Lee

augustus 30, 2009 at 7:02 pm 9 reacties

Elke zaterdag is er in Blossburg dus de ‘Farmers Market’. Op het parkeerterrein in het centrum van het dorp, waar zo’n beetje alle winkels te vinden zijn, staan dan vier stands, of vijf maar dan is het wel ‘volle bak’, hoor.

Het is best gezellig om  zo op een zonnnige zaterdag daar, wanneer ik tijd heb, op dat marktje rond te hangen. Ik combineer dat dan ook met een rondje sportschool, die daar ook zit.
Inmiddels ken ik de verkopers en is het meer een sociale aangelegenheid, tenminste, voor mij dan.
Want ook al kan ik het goed vinden met de dame van de geiten zeepjes en lotions, ik heb niets nodig. Ook bij Bill kan ik nooit wat kopen want hij heeft alleen maar plantjes met bloemetjes voor de sier, daar kan ik nu niets mee want onze tuin is nu nog een grote wildernis.
Bij Aaron, de Amish verkoper, bestel ik rauwe boter om ghee van te maken. Het is altijd weer afwachten wanneer zijn buren, die een Jersey koe hebben, mijn bestelling klaar hebben.
Hij vraagt wel altijd mijn nummer zodat hij me kan vertellen of hij het komend weekend voor me zal hebben maar hij heeft mijn nummer nu al drie keer gekregen en belt nooit. Want, hij heeft geen telefoon.  Ach zo gaat het. Maar hij heeft  altijd wel groente die ik kan gebruiken en het is altijd leuk om bij te kletsen.
Hij vertelde vorige week dat hij deze zomer eigenlijk wel met zijn gezin naar Noord Carolina had gewild maar het huisje wat hij wilde huren was al bezet. Ik vraag me af hoe hij daar heen zou gaan…toch niet te paard of met een chauffeur denk ik…

En dan hebben we Lee.
Een breedlachend klein supermager tenger iel oud vrouwtje met lang bruin/grijs haar, een hippiehoed met bloem, brilletje en een enorme pukkel op haar kin. Ze staat er vrijwel elke week met plantjes voor zes dollar.
Ze vertelt altijd graag dat ze vroeger fotomodel is geweest. En dat ze nu drie en zestig is.
“Dat zou je niet zeggen he?” zegt ze dan glunderend(maar eigenlijk dacht ik dat ze ouder was).
Ze komt oorspronkelijk uit Florida en wil daar ook al heel lang weer naar terug verhuizen. Haar man heeft altijd beloofd dat ze terug zullen gaan maar die belofte is inmiddels al bijna een halve eeuw oud. Nu heeft hij ernstige gezondheids problemen waardoor het waarschijnlijk nooit zal gebeuren. Triest he? Maar ze geeft niet op en ze gaat beslist terug, zegt ze, zodra hij de pijp uit is. Nou, ik zou toch niet zo lang wachten…
Ze is ook altijd gul met het geven van schoonheids tips.
Ze zegt een stevige roker te zijn en daarom heeft ze rimpels om haar mond. “Maar”, zegt ze,”Dan doe ik er wat cocosnoot lotion op, en zie je? Geen rimpels meer!” (nou…als ik vanuit de verte door mijn wimpers kijk..dan misschien maar nu zie ik ze duidelijk hoor!). En kijk uit met stofzuigen want voor je het weet zit je vast met je haar, dat was haar de week ervoor gebeurd en nou heeft ze een hele hap uit haar lange haar. Het overkomt de besten.
Maar vorige week gaf ze me wel een goede tip voor buikspieren, ‘k weet ook niet hoe we erop kwamen. Maar ze zei dat ik moet gaan hulahoopen.
Toevallig had ik al eerder bedacht dat ik er een moet kopen maar ik vergat het steeds. Dus ik verzekerde haar dat ik er gelijk een ging kopen bij de Dollar General, aan de overkant van het parkeer terrein, na mijn sport uurtje.

