New York New York

december 15, 2009 at 8:31 pm 7 reacties

Afgelopen zaterdag werd ik om vijf uur ’s ochtends opgehaald door Gwen, Susie en Anne, want wij gingen met een bustrip naar New York! Dat was nog voor mijn en Gwen’s verjaardag als cadeautje van Susie.
Kijk, dat soort cadeautjes vind ik harstikke leuk!

De bus vertrok om zes uur in Williamsport waar nog drie andere dames van onze groep al klaarstonden om in te stappen. Het hele damesteam was weer compleet. Normaal vind ik het niet zo gezellig met dat continue gekakel over de kinderen, maar het bleef die ochtend beperkt tot de weg naar de bushalte. In de bus zaten we twee aan twee en waren de meesten van plan nog een dutje te doen. Dat schiet lekker op haha.

Het was behoorlijk riant in de bus, lekker warm, lekkere stoelen,

maar het viel me wel op dat de medereizigers allemaal van mijn leeftijd waren en jonger.
Dat kwam omdat we in de verkeerde bus bleken te zitten, die weliswaar dezelfde eindbestemming had, maar alleen voor ‘young professionals’ bleek te zijn. Wij moesten met de bus die ondertussen achter deze bus geparkeerd stond.

Waar het krap en koud was. Dat krijg je als je niet meer jong en professioneel bent.

Deze trip naar New York doen de dames vrijwel elk jaar alleen was het er de laatste twee jaar bij ingeschoten. Al weken tevoren probeerden we een plan te maken: waar gaan we shoppen, waar gaan we eten, gaan we naar een show?
Uiteindelijk was het enige plan wat we hadden, dat ik bij aankomst in New York in mijn uppie naar China Town ging en dat we om twee uur ‘smiddags gingen lunchen bij Rosie O’Grady’s.
Ik wilde namelijk perse bij Lin Sister herbshop op consult, wat kruiden halen en boodschappen doen bij een asian market en de anderen wilden niet naar China Town.

In de bus sprak een tante met twee dames achter haar, Carol en Chris, die ze toevallig kende van de bank in Wellsboro en die toevallig ook naar China Town wilden dus had ik twee medereizigers. Dat bleek goed uit te pakken. Carol is reflexology therapeute, ook imker en is ook vaak bezig met kruiden, goede match dus! Al moest ik af en toe wel lachen om haar want ze was soms een beetje een tuttebol, zij zou in haar eentje echt verdwalen in New York.
Bij aankomst in Chinatown stonden de straat verkopers al klaar om ons van alles aan te smeren. Chris zei eerst nog vriendelijk “No Thanks” maar ja, als je eenmaal tegen ze gaat praten blijven ze je lastig vallen. Dat had ze
op een gegeven moment wel door. Gewoon totaal negeren en dan heb je er geen last van.

Na ons bezoek aan de kruidenwinkel gingen we weer onze eigen weg, ik moest nog even groente halen en de dames wilden nog naar Central Park. Dat was ook wel prettig want toen kon ik even snel door alle chinese en ook indonesische toko’s.

Het was erg koud maar de zon scheen en dat maakte het toch prettig om in de stad rond te lopen. Al die mooie hoge gebouwen, de sfeer, je kan er van alles vinden..heerlijk!
Ik heb wel weinig foto’s gemaakt omdat het lastig was met handschoenen aan.

Toen werd het tijd om naar het restaurant te gaan.
Het was erg gezellig om te lunchen en bij te praten met de groep.

De dames hadden alleen nog niet veel gedaan of gezien en waren veelal in dezelfde buurt blijven hangen als waar we gedropped waren, op 51st en broadway.

Het eten bij Rosie O’Grady’s is overigens erg lekker, ik koos een gevulde portabello mushroom sandwich, ook de hamburgers die de anderen hadden besteld waren erg lekker, alleen is alles wel erg prijzig.
Een glas Merlot kost bijvoorbeeld acht dollar! Gelukkig was de ober dat vergeten op mijn bonnetje te zetten. Kon ik dat geld mooi besteden aan een zakje gepofte kastanjes die in mobiele kraampjes op straat verkocht werden. Met de hele groep herenigd gingen we weer op pad.
Ik volgde ze, maar liep ondertussen echt te genieten van de kastanjes, dan ben ik echt even in m’n eigen wereldje.;-).

We vertrokken weer om acht uur ’s avonds. Ruim een uur voor tijd stonden we allemaal al weer bij de halte te wachten, ik snap niet waarom iedereen al zo vroeg stond te trappelen om weg te gaan, dus ik deed nog een paar blokken met Gwen en Barb, om warm te blijven en in wat ‘crap winkels’ -want zo noemden we die souvenir winkels waar je niets dan nutteloze dingen kan kopen :-)- rond te neuzen.

Na een lange busrit terug was ik ’s nachts om een uur weer thuis.

