moet ik eerst naar nederland en een jaar werk hebben en dan kan ik hem inschrijven en kan hij overkomen???
    kan hij wel werk krijgen als hij in nederland is??? hij spreekt niet veel nederlands omdat hij niet echt veel in nederland is geweest, 1 keer 5 maanden en een paar keer voor een korte trip ( geboorte dochter en al die toestanden bij het consulaat in a-dam )
    en zo blijf ik er maar in hangen en heb constant een gevecht met mezelf….het ene moment heb ik zoveel heimwee en kan er niet meer tegen hier en het andere moment probeer ik het dan maar weer maar verval gelijk weer in het heimwee gevoel wat er eigelijk is voor 24 uur van de dag, ik ga er mee naar bed en sta er mee op en droom er zelfs over.
    oke ik hoop dat er iemand is hier met de zelfde gevoelens of de zelfde situatie…laat het me weten!!! en wat heb je er aan gedaan of ga je doen.
    marga

    Beantwoorden
  • 7. Natasja  |  juni 16, 2009 om 5:37 am

    Zo te lezen, ben jij aardig creatief. Gelijk heb je, dat je er een vergoeding voor vraagt. Mensen (familie of niet) willen kwaliteit, die kan jij ze bieden, maar dan mag er ook wel iets tegenover staan. Wat betreft die Greg…dat heb je goed aangepakt. Lekker direct, dan weet hij ook waar hij aan toe is. Ben benieuwd of je aanpak geholpen heeft. Succes met je voorbereidingen/repetities van de musical.

    Groetjes Natasja

    Beantwoorden
  • 8. Natasja  |  juni 16, 2009 om 5:37 am

    Zo te lezen, ben jij aardig creatief. Gelijk heb je, dat je er een vergoeding voor vraagt. Mensen (familie of niet) willen kwaliteit, die kan jij ze bieden, maar dan mag er ook wel iets tegenover staan. Wat betreft die Greg…dat heb je goed aangepakt. Lekker direct, dan weet hij ook waar hij aan toe is. Ben benieuwd of je aanpak geholpen heeft. Succes met je voorbereidingen/repetities van de musical.

    Groetjes Natasja

    Beantwoorden
  • 9. Annemiek  |  juni 16, 2009 om 6:11 am

    Goed dat je er wat voor gaat vragen, voor je het weet ben je iedereens klusjes aan het opknappen.
    Ben benieuwd of Greg zich eraan gaat houden.
    Aan Marga wil ik even zeggen, ga je vragen op het allesamerika forum stellen, http://www.allesamerika.nl/forum/index.php
    Wellicht zal je daar veel antwoorden krijgen.

    Beantwoorden
  • 10. Annemiek  |  juni 16, 2009 om 6:11 am

    Goed dat je er wat voor gaat vragen, voor je het weet ben je iedereens klusjes aan het opknappen.
    Ben benieuwd of Greg zich eraan gaat houden.
    Aan Marga wil ik even zeggen, ga je vragen op het allesamerika forum stellen, http://www.allesamerika.nl/forum/index.php
    Wellicht zal je daar veel antwoorden krijgen.

    Beantwoorden
  • 11. Bibi  |  juni 17, 2009 om 8:08 am

    @Marga, allereerst van harte welkom!
    Over je vraag, ik begrijp dat het je heel hoog zit, je worstelt maar eigenlijk weet je al wat je moet doen.
    Maar het mooie van de VS vind ik dat er juist heel veel te kiezen valt qua leef gebied. (Behalve voor mij dan op dit moment maar daar komt wel verandering in). Ik heb bijvoorbeeld in Louisville, KY gewoond, dat vond ik fantastisch, alles is dichtbij, er is heel veel leuks te doen en met de mensen daar klikte het ook. Het heeft ondanks de grootte iets dorps achtigs. En er is ook openbaar vervoer. En trolleys.
    Zo zijn er nog veel plekken die allemaal iets te bieden hebben.
    Behalve natuurlijk waar ik woon. Waar ik nu woon is echt niets en kan ik ook heel veel dingen niet doen vanwege de afstand. Ik wil bijvoorbeeld Tai Chi les, dat is hier nergens te bekennen. Hula dansen, wat ik vreselijk mis, ook niet en dat wil ik toch wel heeel graag. Waar ik woon vind ik het ronduit vreselijk.
    Maar we moeten hier nu eenmaal zijn voor diverse redenen.
    Maar in plaats van je richten op wat je allemaal niet kan doen en wat je mist, kan je ook proberen te focussen op wat je wel kan doen of wat je zelf kan creeeren om je prettiger je voelen in je omgeving.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Succes!

    Beantwoorden
  • 12. Bibi  |  juni 17, 2009 om 8:08 am

    @Marga, allereerst van harte welkom!
    Over je vraag, ik begrijp dat het je heel hoog zit, je worstelt maar eigenlijk weet je al wat je moet doen.
    Maar het mooie van de VS vind ik dat er juist heel veel te kiezen valt qua leef gebied. (Behalve voor mij dan op dit moment maar daar komt wel verandering in). Ik heb bijvoorbeeld in Louisville, KY gewoond, dat vond ik fantastisch, alles is dichtbij, er is heel veel leuks te doen en met de mensen daar klikte het ook. Het heeft ondanks de grootte iets dorps achtigs. En er is ook openbaar vervoer. En trolleys.
    Zo zijn er nog veel plekken die allemaal iets te bieden hebben.
    Behalve natuurlijk waar ik woon. Waar ik nu woon is echt niets en kan ik ook heel veel dingen niet doen vanwege de afstand. Ik wil bijvoorbeeld Tai Chi les, dat is hier nergens te bekennen. Hula dansen, wat ik vreselijk mis, ook niet en dat wil ik toch wel heeel graag. Waar ik woon vind ik het ronduit vreselijk.
    Maar we moeten hier nu eenmaal zijn voor diverse redenen.
    Maar in plaats van je richten op wat je allemaal niet kan doen en wat je mist, kan je ook proberen te focussen op wat je wel kan doen of wat je zelf kan creeeren om je prettiger je voelen in je omgeving.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Succes!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



