Verrassings reisje

november 24, 2009 at 7:57 pm 10 reacties

Dat ik zo gestressed was de vorige keer had natuurlijk vooral te maken met het feit dat wij een reisje gingen maken.

Een korte surprise visit naar…Nederland!
Mijn opa en oma waren 60 jaar getrouwd, een geweldige mijlpaal natuurlijk. De burgemeester kwam er zelfs voor bij hun op de koffie.
Uiteraard wilden mijn opa en oma dit jubileum met ons allemaal vieren.
Eigenlijk zat het niet in de planning voor ons om nog een reis naar Nederland te maken maar uiteindelijk besloten Scott en ik om toch een kort reisje te boeken om dit feest bij te kunnen wonen.
En natuurlijk vertelden we dit aan bijna niemand want hoe meer mensen je kan verrassen, hoe leuker.

Bij aankomst in Nederland ging Scott lekker joggen in de stad en bij zijn neef langs en ging ik op weg naar het huis van mijn ouders om mijn moeder te verrassen. Alleen, die was helaas niet thuis! Gelukkig had ik de huis sleutel en kon ik haar op haar mobiel bereiken om mijn verbaasde moeder te vertellen dat ik vanaf haar huis belde.
Wel grappig al was het niet helemaal zoals ik het me had voorgesteld, maar dat maakte niets uit, we zouden elkaar toch op zondag zien als we met haar meereden naar het feest.

Wij bleven de eerste dagen lekker in de stad in een hotel zodat we ook wat van het stadse nachtleven konden meepakken. We hebben er die eerste avond na aankomst flink gebruik van gemaakt, samen met een van mijn beste vriendinnen en haar vriend en Scott’s neef Steve, want het was weer ouderwets gezellig:-).

Zaterdag sliepen we lekker lang uit en maakten toen een lange wandeling door de stad, over de Albert Cuyp en door het Sarphatie park.

’s Avonds verrasten we mijn zusje. Met haar vriend hadden wij achter haar rug om een etentje geplanned in de stad. Haar vriend had haar uiteraard niets verteld over onze komst dus zij dacht dat ze gezellig met hun zoontje uit eten gingen, gewoon met z’n drietjes. Toen ze aankwamen in het restaurant was haar reactie dan ook priceless.
Ik zwaaide lachend naar haar en zij keek me met zo’n wazige blik aan van: “Waarom zwaait die vrouw naar mij? En die man die naast haar zit? Dat lijkt Scott wel, en die vrouw…dat lijkt Bibi wel…. maar dat kan toch niet?…” Ze keek ons recht aan en het duurde echt lang voor ze het helemaal door had hihihi maar toen het kwartje eindelijk viel was ze helemaal door het dolle heen. Het was een super gezellige avond.

Het feest van mijn opa en oma vond op zondag plaats in Uithoorn.
Wij checkten zondag uit in het hotel en vertrokken naar het huis van mijn ouders waar ik me nog even omkleedde voor het feest. Behalve mijn zusje, haar vriend en mijn ouders wist niemand van de familie dat we in Nederland waren dus dat was wel leuk.

Toen we het restaurant in kwamen lopen was de verrassing dan ook groot voor mijn opa en oma, die vonden het geweldig, en natuurlijk ook mijn ooms en tantes. Oma had al zo’n voorgevoel, zei ze, maar ze wist het toch niet zeker. Ze hadden het wel gehoopt maar dachten dat het ons misschien niet zou lukken.

Maar opa had voor alle genodigden zelf ook een verrassing!
Toen ze veertig jaar getrouwd waren had mijn opa een optreden van Lee Towers geregeld. Dat vonden we allemaal geweldig, ook al was het niet ieder z’n muziek smaak, bij zo’n gelegenheid is het toch speciaal als zo’n grote artiest ineens voor je neus staat te zingen. Er waren geruchten dat opa ook deze keer een act had geregeld. Dus we waren erg benieuwd wie het dit jaar was.
Op de achtergrond werd een podiumpje neergezet en een muziek installatie opgesteld. Met een gouden microfoon… Weten jullie al wie het is?


Ik met Scott, mijn zusje, mijn schoonbroer en hun zoontje en ome Johnny met Koos Alberts op de foto!Het was Koos Alberts!
Is dat niet geweldig??
Dat was natuurlijk harstikke gezellig. Onbewust kende ik toch veel nummers van hem. Zelfs Scott kwamen sommige nummers wat bekend voor, van zijn bezoeken aan piano bars in Amsterdam toen hij daar nog wel eens heen ging met andere expats.

Zoals gezegd bleven we op zondag bij mijn ouders slapen, en maandag togen we naar het huis van mijn zusje en haar vriend om daar een nachtje te logeren. ’s Avonds kookten we samen en nodigde ik een van mijn beste vriendinnen uit om mee te eten, dat werd ook weer ouderwets gezellig. We bleven gelijk maar logeren, en mijn nog niet aangetrouwde schoonbroer bracht Scott de volgende ochtend naar het vliegveld.
Scott moest weer aan het werk en kon niet langer blijven jammer genoeg.

Dinsdag heb ik grotendeels doorgebracht met mijn zusje, neefje en mijn moeder. En kon het gelukkig zo regelen dat ik tussentijds nog even snel een borrel en een etentje kon doen met wat goede vrienden die ik echt niet wilde missen. Woensdag ben ik met mijn moeder nog even langs geweest bij mijn opa en oma, en hebben we een beetje gewinkeld.
In mijn favoriete winkel, de WE vond ik een supermooie lange winterjas die mijn moeder en ik samen betaalden.
Zo is het nog wel te doen met die dollar koers.

En Donderdag ochtend zat ik weer in het vliegtuig op weg naar huis.

