More drama

juni 16, 2009 at 8:18 pm 12 reacties

Gister stond Greg toch gewoon weer naast de hoofdrol speelster, daar waar ik hoor te eindigen. Maar vandaag voor de repetities kwam hij naar me toe en vroeg wat we eigenlijk moeten doen want hij had het niet helemaal begrepen wat ik gister aankaartte. Blijkt dat hij flink doof is. Dus vandaag zouden we het anders doen, ware het niet dat een aantal andere mensen ineens mij de pas afsneden waardoor ik niet op tijd naar het midden kon komen en Greg de lege plek maar invulde. Zucht.
Nou ja, eigenlijk vind ik die plek naast Greg ook heel geschikt.
Ik heb in elk geval iets nieuws toegevoegd, ik heb een bosje roze tulpen bij me die ik zogezegd van een bloemenverkoopster heb gekocht, dus daarmee fleur ik die eerste rij wel aardig op.
Dan is er een Amish scene waarin een schuur afbrandt. Iedereen is in paniek want de paarden staan in die schuur en zijn alle kinderen in veiligheid??
De vrouwen vormen een rij om emmers water naar de schuur te dragen.
Ik sta in die rij maar om er wat meer drama in te gooien heb ik bedacht dat ik halverwege flauw val, waarbij ik uiteraard een emmer laat vallen;-). Ik val maar eventjes flauw want het moet ook weer niet teveel aandacht trekken. We hebben het een paar keer geoefend, een sterke dame staat naast me en vangt me op. Nancy probeert mij met haar schort weer bij bewustzijn te wapperen. En af en toe huil ik ook een beetje want mijn karakter is vrij waardeloos in nood situaties, heb ik bedacht. Hihihi. Ik ben geen fan de de Dikke en de Dunne, maar dat jankerige van de Dunne, daar laat ik me een beetje door inspireren in die scene. Ik moet alleen nog een huil geluidje bedenken. Oh heerlijk!
In de laatste scene, een Amish bruiloft, draag ik de mand met ingeblikte etenswaren en plastic bloemetjes voor decoratie, die Scott en ik zelf vorig jaar hebben gekregen van onze Amish vrienden Elsie en Levi Fisher toen wij trouwden. Dat vond ik wel een grappig detail.

De director kwam naar me toe vandaag en vroeg wat mijn accent ook alweer was. En toen vroeg hij of ik misschien kon helpen met een ander toneelstuk waar hij mee bezig is. Daarbij gaat het om een man met een Nederlands accent. En of ik misschien deze week bij een repetitie wil zijn om aanwijzingen te geven over Nederlandse uitspraak.
(Moet ik daar nou geld voor vragen?hihi)Dat vind ik toch wel leuk om te doen.
Eerst dacht ik, in een fractie van een seconde, dat hij mij ging vragen voor een ander toneelstuk-wat een eer-ja je doet het geweldig, dat accent hoor ik helemaal niet, zegt hij, je bent echt meer geschikt voor belangrijke hoofdrollen en dan zou ik ineens ontdekt worden en zit ik ineens in een nieuwe comedy die nog beter scoort dan Seinfeld.
Maar nee. Dat was het dus allemaal niet. Maar ik wil best heel graag helpen bij Nederlandse uitspraak.

Entry filed under: Amish, Musical. Tags: .

Nog wat meer drukte Ik sta in de krant!

12 reacties Add your own

  • 1. Bianca (Hollandranch)  |  juni 16, 2009 om 9:54 pm

    Ha ha, ik zie het al helemaal voor me !

    Leuk dat je kunt helpen met je nederlandse dialect, hier vinden ze het geweldig dat " accent" van ons, ik ben er best trots op dat ik nu bijna helemaal " plat texaans" kan verstaan, dat is me ook een dialect zeg.

    Veel toneel en klusplezier gewenst !

    Beantwoorden
  • 2. Bianca (Hollandranch)  |  juni 16, 2009 om 9:54 pm

    Ha ha, ik zie het al helemaal voor me !

