Integratie

juli 29, 2009 at 7:57 pm 11 reacties

Nu ik hier een tijdje woon, bijna anderhalf jaar, zijn er veel dingen die mij in het begin opvielen of waar ik aan moest wennen maar die nu vrij normaal zijn geworden.

Bij het postkantoor in het dorp weet ik dat op slinkse wijze ondervraagd wordt. Postbode Joe wil immers alles weten zodat hij het hele dorp op de hoogte kan brengen. Daar moest ik eerst wel een beetje aan wennen maar nu gebruik ik die wetenschap en daardoor kan ik veilig aannemen dat iedereen in het dorp nu wel weet dat we geen kinderen willen en dat mijn kruidenstudie toch echt geen fluffy studie voor de lol is maar een beroepsopleiding.
Je hoeft ook echt niet ieders preciese adres te weten, je schrijft gewoon de voor en achternaam op en Joe zorgt dat het bij de juiste persoon terecht komt. Net als bij de kerstman.

Wanneer ik bij Sammy’s Holiday Market (een soort kleine camping supermarkt) iets ga halen, maak ik een paar minuten extra tijd voor een praatje. Want dat hoort nou eenmaal zo. Elke keer als ik daar kom, leer ik weer meer over tuinieren want de dames achter de kassa weten daar veel over.
Bij de eigenaar, tevens de slager, die achter in de winkel staat, kan ik altijd terecht voor vragen over etenswaren zoals ‘sause’en de kwalititeit van verschillende gedeeltes van een koe of van een eland. Als hij me aan ziet komen weet hij wat ik als eerste ga zeggen:”Sammy, I have question.”
Maar hij is ook erg nieuwsgierig en samen met postbode Joe brengt hij het hele dorp op de hoogte van alles wat iedereen doet. Maar Sammy heeft een beetje een mean streak, volgens de dorpelingen, dus het blijft oppassen geblazen. Je bent beter af met het delen van informatie bij postbode Joe.

Bij de Exxon slaat de pomp altijd af dus ik kan hem er niet gewoon maar inhangen en nonchalant met m’n handen in mn zakken een beetje rondkijken, wat ik graag doe, nee, ik moet de nozzle ingerdukt houden tot ie afslaat.
Bij de Kwikfill in Blossburg heb ik dat nooit maar de Exxon is gewoon zo vertrouwd.(en soms ook iets goedkoper.)

Onze loodgieter die ik altijd inhuur voor problemen met huurwoningen stuurt ons altijd de dag na de job een rekening(tikt en print hij ze uit in de auto??).
En op de envelop prijkt, zoals altijd, een full color adres sticker met groen/witte ruitjes en een schattig huisje, met de woorden: “As for me and my house, we will serve the Lord. Joshua 24:15”

Sommige mensen lopen gewapend rond, zoals een dame die haar land te koop had gezet en ons rondleidde door het bos. In haar achterzak had ze een klein pistool. Tja als vrouw alleen en dan met die beren overal, kan je maar beter voorbereid zijn.

Ik kijk ook niet meer op van herten, beren en andere critters die je soms praktisch voor de voeten lopen.
En dat je soms als je thuis komt ineens een doos eieren in de hal vint, die daar is neergeleged door familieleden met kippen, of een pot met Catnip van de buren.
Ruim twee jaar geleden hing er een vers geslacht konijn in een plastic tasje aan de brievenbus, ik heb bij onze konijn vrienden al op subtiele wijze aangegeven dat het best voor herhaling vatbaar is dus ik hoop dat er binnekort weer een zakje met konijn aan de brievenbus bungelt.(Ja, ik vind konijn heerlijk!)

Ik kijk er ook niet van op dat er ineens wegwerkers voor de deur staan die van mensen in het dorp hebben gehoord dat wij wel graag onze drive way geasfalteerd willen hebben. Dat was vandaag.
Deze wegwerkers waren aan het werk in het dorp maar het begon te regenen, en toen moesten ze stoppen, zijn zo van die regels. Alle teer was al verhit en moest gebruikt worden dus gingen ze snel op zoek bij omwonenden om te zien wie er asfalt kon gebruiken. Nou wij dus!

(deze foto heeft neefje Jackson genomen)
Dat werd nu dus ook ineens voor een prikkie gedaan, fantastisch hoor!