Ik had eigenlijk wel een hotel willen boeken in NY of bij vrienden willen overnachten om er nog een dag aan vast te plakken. Door de drukte en omdat niemand eigenlijk wist waar ‘ie naartoe wilde hebben we, vind ik, deze trip niet goed benut. De dames wilden bijvoorbeeld naar Macy’s maar konden die niet vinden. Veel winkels zijn overgeslagen om die reden. Zonde.
Maar we zijn het erover eens dat we in de lente of zomer een keer terug moeten als het niet zo koud is.
Dan neem ik wel een plattegrond mee waar alles op staat aangegeven waar iedereen heen wil.

Ik zou het echt niet vervelend vinden om in New York te wonen, denk ik. De Liberty blues sloeg dan ook wel weer even flink toe, toen ik de volgende ochtend wakker werd in m’n eigen huis.
Grrrrrrr.
Ik kijk alweer uit naar de volgende trip.

Entry filed under: Kerst, Reizen, uitgaan, winter. Tags: .

Eigen huis en Michelle’s tuin Walmart

7 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  december 15, 2009 om 8:47 pm

    Kan me voorstellen, dat de Liberty blues toesloegen. Ik denk niet, dat ik zo “in the country” zou kunnen wonen. Maar jij maakt er van alles interessants van met je tuinen, kruiden en bijen. Knap, hoor!

    Beantwoorden
  • 2. KNAL  |  december 16, 2009 om 2:58 am

    Leuk! Hoe lang is dat eigenlijk rijden vanaf jullie? (nee Amerikaanse topografie is niet mijn sterkste punt).

    Beantwoorden
  • 3. Sisely  |  december 16, 2009 om 4:16 am

    Idee een kado(reis-tripje) nog krijgen van iemand is altijd mooi mee genomen, en zo te zien hebben jullie genoten of niet? Bijdeze wens ik jouw fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

    Beantwoorden
  • 4. Natasja  |  december 16, 2009 om 8:50 am

    Aahh, New York! Mijn favoriete stad! Normaal gaan wij elk jaar wel een keer naar New York…december vorig jaar was de laatste keer. Dit jaar hadden we ook weer willen gaan, maar dat zat er even niet in. Zo veel aan moeten schaffen sinds we in Great Falls wonen. Zo’n bus is erg handig! Vanuit Washington rijden verschillende maatschapijen naar NY. Voor maar $30 (en een retourtje hè) ! Jammer voor je dat het maar één dag was. Volgende keer moet je echt wat langer gaan hoor! Maar goed, deze dag nemen ze niet meer van je af! Van New York naar Liberty is misschien weer even een cultuurshock….maar als je met de bus naar New York kan gaan, dan is er nog hoop nietwaar! Gewoon je volgende trip boeken….heb je weer iets om naar uit te kijken!

    Beantwoorden
  • 5. Bianca (Hollandranch)  |  december 16, 2009 om 10:30 pm

    Vreselijk al dat beton, glas en die hoogbouw, al kon ik er alles voor niets krijgen (alles wat hier niet te koop is😉 zou ik er niet willen wonen. Ik hou van de weidse wilde natuur hier maar gewoon brood met een korst kopen kan helaas niet per internet (nog niet😉

    Beantwoorden
  • 6. Annemiek  |  december 17, 2009 om 1:31 pm

    We gaan morgen. Ik ben nog nooit voor de kerst in New York geweest, en ik heb mijn familie zover gekregen om te gaan.

    Beantwoorden
  • 7. bagelsenspekkoek  |  december 20, 2009 om 5:39 pm

    @Petra, thanks:-), als ik maar af en toe naar de stad kan maakt dat best een hoop goed.
    @Knal, het is zo’n vier uur rijden. Best een eindje, maar het is wel te doen.
    @Sisely, ja dit zijn leuke cadeaus, ik heb er zeker wel van genoten en het is echt wel voor herhaling vatbaar hoor. Ik zie dat jij even een kerst blog break hebt, dus ik wens jou ook alvast hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!
    @Natasja, dat is niet al te duur bij jullie vandaan, wij betalen 67 dollar. Maar het is zeker wel de moeite waard want ik vind New York ook echt een heerlijke stad. Scott moet er wel eens heen voor meetings, ik kon steeds niet mee omdat ik het te druk heb maar ik hoop dat ik toch eens wat tijd kan vrijmaken.
    @Bianca, haha ja, het is niet erg natuurlijk, maar er is wel heeeeeerlijk vers warm brood met heerlijke korst te krijgen hihi, ik hoop dat je al wat gevonden hebt.
    @Annemiek, ik las op je blog dat het jammer genoeg niet is doorgegaan vanwege de storm, maar hopelijk krijg je ze volgend jaar weer zover om het opnieuw te proberen. Het is zeker rond deze tijd erg gezellig.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



