Een nachtelijk drama

juli 13, 2009 at 2:26 pm 12 reacties

Vannacht om half twee werd Scott wakker van geluiden in huis. Tenminste, dacht hij. Dus hij ging zoeken waar die geluiden vandaan komen. Muizen hebben we praktisch nooit, misschien was er toch weer ergens een vleermuis naar binnen gekomen.

Door het gestommel van Scott werd ik wakker en toen konden we allebei niet meer slapen. Ook hoorden we de geluiden niet meer, dus gingen we beneden maar een beetje tv kijken/kruiden identificeren. Ik zat dus lekker achter mijn computer toen ik duidelijk gerommel hoorde in de vuilnisbak, die buiten staat bij het raam van mijn studeerkamer. Scott ging voorzichtig naar de deur waar de vuilnisbak staat en toen de deur openging zag ik wat groots en donkers voor het raam bewegen. Ik had al een donkerbruin vermoeden wat het was.
Want wat is groot, harig en zwart en eet wel eens uit vuilnisbakken? Juist, een beer! Scott zag hem nog net weglopen.
Die beer had de hele vuilnisbak lekker zitten uitspitten!

Toen hoorde ik Scott roepen: “Honey, your bees!”
Die beer had dus ook de bijenkast met de pas beginnende kolonie omgegooid en overhoop gehaald!
Ik rende er eerst in mijn pyama maar wel met bescherm kleding naartoe om snel de frames weer in de kast te hangen maar ze waren natuurlijk erg overstuur en behoorlijk aan het steken in mijn pak. Dus ik heb me maar snel omgekleed, ben toen de smoker gaan halen uit Steve’s schuur want hoe meer bijen mij steken, hoe meer ik er verlies. Smoken is dan de beste oplossing zodat ze uit paniek dan maar honing gaan eten.
De kast en de frames waren nog heel en ik geloof niet dat die beer van die ene frame met honing heeft gegeten. Maar er zijn wel veel dooie bijen :-((. Geplet door de frames en de klauwen van de beer.
De kast stond vlak bij de garage en normaal komen die beren niet zo snel bij huizen in de buurt, zeker niet waar het licht aan is.
Na alles weer in elkaar gezet te hebben en nadat de bijen wat bedaard waren, droegen we de kast naar ons achterdek, waar beren iets moeilijker bij kunnen.
Ik hoop dat de cellen waar de toekomstige koninginnen worden gevormd niet te lang in de kou hebben gelegen, en dat de kolonie stand houdt en groeit.

Ik heb vandaag maar alles gehaald wat nodig is voor een elektrisch hek, hopelijk kan ik met Steve vandaag alles in elkaar zetten.

Entry filed under: Bijen, Natuur. Tags: .

Familie bezoek! Waarom wij hier wonen.

12 reacties Add your own

  • 1. Bianca (Hollandranch)  |  juli 13, 2009 om 3:36 pm

    Oohh is dat erg ! dat zijn echt grote vernielers beren, ik vind ze prachtig maar ben heel blij dat ze hier niet voorkomen. Ik hoop dat een electrisch hek hem/haar tegen kan houden want nu eenmaal honing gevonden is….

    Sterkte met je bijen ! en de beer !

    Beantwoorden
  • 2. Bianca (Hollandranch)  |  juli 13, 2009 om 3:36 pm

    Oohh is dat erg ! dat zijn echt grote vernielers beren, ik vind ze prachtig maar ben heel blij dat ze hier niet voorkomen. Ik hoop dat een electrisch hek hem/haar tegen kan houden want nu eenmaal honing gevonden is….

    Sterkte met je bijen ! en de beer !

    Beantwoorden
  • 3. Petra  |  juli 13, 2009 om 6:08 pm

    Ohhhhh, jullie hadden hem nog gezien ook.Wat erg!
    Hoop echt dat het nog te redden is voor je.

    Leuk he bezoek? Vind het persoonlijk altijd leuk om onze "nieuwe" wereld aan anderen te laten zien.

    Beantwoorden
  • 4. Petra  |  juli 13, 2009 om 6:08 pm

    Ohhhhh, jullie hadden hem nog gezien ook.Wat erg!
    Hoop echt dat het nog te redden is voor je.

    Leuk he bezoek? Vind het persoonlijk altijd leuk om onze "nieuwe" wereld aan anderen te laten zien.

    Beantwoorden
  • 5. Kasaka  |  juli 13, 2009 om 7:31 pm

    Wat een avontuur, maar wat naar van de bijen! Ik hoop, dat je koninginnen nog leven. Ik vind beren super, maar kan me voorstellen, dat je ze vervloekt op het moment!

    Beantwoorden
  • 6. Kasaka  |  juli 13, 2009 om 7:31 pm

    Wat een avontuur, maar wat naar van de bijen! Ik hoop, dat je koninginnen nog leven. Ik vind beren super, maar kan me voorstellen, dat je ze vervloekt op het moment!

    Beantwoorden
  • 7. Natasja  |  juli 14, 2009 om 4:31 am

    Zo heb je het ene moment je familie op bezoek en op het andere moment een beer! Een dag is nooit saai bij jullie hè? Wel vervelend dat hij de bijen heeft gevonden. Ik hoop dat er niet te veel verwoest is.

    Zo te lezen heb je het erg leuk gehad met je familie op bezoek. Jullie hebben veel ondernomen en aan de foto's te zien hebben jullie het erg gezellig gehad!

    Beantwoorden
  • 8. Natasja  |  juli 14, 2009 om 4:31 am

    Zo heb je het ene moment je familie op bezoek en op het andere moment een beer! Een dag is nooit saai bij jullie hè? Wel vervelend dat hij de bijen heeft gevonden. Ik hoop dat er niet te veel verwoest is.

    Zo te lezen heb je het erg leuk gehad met je familie op bezoek. Jullie hebben veel ondernomen en aan de foto's te zien hebben jullie het erg gezellig gehad!

    Beantwoorden
  • 9. Annemiek  |  juli 14, 2009 om 5:48 am

    O jee! Hopelijk redden de bijen het. Die beer weet nu wel waar iets te halen is.
    Je hoeft niet meer op berenzoektocht te gaan, ze komen naar je toe.

    Beantwoorden
  • 10. Annemiek  |  juli 14, 2009 om 5:48 am

    O jee! Hopelijk redden de bijen het. Die beer weet nu wel waar iets te halen is.
    Je hoeft niet meer op berenzoektocht te gaan, ze komen naar je toe.

    Beantwoorden
  • 11. Petra  |  juli 19, 2009 om 7:36 am

    Yikes, hoe groot is Pennsylvania eigenlijk?

    Beantwoorden
  • 12. Petra  |  juli 19, 2009 om 7:36 am

    Yikes, hoe groot is Pennsylvania eigenlijk?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