Na de sportschool liep ik de Dollar General in maar helaas waren de hulahoops de dag ervoor al uitverkocht en kregen ze ook geen nieuwe meer.Dus liep ik zonder hulahoop terug naar de auto. En ik hoor Lee roepen:”Heey ik zie geen hulahoop?!”
Ja ik word in de gaten gehouden, hoor😉. Het volgende weekend wilde ze wel weten hoe het me is bevallen, dat hulahoopen. Nou zag ik haar dit weekend niet, vanwege de film, om er verslag van te kunnen doen maar ik moet zeggen dat het me erg bevalt.  Of ik er slanker op wordt kan ik nog niet zeggen maar spierpijn geeft het wel, dus dat is goed, denk ik.
Lee, ik ben benieuwd of ik ooit nog ga meemaken dat ze naar Florida verhuist.

Entry filed under: Blossburg. Tags: .

Aaaaand ACTION! Waarschuwing: Deze blijft in je hoofd zitten!

9 reacties Add your own

  • 1. Marjon  |  augustus 31, 2009 om 9:27 am

    Wat een kleurrijke mensen wonen er bij jou in de omgeving. Ik moest erg lachen om de manier waarop je ze beschreef.
    Ik probeer wel eens te hulahoopen op de Wii Fit (dus zonder hulahoop) maar daar bak ik niet zo veel van. Ik ben niet zo soepel in de heupjes om het maar zacht uit te drukken. :))

    Beantwoorden
  • 2. Inge  |  augustus 31, 2009 om 11:04 am

    Via Annemiek op jouw web gekomen. Je schrijft grappig, ik kan me er alles bij voorstellen. Succes met je hulahoop.

    Beantwoorden
  • 3. Petra uit NC  |  augustus 31, 2009 om 4:19 pm

    Nou dat hullahoepen dat lukt me echt voor geen meter meer. Terwijl ik dat als kind geweldig vond en het ook aardig kon. Vast en zeker mijn hullahoep gen verloren bij het opgroeien😉

    Beantwoorden
  • 4. Cisca  |  augustus 31, 2009 om 6:15 pm

    Haha.

    Hulahoopen, dat deed ik vroeger ook vaak. Moet misschien toch maar weer eens beginnen als het zo goed is voor je buikspieren…

    Beantwoorden
  • 5. Petra  |  augustus 31, 2009 om 8:16 pm

    Super om te lezen, die persoonlijke verhalen. Wij hadden ook zo’n dag vandaag in een kleurrijke buurt. Heel veel mensen hadden zin in een praatje. Echt erg leuk!

    Beantwoorden
  • 6. Sisely  |  september 1, 2009 om 3:29 am

    In ieder geval je blijft zo wel in beweging.Suc6 met allles.

    Van sisely uit NL
    http://sisely.iblog.my

    Beantwoorden
  • 7. Annemiek  |  september 1, 2009 om 7:40 am

    Ha, wat een karakters daar, leuk.

    Beantwoorden
  • 8. Bianca (Hollandranch)  |  september 1, 2009 om 9:57 pm

    Vreselijk hoelahoepen, heb het nog wel eens geprobeerd maar dat viel nog helemaal niet mij, die hoepel was ineens een stuk kleiner dan 30 jaar geleden geworden.
    Sportschool bij jullie ? wat een luxe, hier hebben ze alleen gym van de kerk😉

    Beantwoorden
  • 9. Natasja  |  september 5, 2009 om 2:05 am

    Hulahoopen….volgens mij krijg je daar best een slanke taille van. Wie weet zet deze trend zich wel voort in Nederland! Zien we binnenkort op het nieuws; Vanuit Liberty USA, de nieuwe rage Hulahoopen! Was jij er toch als eerste bij🙂 Goh, wanneer heb ik voor het laatst gehulahoopt? Toen lukte me het wel, maar of ik dat ding nu nog hoog kan houden. Tja, het loopt allemaal niet meer zo soepel hè, als je ouder wordt😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