Vier jaar geleden had Scott een beer geschoten en hij had deze afgeleverd bij een taxidermologist (is eigenlijk: taxidermist maar ik maak er graag een interessanter klinkend woord van) om het bovenste gedeelte te laten opzetten. Hij had de helft al betaald en ik vond dat hij die man maar eens moest bellen om te vragen hoe het ermee staat. Maar Scott, verassend krenterig soms, zei dat hij liever niet belt want dat moet hij de tweede helft betalen en daar heeft hij geen zin in (en het gaat om $150). Nou ja! Laat je die man je beer opzetten en dan laat je niets meer van je horen. tsk tsk tsk.
Maar zojuist belde deze man dus op. Met excuses dat het zo lang heeft geduurd. Bleek dat de ogen van Scott zijn beer beschadigd waren en dat hij lang heeft moeten wachten op een beer met goede ogen zodat hij het af kon maken. Dat is eindelijk gelukt. Dus of Scott de beer binnekort wil komen ophalen. Hihi nou hij is nog niet thuis maar ik heb een leuk nieuwtje voor hem straks.
Kijk, ik ben niet de allergrootste fan van opgezet wild, maar ja, hier is het vrij normaal. Ik ben geen vegetarier dus ik kan er ook niet erg geschokt over doen.

In elk dorp of stadje kom ik nu altijd wel iemand tegen, we zwaaien of we kletsen wat, en het maakt me nu vaak zelfs niet meer uit of ik er goed gekleed bij loop of dat ik, toen ik van huis vertrok, vergat mijn rood-met-witte-stippen-rubberen-laarzen (die eigenlijk van mijn zusje zijn) te vervangen voor mijn stylish leren laarsjes met punt of sexy wedge sandals.

Dat vind ik nog het meest alarmerend eigenlijk. Dat ik me niet zo meer bekommer om hoe ik erbij loop. Ik moet ook echt nodig naar de kapper, dat is al bijna een jaar geleden.
Maar de enige zaak die wat uistraalt is de Aveda salon in Williamsport.
Maar.. daar liep ik vorig jaar binnen om informatie te vragen over bruidskapsels en groeps behandelingen voor make up. Ik was daar dus een tijdje. Afijn, ik ging weer weg, en stapte de keukenzaak ernaast binnen waar Scott aan het praten was met de verkoper (we waren vorig jaar bezig met renoveren EN de een bruiloft) en toen kwam ik erachter dat ik koek kruimels om mijn mond had zitten. En niet zo’n beetje ook! Voor ik de salon binnenstapte had ik wat gingersnaps gegeten en met die kruimels om mijn mond kwam ik dus die salon binnen. Zat ik daar dus ruim vijf minuten,(vind ik wel lang met koekkruimels) en ze hebben niet eens de moeite genomen om me daar op te wijzen. En ik had me toch echt stijlvol gekleed en zelfs de ruberen laarzen thuis gelaten.
Misschien een beetje raar maar dat weerhoud me er toch wel een beetje van om daar m’n haar te laten doen.

Hoe moeilijk kan het trouwens zijn om zelf een pony in m’n haar te knippen en bij te punten? Als het mislukt zet ik gewoon mijn Gander Mountain pet op die ik heb gekregen bij de Morris Gun Bash waar ik dit jaar helaas geen geweer gewonnen heb.

Entry filed under: Jagen, Liberty, Natuur. Tags: .

Komkommertijd Auto dingen

11 reacties Add your own

  • 1. Bianca (Hollandranch)  |  juli 29, 2009 om 9:43 pm

    Ha ha ha, hoe herkenbaar, gewoon zelf je haar knippen, hartstikke gemakkelijk, ga ik ook weer doen. Ik ga naar de supermarkt in mijn afgeknipte spijkerbroek en cowboylaarzen, ook als ze niet helemaal schoon zijn (mijn kleren zijn binnen 1 uur vies altijd😉, in het begin trok ik nog andere kleren aan maar dat doe ik nu niet meer.
    Ik gebruik alleen nog eye liner en that's it, de rest zweet je er toch af. Ik zou " vroeger" geen stap de deur uit hebben gedaan zo ha ha. Maar hier maakt het niet uit hoe je eruit ziet (gelukkig eigenlijk wel want het gaat meer om hoe jij bent en niet hoe je eruit ziet)
    Wij hebben hertekoppen aan de muur, past gewoon hier bij het huis (en bij ons), hertenvlees is lekker en een konijn ook hoewel ik dat nog niet gegeten heb hier. Eekhoorns eten gaat me net even te ver😉

