Eetbaar onkruid workshop

september 10, 2009 at 8:08 pm 11 reacties

Een tijdje terug vertelde ik over een dame die ik tijdens de musical heb leren kennen. Zij werkt bij Penn Tech College en vroeg me of ik volgend jaar vanaf de lente een Eetbaar onkuid workshop zou willen organiseren.
Ik heb toen natuurlijk ja gezegd en ben intussen ook druk bezig geweest met info te verzamelen, een plan te maken, een eetbare onkruid tuin te ontwerpen die ik snel in elkaar kan zetten en vanaf het eerste jaar in elk geval redelijk toonbaar is.
Gisteren belde ze me op om te vragen of ik het nog steeds wilde doen, in verband met het workshop programmaboekje wat ze nu al moeten gaan samenstellen. Uiteraard, zei ik, ik wil het nog steeds doen.
En of ik vandaag misschien langs kon komen op de North Campus in Wellsboro voor een babbeltje met haar baas over mijn lesplan. Leuk! Toevallig had ik gisteren net mijn lijst met ‘wild plants’ klaar, compleet met de te gebruiken delen van de plant plus de groei- en oogst periodes. Ik heb het plan ook al al in grove lijnen in mijn hoofd.

Vanmiddag zat ik daar dus op kantoor bij Brenda, de workshop coordinator. Ik was best een beetje nerveus want ik bedacht me dat ik eigenlijk nog maar minder dan een jaar met dit onderwerp bezig ben en ook al weet ik er veel over, ik moet het wel kunnen brengen. Maar het gesprek verliep in elk geval erg goed.
Brenda hing aan mijn lippen en was helemaal gefascineerd door alles wat eetbaar is en leek het helemaal eens te zijn met mijn plannen.

De board moet het nog goedkeuren maar ik geloof dat zij het uiteindelijk toch voor het zeggen heeft want ze zei dat ze zichzelf ook gaat opgeven voor deze workshop. Ook kreeg ik alle formulieren al mee die ik moet invullen. Ik zal ook worden ingeschreven als: officiele edible wild plant instructrice voor Penn Tech College! Wow, wat een interessante carriere wending!
Over een paar dagen zal ze me voor mijn goedkeuring de tekst sturen waarin ze mijn workshop omschrijft voor het boekje.

Ik krijg voor dit project ook nog leuk betaald, vind ik dan. Ik kan er lekker voor thuis blijven en uiteraard worden alle kosten vergoed en wordt eventuele door mij gemaakte workshop documentatie door de college uitgeprint, in elkaar gezet en gedistribueerd.

Maar wat ik EXTRA leuk vind, is dat alle deelnemers na afloop een heus Certificaat zullen krijgen. En wat ik erg grappig vindt is dat IK daar mijn handtekening onder zal moeten zetten.
Mijn ont-zet-tend lelijke handtekening waar mensen altijd commentaar op geven:”Huh, wat staat daar?” of “HAHA is dat nou een handtekening?!”
Daar krijg ik echt binnepretjes van;-).

En nou maar hopen dat mijn plan voor het cultiveren van mijn eetbare onkruid tuin net zo goed uitpakt, als ik verwacht. Maar ik denk het wel.

Entry filed under: Eetbaar onkruid, Integreren, Kruiden, Natuur. Tags: .

Upditjes en datjes Nog een Hollandse op Octoberfest in Roaring Branch!?

11 reacties Add your own

  • 1. Hanneke  |  september 11, 2009 om 12:29 am

    Dat is erg leuk voor je! We kennen elkaar wel niet, maar ik lees al een tijdje je blog, en vond het nu weleens tijd worden een reactie te geven! hartelijke groeten vanuit Nederland!

    Beantwoorden
  • 2. Petra uit NC  |  september 11, 2009 om 2:54 am

    Wat leuk!!!
    Ga voor je duimen dat je snel het positieve nieuws hoort!
    Super!

    Beantwoorden
  • 3. KNAL  |  september 11, 2009 om 3:22 am

    Wat ontzettend leuk en grappig!
    (kun je geen visitekaartjes maken met als functie: edible wild plants instructor erop).
    Wel leuke impuls toch?

    Beantwoorden
  • 4. Annemiek  |  september 11, 2009 om 3:59 am

    Hoe vaak zijn de workshops? Leuk hoor, het lijkt me net iets voor jou!
    Gisteren heb ik ook weer “onkruid” gegeten, die amaranth. Ik heb het recept aangepast, en het was lekker.

    Beantwoorden
  • 5. bagelsenspekkoek  |  september 11, 2009 om 7:41 am

    @Hanneke, van harte welkom op mijn blog:-)!
    @Petra, ja superspannend!
    @Knal, het is alweer zo lang geleden dat ik businesscards had, zeker wel een goed idee. Ik ben al een tijdje aan het denken welke plant ik als logo wil gebruiken.
    @Annemiek, ik zou dolgraag je Amaranth recept willen hebben eigenlijk. Ik vind veel recepten op internet maar ik heb het idee dat iedereen dat maar een beetje copieert van elkaar zonder ze echt zelf te gebruiken. Zo had ik eergisteren soep van Cleavers en Catnip koekjes en beide recepten waren niet zo smakelijk als ik had gehoopt. Dus elk bewezen succesvol recept is welkom.:-)

    Beantwoorden
  • 6. bagelsenspekkoek  |  september 11, 2009 om 7:42 am

    @Annemiek, oh ja, We hebben zo’n beetje bedacht om de workshops vanaf april op twee zaterdagen per maand te plannen en vanaf juli een keer in de maand.

    Beantwoorden
  • 7. Marjon  |  september 11, 2009 om 3:18 pm

    Wat ontzettend leuk Bibi, dat is echt iets waar je enthousiast over bent. Dus kun je het waarschijnlijk heel goed overbrengen aan een ander.
    Heel veel plezier met het opzetten van de workshops

    Beantwoorden
  • 8. Inge  |  september 11, 2009 om 5:42 pm

    Wat gaaf! Je zou voor de gein eens bij ons in de tuin moeten kijken, daar staan vast veel edible weeds, die ik van mijn leven niet zou herkennen.

    Laat je weten wanneer, dan kom ik misschien nog ook.🙂

    Beantwoorden
  • 9. Bianca (Hollandranch)  |  september 11, 2009 om 7:06 pm

    Wat superleuk !!! en dat je dan ook nog je handtekening onder het certificaat mag zetten. Gezien het grote aantal erg giftige planten hier hou ik het maar bij de supermarkt, net wat voor mij om per ongeluk een blaadje of worteltje van de verkeerde plant mee te oogsten😉

    Beantwoorden
  • 10. Bianca (Hollandranch)  |  september 12, 2009 om 3:16 pm

    Ken je de film ” into the Wild” ? hebben wij gisterenavond bekeken. Vooral het einde ervan…..maar dat wil ik natuurlijk niet verklappen ha ha

    Beantwoorden
  • 11. Sisely  |  september 13, 2009 om 3:50 am

    Leuk zeg, zal voor je duimen. En je handtekening zetten(zou wel eerst de kleine letters lezen) je weet maar nooit..

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



