Aaaaand ACTION!

augustus 29, 2009 at 1:42 pm 5 reacties

Vanmorgen om kwart voor zeven zat ik gekapt en opgemaakt en in mijn ‘dressy’ outfit in de bar van restaurant ‘the Herdic House’ met een paar medefiguranten, klaar voor de fancy restaurant scene in de Japanse honkbal film: ‘Bokutachi No Play Ball’.
In deze scene vraagt een van de hoofdrolspelers zijn vrouw om bij hem terug te komen.

Toen de casting director me een paar dagen geleden belde om te vragen of ik vandaag kon figureren in de restaurant scene vroeg hij of ik mijn man ook mee kon nemen. Maar Scott wil er helaas niets mee te maken hebben. Wel jammer maar hij heeft ook wel belangrijkere dingen te doen. Dus had ik op Facebook nog even een oproepje geplaatst, helaas zonder restultaat, dus ik ging maar in mijn eentje.
Ik moet trouwens echt vaker in jurk (en alleen ;-))op stap, wat een aandacht! Ook de jonge, duidelijk sportieve burgemeester van Williamsport die ook figureerde vond het erg gezellig dat ik er was 😉. Maar goed…waar was ik?

Ik werd met twee oudere mannen en een jongevrouw aan tafel geplaatst(Dave, Richard en Sheila). Helaas zat ik met m’n rug naar de camera, precies achter de hoofdrolspeler, de Japanse Brad Pitt. Maar met mijn oudere nep echtgenoot, Dave, die naast mij zat en die ook graag beter in beeld wilde, had ik bedacht dat we af en toe met elkaar moesten praten zodat ons profiel te zien is.
Al mochten we niet echt praten maar praten zonder geluid. Ik ben daar best goed in, al zeg ik het zelf (hihi) en met een beetje sturing kwamen mijn  teamgenoten ook los.
We hadden het over van alles maar we wisten niet wat. Maar ik kreeg ik mooi wel een compliment over van de casting director. Die vertelde dat hij zelf ooit van Barbara Streisand eens te horen kreeg dat hij TE geanimeerd was in de achtergrond omdat hij teveel met zijn armen liep te zwaaien.
Maar mijn niet zo goede zitplaats leverde nog een andere scene voor me op. Omdat ik dus merendeel van de achterkant te zien was mocht ik ook meedoen in de tweede scene die een blok verderop voor het Genetti hotel plaats vond.
Dat was minder interessant want daarvoor moest ik gewoon een spijkerbroek met tshirt aan en ik hou nou eenmaal van kostuums.
Ik moest voorbijlopen, aan de overkant van de straat, wanneer de hoofdrolspelers in een jeep voor het hotel staan en worden verwelkomd door een medewerker van het hotel.
Maar het leuke is wel dat ik weer een nieuwe kennis eraan heb over gehouden, een dame uit Tokyo die vijftien jaar geleden naar Williamsport verhuisde voor haar man, Yuri heet ze en ze is erg grappig, voor een Japanse is ze vrij uitbundig hihi. Zij en haar man liepen mij in deze scene tegemoet en van de styling dame moest Yuri een tas bij zich hebben alleen die had ze niet, en aangezien ik min of meer een ‘bag lady’ ben en dus wel drie tassen bij me had leende ik haar er een.  Zo gaan die dingen.
Ook Sheila, Dave en Richard gaven me hun email adres om foto’s uit te wisselen, wie weet wat daar weer uit voort komt.

Rodney, de casting director, vertelde dat hij in Muncy woont. (Ook een dorp verderop). Hij woonde eigenlijk in New York city waar hij actief was in de film industrie maar hij moest met zijn vrouw hiernaartoe verhuizen vanwege gezondheids problemen in haar familie. Toen ik hem vertelde dat ik ook onder andere voor die reden in Liberty woon, en het hier verschrikkelijk vind, voelde ‘ie zich vrij om ook ronduit te zeggen dat hij het hier haat! Hihihi sja, Muncy is dan wel groter dan Liberty maar daar gebeurt ook niks!
Hij vertelde dat hij in Williamsport meer films wil opnemen en mensen wil trainen die serieus willen acteren. Hij keek daarbij naar mij maar ik ben nog niet zover dat ik 100% zeg, Ja ik ga ervoor.
Na die auditie van een paar weken geleden weet ik dat ik heel veel moet leren en ik denk dat ik liever eerst bij de theatergroep wat ga leren acteren.
In elk geval zit ik nu in het bestand.

Ik hoop dat er nog een paar scenes zijn waar ik in mee kan doen.
Het leuke is dat als straks de film in Japan uit komt, ik er makkelijk aan kan komen via vrienden in Tokyo! Als ik die heb plaats ik hier een paar foto’s van de scenes waar ik in zit.

Entry filed under: Film, Williamsport. Tags: .

Kruiden tijd 2 Lee

5 reacties Add your own

  • 1. Annemiek  |  augustus 29, 2009 om 1:53 pm

    Wat ontzettend leuk zeg! En ook leuk dat je er weer een paar kennissen aan overgehouden hebt.
    Je staat er heel mooi op!

    Beantwoorden
  • 2. Petra  |  augustus 29, 2009 om 7:52 pm

    Joh, jij beleeft nog eens wat daar in “the boondocks”! Leuke foto’s! En natuurlijk leuk om nieuwe contacten op te doen!

    Beantwoorden
  • 3. Marjon  |  augustus 30, 2009 om 9:58 am

    Wat een leuke ervaring voor je. En zo te lezen heb je er ook weer wat leuke kennissen en misschien ook goede contacten aan overgehouden.
    Je ziet er heel mooi uit, mooie jurk en je haar is ook heel mooi gekapt.

    Beantwoorden
  • 4. Bianca (Hollandranch)  |  augustus 30, 2009 om 4:13 pm

    wat leuk allemaal !! en zo ontmoet je nog eens leuke mensen ook, dat is helemaal meegenomen.
    Smaken verschillen maar ik vind het maar een engerd die japanse acteur maar ik vind BP ook niets ha ha

    Veel plezier en misschien moet je maar gewoon JA zeggen.

    Beantwoorden
  • 5. miranda  |  september 1, 2009 om 4:06 pm

    Leuk zeg! Hihi, krijgen wij, je blogfans, wel als eerste je handtekening zeker? Hmmm, ik geloof dat ik ook nog een hoelahoep ergens heb staan…..

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