    Beantwoorden
  • 2. Bianca (Hollandranch)  |  juli 29, 2009 om 9:43 pm

    Ha ha ha, hoe herkenbaar, gewoon zelf je haar knippen, hartstikke gemakkelijk, ga ik ook weer doen. Ik ga naar de supermarkt in mijn afgeknipte spijkerbroek en cowboylaarzen, ook als ze niet helemaal schoon zijn (mijn kleren zijn binnen 1 uur vies altijd😉, in het begin trok ik nog andere kleren aan maar dat doe ik nu niet meer.
    Ik gebruik alleen nog eye liner en that's it, de rest zweet je er toch af. Ik zou " vroeger" geen stap de deur uit hebben gedaan zo ha ha. Maar hier maakt het niet uit hoe je eruit ziet (gelukkig eigenlijk wel want het gaat meer om hoe jij bent en niet hoe je eruit ziet)
    Wij hebben hertekoppen aan de muur, past gewoon hier bij het huis (en bij ons), hertenvlees is lekker en een konijn ook hoewel ik dat nog niet gegeten heb hier. Eekhoorns eten gaat me net even te ver😉

    Beantwoorden
  • 3. Petra  |  juli 30, 2009 om 6:01 am

    Altijd handig een nieuwe oprit op een woensdag middag😉
    En minder van kruimels. Dat zou mij ook zou kunnen gebeuren, ha ha ha.

    Beantwoorden
  • 4. Petra  |  juli 30, 2009 om 6:01 am

    Altijd handig een nieuwe oprit op een woensdag middag😉
    En minder van kruimels. Dat zou mij ook zou kunnen gebeuren, ha ha ha.

    Beantwoorden
  • 5. Kasaka  |  juli 30, 2009 om 9:07 pm

    Dat niet meer kunnen schelen, hoe je eruitziet, vind ik eigenlijk wel erg fijn. Ik ben nu met bikini's bezig en loop toch tegen de vijftig. Maar als ik zie, wie er in bikini loopt, dan vind ik, dat ik dat zeker nog wel kan😉. Ik weet zeker, dat er na een kwart eeuw ook tig dingen zijn, die ik vroeger vreemd vond, maar nu heel normaal. Een Nederlandse, die me een aantal jaren voor het eerst ontmoette, merkte op, dat ik toch wel erg "Amerikaans" was. Wat dat precies betekende weet ik niet, maar ik geloof het graag😉.

    Beantwoorden
  • 6. Kasaka  |  juli 30, 2009 om 9:07 pm

    Dat niet meer kunnen schelen, hoe je eruitziet, vind ik eigenlijk wel erg fijn. Ik ben nu met bikini's bezig en loop toch tegen de vijftig. Maar als ik zie, wie er in bikini loopt, dan vind ik, dat ik dat zeker nog wel kan😉. Ik weet zeker, dat er na een kwart eeuw ook tig dingen zijn, die ik vroeger vreemd vond, maar nu heel normaal. Een Nederlandse, die me een aantal jaren voor het eerst ontmoette, merkte op, dat ik toch wel erg "Amerikaans" was. Wat dat precies betekende weet ik niet, maar ik geloof het graag😉.

    Beantwoorden
  • 7. Annemiek  |  juli 30, 2009 om 10:35 pm

    Best wel grappig eigenlijk, als je dat eens ooit van jezelf geweten had.
    Wel handig van die oprit! Dat heb ik bij ons nog nooit gehoord!

    Beantwoorden
  • 8. Annemiek  |  juli 30, 2009 om 10:35 pm

    Best wel grappig eigenlijk, als je dat eens ooit van jezelf geweten had.
    Wel handig van die oprit! Dat heb ik bij ons nog nooit gehoord!

    Beantwoorden
  • 9. Cisca  |  augustus 1, 2009 om 7:34 am

    Wat een sfeerbeeld in dit logje zeg. En zo grappig, het is echt volkomen onherkenbaar voor mij.
    Een paar uurtjes rijden en het is echt een wereld van verschil…

    Beantwoorden
  • 10. Cisca  |  augustus 1, 2009 om 7:34 am

    Wat een sfeerbeeld in dit logje zeg. En zo grappig, het is echt volkomen onherkenbaar voor mij.
    Een paar uurtjes rijden en het is echt een wereld van verschil…

    Beantwoorden
  • 11. Miranda  |  augustus 7, 2009 om 7:48 pm

    Hahaha, Bibi….wat erg, en ook zo herkenbaar! Wat moderne kleding zoals we gewent waren…sorry hoor maar dat vind ik hier niet. Ook ik ben qua kleding(tegen mijn zin) aan het veramerikaansen. Maar de prijzen van de kleding hier zijn weer wel leuk. En tijd voor te sjoppen in Nederland vind ik amper in die 2 weken vakantie, waar het bol staat van bezoeken. Maar ik wil gerust je haar knippen en stylen hoor! Groetjes

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



