Auditie (hellepie!)

augustus 12, 2009 at 8:04 am 1 reactie

Dus ik heb me ingeschreven voor de Japanse honkbal film.
En eergister was er een casting info dag in Williamsport voor iedereen die mee wil doen. Het was in een kleine conference room van een hotel.
Ik zat er met twee families, een vader, moeder en twee kinderen, een aziatische moeder en twee dochters, en een oudere dame.
Een man van middelbare leeftijd stelde zich voor als Rodney Brown, de verantwoordelijke voor het Willamsport gedeelte in de film.
We kregen een formulier waar we onze gegevens invulden zoals kleding maten, theater/film ervaring, en waar je voor in aanmerking zou willen komen.
Ik had  ‘extra’ en ‘speaking part’ aangekruist.  En daarna werden onze foto’s genomen.
Ik ben normaal niet zo bang voor de camera maar toen ik daar ineens stond met mijn casting nummer (26) voelde ik me of ik daar stond als een ‘deer in  headlights’.
Verdorie!

Ik had een kleine deja vu. Jaren geleden (in 2001) heb ik in Hawai’i vrijwel elke dag gebokst (de familie waar ik verbleef had een sportzaaltje waar elke dag een boks trainer kwam die gratis les gaf). En toen ik terug kwam in Nederland heb ik eens meegedaan aan een casting voor een martial arts film. Na een korte training in nep vechten werden we gefilmd terwijl we de pas geleerde trucs lieten zien met onze nep vecht partners en toen, moesten we ons voor de camera voorstellen.
Ik weet niet wat er mis ging maar ik voelde het gewoon niet. Ik werd super nerveus ineens en het ging dus niet zo goed. Ik was ook niet verbaasd dat ik toen niet werd teruggebeld.

Maar vanochtend werd ik gebeld door Rodney Brown. Dat ik morgenochtend weer in het hotel moet verschijnen voor de auditie van de rol van ‘Moeder’.
Slik.
Het zal maar een kleine rol zijn, denk ik. Misschien de rol van ‘Moeder’ van een figurant bijvoorbeeld. Dat ik alleen maar hoef te zeggen:…wat zeggen moeders in honkbal stadiums eigenlijk doorgaans tegen hun kinderen?
Er zullen zes anderen zijn. Ik heb geen flauw idee hoeveel tekst het is. En wat ga ik aantrekken?

En waarom word ik gecast voor de rol van ‘Moeder’, en niet ‘Dochter’? Of ‘Sexy popcorn verkoopster’?
Gek, bij de musical hoorde ik ook al niet meer bij de ongetrouwde amish jongedames groep…

Anyhow, wish me luck!

Entry filed under: Film. Tags: .

First Friday Jammerrr

1 reactie Add your own

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



