Money talk

juni 27, 2009 at 7:36 am 4 reacties

Omdat Scott het super druk heeft en daarbij geen tijd meer heeft om de financien te regelen (en daar eigenlijk de afgelopen twee jaar ook geen tijd voor heeft gemaakt ;-)), hebben we besloten dat ik de boekhouding ga doen. Voor het bedrijf en voor alle persoonlijke uitgaven.
Ik heb dat nog nooit gedaan. Niet voor een bedrijf of voor een partner. Ik heb wel altijd mijn eigen persoonlijke boekhouding gedaan. En het noteren van alle uitgaven in inkomsten is voor mij eigenlijk ook een soort hobby.
Heerlijk excel sheetjes maken en dan alles lekker ordenen, formuletjes erin zetten en wat een plezier als het helemaal klopt! Ik doe er nog net geen grafiekjes bij want dat is een beetje nutteloos. Maar soms speel ik met die gedachte.
Hoe dan ook, ik ga er gewoon mee beginnen en met behulp van Suze Orman’s cd’s die ik soms in de auto luister zal het wel lukken.

Omdat ik bijgeschreven moest worden op een zakelijke bankrekening gingen we gisteren naar de bank in Blossburg. Blossburg is iets groter dan Liberty en ze hebben wat meer winkels en zelfs een kleine sport ruimte en een bibliotheek.
We liepen de bank in. Het interieur is erg ouderwets landelijk. Een combinatie van donker hout, bloemetjes motieven op het behang en vloerkleed en arts & crafts decoraties en prulletjes.
Gelukkig zijn we de enige klanten want Scott heeft niet veel tijd.
We worden vriendelijk begroet door de dames achter de balie. Ze zijn druk bezig met het maken van decoraties voor Independence Day. Er liggen velletjes rood wit en blauw papier, kleuter lijm, een schaar en uitgeknipte sterren en zelf gemaakte banners.
Ik moet er stiekem om gniffelen, wat een bedoening.

Scott vertelt dat ik bij geschreven moet worden op een rekening. Toen hij zijn naam zei, kwam er uit een kantoor een dame naar ons toegesneld, helemaal glunderend!”Oooh dus u bent meneer —!” zei ze opgetogen. “Halloooo, wat leuk dat ik u nu eens in het echt zie!” Deze dame is dus Scott’s contact persoon.
Ik zie aan Scott’s gezichts uitdrukking dat hij hier helemaal niet op zit te wachten, want dit is nou precies de reden waarom hij liever alles per telefoon of e-mail afhandelt, als je face to face alles wil regelen duurt het zo lang want je komt vrijwel nergens weg zonder een babbeltje. Daar moet ik natuurlijk weer om gniffelen. Gelukkig weten we het kort te houden.

Om mij bij te schrijven op een rekenening worden we geholpen door een andere dame die ook haar eigen kantoortje heeft. We worden wederom vrolijk begroet.
Op haar bureau staat een klein sneeuwmannetje, een desk kalendertje wat ons de maand augustus toont, een desk flip-overtje met spreuken, en nog meer frutseltjes en decoraties.
Deze dame is ook erg vrolijk en energiek. Ze heeft een slank postuur, is iets ouder dan ons, draagt een bril en heeft een landelijk modern kort kapsel wat bol is van boven.
Ze vraagt me of ik mijn achternaam wil uitspreken. Ik zeg m’n achternaam en ik merk dat ik de uitspraak zelf al een beetje veramerikaniseer in de hoop dat ze het dan beter uit kan spreken. Maar tevergeefs. Ik vertel haar dat ik daarom vaak Scott’s achternaam gebruik, want da’s makkelijker.
Nou, daar moest ze vreselijk om lachen, ietwat hysterisch eigenlijk. Ze stelde me erg veel vragen. Ze wilde onder andere weten wanneer we getrouwd zijn(waarom dat in vredesnaam), wanneer ik mijn social security card heb ontvangen (?), en ook wilde ze weten of ik misschien een bewijs bij me had dat ik daadwerkelijk op ons adres woon, wat Scott enorm ergerde. Ik vond het ook een nogal stomme vraag! Maarja zo is de procedure. Maar ze zou wel wat invullen. Mocht er toch een probleem zijn dan zal ze me wel bellen. Daar moest ik alleen nog wel een paswoord voor bedenken zodat ze mij kon identificeren aan de telefoon. Pfff.

Ondertussen was ze vrolijk aan het kletsen over dingen waar ze erg om moet lachen, steeds weer met die hysterische lach. Ze vertelde ze over haar man die ging jagen maar na het inladen van de auto met al zijn jacht spullen toch was weggereden ZONDER zijn geweer, die nog op het bed lag. En die hij twintig minuten later alsnog kwam halen. Hi-la-risch vond ze dat.
En ze praatte over de winter, hoe koud het is, over de wens naar Florida te verhuizen. Ik kon me daar best in vinden maar ik wilde haar niet nog meer opwinden dus ik hield mij in.

Mijn oog viel op een pamflet over Pilates en Kickbox lessen in Blossburg, wat met een “Blossburg Proud” koelkast magneet aan haar dossier kast hing. Ik had beter kunnen weten en Scott zat al in tijdnood maar wat doe ik: ik begon erover.
Want ik wil misschien best graag pilatessen. En misschien ook wel kickboxen.
En wat denk je, zij is zelf kickbox instructrice geweest! Ze was begonnen met kickbox lessen te nemen en verloor daarbij dertig pond en toen werd ze zo fanatiek dat ze zelf instructrice is geworden. Nu geeft ze geen les meer want ze heeft geen tijd.

Dertig pijnlijke minuten later was dan eindelijk alles geregeld. Ze liet ons uit:”Sooo nice to meet you Bibi, it’s sooo nice to have someone new around here to chat with!! Stop by anytime!!!”

Volgens mij is ze aan de drugs…

Ik heb hier helaas geen plaatje bij.

Entry filed under: Blossburg. Tags: .

Some ‘splainin’ Laatste show:-(

4 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  juni 28, 2009 om 6:45 am

    Ha ha ha, ik voel je "pijn" helemaal…. Ik was van de week ook op de bank. En had ook een overrelaxte bank mevrouw die over van alles wilde praten behalve bankzaken…. Grappig om jouw verhaal nu te lezen. Ps. Denk ze beiden aan de drugs waren. Pilletje uit het potje bankdope ofzo😉

    Beantwoorden
  • 2. Petra  |  juni 28, 2009 om 6:45 am

    Ha ha ha, ik voel je "pijn" helemaal…. Ik was van de week ook op de bank. En had ook een overrelaxte bank mevrouw die over van alles wilde praten behalve bankzaken…. Grappig om jouw verhaal nu te lezen. Ps. Denk ze beiden aan de drugs waren. Pilletje uit het potje bankdope ofzo😉

    Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  juni 28, 2009 om 6:58 am

    Het lijkt wel Smallville🙂

    Beantwoorden
  • 4. Annemiek  |  juni 28, 2009 om 6:58 am

    Het lijkt wel Smallville🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



