Jachtseizoen

november 30, 2009 at 12:02 pm 4 reacties

De nicht met de hightlights en haar man reden vanmorgen om vier uur op hun 4-wheelers allebei naar een treestand op ons terrein. Haar man nam het veld voor ons huis voor zijn rekening en zij ging heel stoer in haar eentje naar de bossen, achter ons huis. Het was nog pikkedonker en we konden haar uit ons slaapkamerraam precies volgen door het licht van haar 4-wheeler.
Daar ging ze, door de kreek, door de bossen, de heuvel op, het bos in.

Dapper hoor, ik ben nog steeds een bangepoeperd en ga echt niet in mijn eentje het bos in.
Ik heb een fluitje gekocht die ik om mijn nek hang als ik een kruidentocht maak en heb Scott op het hart gedrukt dat, als hij ooit mijn fluitje hoort, hij direct hulp in moet schakelen en mij met geweer en eerste hulp koffertje moet komen redden. Want je weet maar nooit met die beren en die herten met grote geweien en coyotes.
Scott moet daar altijd om lachen, “Ze doen ECHT niets! Ze zijn banger voor jou dan jij voor hen.”
Nou, ik vind het wel goed zo, ik neem geen risico. Twee jaar geleden is een vrouw door een beer aangevallen toen ze vogelvoer ging bijvullen, in haar tuin. En dat was in Pennsylvania. Dus.

Onze nicht en haar man waren niet de enigen die al zo vroeg op pad waren. We werden al vroeg gewekt door het geluid van auto’s, trucks en 4-wheelers die langs ons huis reden want het is vandaag een speciale dag. Vandaag is namelijk het jachtseizoen op herten geopend.
Het was vanmorgen net of we in de stad woonden, zo druk was het hier.
Daarbij scheen het licht van de koplampen onze slaapkamer binnen. In gedachten zie ik mezelf volgend jaar al gordijnen ophangen speciaal voor deze dag.
Ik dacht eigenlijk dat het jacht seizoen al begonnen was, maar die schoten die ik de afgelopen dagen heb gehoord was kennelijk het ‘warmschieten’ van de buren. Je moet natuurlijk zorgen dat de scope op je geweer goed afgesteld staat en checken of de trekker gesmeerd moet worden. Ofzo.
Door al dat verkeer vanmorgen, zou je denken dat die herten wel in de gaten hebben dat er iets aan de hand is vandaag.

Er wordt niet alleen door de locals gejaagd, er komen ook veel mensen uit de stad om hier te jagen, die zijn lid van een jachtclub en gaan hier dan een paar dagen bivakkeren. Of ze hebben hier familie wonen die een mooi stuk grond hebben voor de jacht. Je ziet rond deze tijd ook veel nummerborden uit NY.
En het straatbeeld wordt weer bepaald door camo met knal oranje. Beiden niet mijn kleuren😉.

Het stikt hier van de jachtclubs, allemaal met een clubhuis en een groot stuk land eromheen. Sommige zijn een beetje stoffig zoals die waar wij lid van zijn,

Dit is ons clubhuis, het ziet er van de buitenkant best okay uit maar het interieur is een beetje deprimerend.

Maar er zijn ook wat luxere jachtclubs, waar bijvoorbeeld alleen dokters en advocaten lid van mogen worden. Zo’n clubhuis en jacht terrein deel je dan met andere families of branchegenoten.
Een vriend van Scott die bank directeur is wil Scott graag lid maken van zijn club, die toevallig precies grenst aan onze ‘tuin’. Ik heb gehoord dat dat clubhuis redelijk modern is, dus ik ben wel een voorstander:-).
Het kost alleen wel wat om lid te worden van deze club, zo’n driehonderd dollar per jaar. Daar moeten we dus nog even over nadenken want zovaak zullen we er waarschijnlijk geen gebruik van maken.

Ome Bill is ook aan het jagen op ons veld vandaag, die kwam wat later aangereden en zit in zijn boomhutje met een thermoskan met koffie en bier. Het is nog maar elf uur ’s ochtends en ik heb toch al veel schoten gehoord.
Scott doet niet mee dit jaar want die is te druk met de zaak en moet weer een paar dagen op zakenreis. Maar dat vindt hij niet erg, hij is niet zo’n fan van jagen.

Ben benieuwd of ze wat raken vandaag.

Entry filed under: Jagen. Tags: .

Zwarte vrijdag Twee awards En getagged!

4 reacties Add your own

  • 1. Cisca  |  november 30, 2009 om 1:45 pm

    Een van mijn collega’s vertelde mij net, dat Pennsylvania vandaag de op vier na grootste bewapende hoeveelheid mensen ter wereld heeft. Meer dan 2 miljoen! Ik snap er dus echt helemaal niets van.
    Zijn de scholen bij jullie ook vrij?

    Beantwoorden
  • 2. Petra  |  november 30, 2009 om 6:00 pm

    De zonen van mijn aerobics trainer gaan ieder weekend jagen, haar vrieskasten liggen vol hert. Vorige week heeft een jager een studente voor een hert aangezien en haar doodgeschoten, verschrikkelijk! Ik heb er helemaal niets mee en Rick gelukkig ook niet!

    Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  november 30, 2009 om 8:38 pm

    Dat is druk verkeer bij jullie! Op Cisca’s vraag of de scholen vrij zijn, kan ik voor hier in ieder geval een antwoord geven: school of geen school, de kinderen gaan mee jagen. De klassen van mijn kinderen zijn op de eerste dag van de jacht halfleeg.

    Haha, zo’n fluitje heeft Micky mij een keer gegeven, maar ik vergeet het altijd. Hij heeft me ook zo’n kleine toeter “spuitbus” gegeven (voor de beren zei hij) die ik nooit bij me heb. Kabaal maakt het wel!

    Beantwoorden
  • 4. bagelsenspekkoek  |  december 1, 2009 om 8:12 am

    @Ciska, ik geloof dat de scholen dicht waren, ik heb in elk geval geen schoolbus voorbij zien rijden. Maar zeker weten doe ik het niet. De nicht en haar man die hier gister waren brachten hun kinderen bij oma want die geven hun kinderen normaal gesproken thuis les. Homeschool was voor veel kinderen op zeker gesloten haha. Twee miljoen mensen met geweren in Pennsylvania? Wat een schokkend aantal! Ik blijf maar binnen de komende dagen. Als ik naar buiten wil moet ik van Scott een knal oranje vest en muts dragen. Dat lijkt me inderdaad slim.
    @Petra, wat vreselijk van die studente, ik heb het ook gelezen, echt ongelooflijk. Ik ben zelf niet helemaal tegen jagen, ik verkies ‘zelf geschoten’ vlees boven store bought. Maar ik vind wel dat het wat sportiever zou kunnen zonder die beesten op te jagen of te lokken.
    @Annemiek, wat grappig, dus Micky vindt het ook beter om een fluitje of zo’n spuitbus mee te nemen en jij vergeet die steeds, terwijl Scott het maar onzin vindt en ik neem mn fluitje wel altijd mee haha. Ik ben het gewoon niet gewend, om in de bossen rond te struinen, wie weet wen ik er nog wel aan en ga ik volgend jaar ook dapper zonder fluitje wandelen. Misschien moeten we toch maar een hond nemen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