En toen werd ik harstikke koortsig en verkouden en nu, dinsdag middag voel ik me pas weer mens.
Gelukkig dat het niet veel langer heeft geduurd want de feest dagen komen eraan.
Niet alleen Thanksgiving, maar ook Scott zijn veertigste verjaardag! En die valt precies op Thanksgiving.
Dus als het weer even stil is op mijn blog dan weet u dat ik aan het feesten ben;-).

Entry filed under: Party, Reizen, Thanksgiving, Trouwen. Tags: .

Wie mooi wil zijn… Happy Thanksgiving!

10 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  november 24, 2009 om 8:53 pm

    Jee, wat ontzettend leuk, dat jullie iedereen zo konden verrassen! 60 jaar, dat is wel heel bijzonder en je grootouders zien er nog vief uit (die van mij hebben dat jubileum ook gehaald, bijzonder met brief van de koningin, krijgen ze dat nog steeds?) Alvast gefeliciteerd met Scott’s mijlpaal verjaardag en fijne Thanksgiving!

    Beantwoorden
  • 2. Petra uit NC  |  november 25, 2009 om 6:43 am

    Wat geweldig leuk! Zo onverwacht even naar Nederland en het feestje meemaken.
    Fijne Thanksgiving/verjaardagsfeest morgen!

    Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  november 25, 2009 om 7:10 am

    Dat was superleuk zeg! Prachtig dat je ze zo kon verrassen!
    Aan Scott alvast een happy birthday!

    Beantwoorden
  • 4. Natasja  |  november 25, 2009 om 8:45 am

    Super zeg! Wat zal iedereen opgekeken hebben, toen jullie daar ineens stonden. En de reactie van je zus….geweldig toch! Ik vind het fijn voor je, dat je een tripje hebt gemaakt naar Nederland! Even die Hollandse lucht opsnuiven en de smaak van al dat lekkers! Dan ook nog deze week de verjaardag van Scott! You Party Girl😉 Veel plezier en wens Scott maar een fijne verjaardag!

    Beantwoorden
  • 5. Sisely  |  november 25, 2009 om 2:09 pm

    En hoe voel je, je nou? Das leuk zeg dat de burgemeester langs kwam, zo iets maak je niet elke dag mee.Gefeliciteerd vast voor scott en doe maar rustig aan dan breekt het lijntje niet. En het bloggen dat loopt bedoel blogt niet weg.

    Beantwoorden
  • 6. Sue in Orlando  |  november 25, 2009 om 5:58 pm

    Da’s een mega verassig zeg. Mooi dat het allemaal gelukt is.
    En voor Scott alvast gefeliciteerd en Happy Thanksgiving.

    Sue in Orlando, FL

    Beantwoorden
  • 7. Inge  |  november 25, 2009 om 9:12 pm

    Wat leuk zeg! Ik heb mijn opa en oma afgelopen juni verrast. Toch altijd weer helemaal leuk als je zoiets kan doen.

    Beantwoorden
  • 8. miranda sol  |  november 28, 2009 om 3:29 pm

    Wat heerlijk voor jullie! En lekker weer het feestbeest uitgehangen, haahaha, geweldig, zegt zei die dat ook best wel zou willen. Groetjes lievertje en beterschap met het verkoudheidje van Miranda

    Beantwoorden
  • 9. KNAL  |  december 1, 2009 om 5:10 am

    hahaha wat een goed verhaal, en die foto is echt priceless. Wat een geweldige actie van je opa!

    Beantwoorden
  • 10. bagelsenspekkoek  |  december 1, 2009 om 7:29 am

    @Iedereen, Scott vond het erg leuk, al die verjaardags wensen van de blog dutchies. Hartelijk dank!
    @Petra, wow een brief van de koningin, die hebben ze volgens mij niet gehad, maar wat goed dat jouw grootouders dat ook hebben gehaald! Wij halen dat in elk geval zeker niet meer, of we moeten opeens de bron van de eeuwige jeugd vinden hahaha
    @Petra, we waren echt blij dat we dit konden doen inderdaad, echt een mooie luxe.
    @Annemiek, zeker, ik vond het ook knap van mezelf dat ik het geheim heb kunnen houden!;-)
    @Natasja, het was inderdaad weer een geweldige tijd met feesten en verrassingen. Daar houden we van:-))
    @Sisely, gelukkig ben ik weer beter maar ik hoest nog wel.
    @Sue, dat is het zeker, we zijn ook erg blij dat we dit hebben kunnen doen en dat het ook voor iedereen een verrassing was.
    @Inge, zeker, we hebben geluk dat we dit hebben kunnen doen, vooral omdat ze allebei zo oud zijn en gezondheids klachten hebben. Je weet nooit wat er gebeurd maar we wilden in elk geval nog een keer met ze kunnen feesten.
    @Miranda, als we dichterbij zouden wonen zouden we dat ook zeker doen, eerst lekker koken en dan aan de boemel. Wie weet, in de toekomst🙂.
    @Knal, mijn opa komt soms inderdaad verrassend uit de hoek, Koos Alberts had ik ook zeker niet verwacht. Ik heb ook nog een foto alleen met Koos en Scott. Hij ging net een korte pauze nemen en Scott zat helemaal vooraan bij het podium, niet omdat hij dat wou maar dat was de enige lege plek. Toen zei Koos tegen Scott, hey, waarom kom je niet gezellig bij mij op het podium zitten hahaha dus Scott moest wel want iedereen zei jaah doen doen! En toen riep mijn oom, ja ik wil ook op het podium, en toen moest mijn zusje ook perse, en toen kon ik niet achterblijven en toen wilde mijn schoonbroer met mn neefje er ook bij. Lachen hoor!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