    Leuk dat je kunt helpen met je nederlandse dialect, hier vinden ze het geweldig dat " accent" van ons, ik ben er best trots op dat ik nu bijna helemaal " plat texaans" kan verstaan, dat is me ook een dialect zeg.

    Veel toneel en klusplezier gewenst !

    Beantwoorden
  • 3. Marjon  |  juni 17, 2009 om 4:20 am

    Je laat je wel steeds meer meeslepen hè! Gewldig wat je allemaal verzint een echte dramaqeen is er niets bij :):):)
    Leuk dat je er nu een adviesbaantje bij hebt, je talent wordt duidelijk herkend.

    @Marga. Kijk eens op het AllesAmerika forum daar vind je allemaal Nederlanders die in Amerika wonen, misschien kunnen zij je helpen uit je dip te komen: http://www.allesamerika.nl/forum/index.php

    Beantwoorden
  • 4. Marjon  |  juni 17, 2009 om 4:20 am

    Je laat je wel steeds meer meeslepen hè! Gewldig wat je allemaal verzint een echte dramaqeen is er niets bij :):):)
    Leuk dat je er nu een adviesbaantje bij hebt, je talent wordt duidelijk herkend.

    @Marga. Kijk eens op het AllesAmerika forum daar vind je allemaal Nederlanders die in Amerika wonen, misschien kunnen zij je helpen uit je dip te komen: http://www.allesamerika.nl/forum/index.php

    Beantwoorden
  • 5. Annemiek  |  juni 17, 2009 om 5:49 am

    Zo wordt het toch steeds leuker. Denk je dat Greg het begrepen had, blijkt hij gewoon doof te zijn🙂
    Leuk dat je bij dat andere toneelstuk kunt helpen.

    Beantwoorden
  • 6. Annemiek  |  juni 17, 2009 om 5:49 am

    Zo wordt het toch steeds leuker. Denk je dat Greg het begrepen had, blijkt hij gewoon doof te zijn🙂
    Leuk dat je bij dat andere toneelstuk kunt helpen.

    Beantwoorden
  • 7. Miranda  |  juni 17, 2009 om 4:38 pm

    Kijk zoiets heet creativiteit. Meid ook jij zit barstens vol! Het moet zich uiten…..is het even geen schildren dan zoekt het zich wel een weg. Of niet? Maar zolang jij het zelf maar leuk vind! Dikke knuffelt van hiero

    Beantwoorden
  • 8. Miranda  |  juni 17, 2009 om 4:38 pm

    Kijk zoiets heet creativiteit. Meid ook jij zit barstens vol! Het moet zich uiten…..is het even geen schildren dan zoekt het zich wel een weg. Of niet? Maar zolang jij het zelf maar leuk vind! Dikke knuffelt van hiero

    Beantwoorden
  • 9. Kasaka  |  juni 17, 2009 om 5:31 pm

    Prachtig, hoe jij je inleeft in je rol! Leuk, dat je wordt gevraagd om "Nederlands" advies te geven.

    Beantwoorden
  • 10. Kasaka  |  juni 17, 2009 om 5:31 pm

    Prachtig, hoe jij je inleeft in je rol! Leuk, dat je wordt gevraagd om "Nederlands" advies te geven.

    Beantwoorden
  • 11. DixieChick  |  juni 18, 2009 om 7:22 am

    Wat leuk, al die musical verhalen! Ik heb vroeger ook in wat musicals gespeeld, en ik vind de "drama" heel herkenbaar! Ik krijg er zelf bijna weer zin in!
    Succes met alle repetities!

    Beantwoorden
  • 12. DixieChick  |  juni 18, 2009 om 7:22 am

    Wat leuk, al die musical verhalen! Ik heb vroeger ook in wat musicals gespeeld, en ik vind de "drama" heel herkenbaar! Ik krijg er zelf bijna weer zin in!
    Succes met alle repetities!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



