Walmart

december 17, 2009 at 8:46 am 10 reacties


De Walmart.
In het begin vond ik het nog leuk om er te winkelen omdat het zo groot was en je er van alles kon vinden.
Ik nam er zelfs bezoekers uit Nederland naartoe, als toeristische attractie. (Want veel meer is hier niet te beleven).
Maar ik ben gaandeweg echt teleurgesteld geraakt in de Walmart. Eigenlijk vind ik het nu gewoon een rotwinkel.

Eerst discontinueerden ze de Kosher section, al was het maar een schap van 2 ft. maar dat moest wijken voor nog meer conserveermiddelen met groente in blik. Echt jammer want daar kon ik altijd interessante dingen vinden.
Bij de customer service probeerde ik iemand zo ver te krijgen om mijn beklag te noteren en door te geven aan de directie maar dat bleek onbegonnen werk.
Toen begon me op te vallen dat die zogenaamde ‘rollback’ prijzen vaak precies dezelfde prijzen waren van voor de sale. Dus nog liegen ook!
Na het weghalen van de Kosher section discontinueerden ze de verkoop van mijn geliefde shiitake mushrooms! Ik trok de man van de groente afdeling aan zijn mouw om te vragen of ze nog terug komen, maar hij zei: waarschijnlijk krijg ik ze niet meer. ,”Kan ik ze niet via jullie bestellen dan?” maar dat bleek onbegonnen werk.
Ik moet nu speciale trips naar Wegmans maken om bulk in te kopen en te drogen, of maar hopen dat ik ze in Wellsboro kan vinden.

De kassa medewerker vraagt tijdens het afrekenen altijd: Did you find everything okay? En vaak is er wel iets wat ik niet okay kon vinden.
Laatst ook weer. Normaal hebben ze goud folie chocolade munten, die wil ik voor oud en nieuw alvast inslaan, want de kleuren voor dat feest zijn goud met zwart (ik weet het, niet erg vernieuwend maar ik had die hoedjes van vorig jaar nog en die zijn goud met zwart, dan kan ik niet ineens zilver gaan, dat zou te gek worden).
Dus ik zeg, ik kan die munten niet vinden-in het engels.
“Oh, nou, als ze niet bij de chocolade afdeling liggen dan hebben we ze niet” (hebben ze lesgehad in Nederland?)
Het is ook zo’n stompzinnige vraag bij de kassa, het is niet alsof ze direct gaan zorgen dat ik het niet gevonden item alsnog in handen krijg of dit verzoek door geven aan de inkoop afdeling.

En nou was ik een paar dagen terug op zoek naar konijn, want ik wil konijn voor kerst.
Bij tante Joyce hebben ze dit weekend weer een kerst feest in de kelder, waar ik al niet vrolijk van wordt, en dan hebben we weer allleen maar van die typische country dingen op het menu met ham en corn.
Ik maak in elk geval een luxe pecan pie. En konijn. Scott zei, ach laat het toch zitten, het is toch parels voor de zwijnen, maar ik wil toch iets lekkers anders is het helemaal zo ‘drab’.
En ik vind ham, het enige vlees op het menu, echt helemaal niets. Heb het nou een paar keer gehad in alle smaak variaties maar ik hou er gewoon niet van.
DUS, overal naartoe gebeld, wegmans, sam’s club, lokale slagers, een kennis in Morris wiens broer konijnen fokte voor de slacht, maar die nu geen konijnen meer heeft omdat zijn buren die hebben afgemaakt toen hij een keer met zijn vrouw naar de stad was. Dus dan maar kijken, tegen beter weten in, of Walmart zijn kanalen kan gebruiken voor dit verzoek.

Ik weet heus wel dat de kans minimaal is maar ik moet het toch proberen.
Dus ik bel.
Een dame zegt met monotone stem: “Happy holidays, this is … How may I direct your call”
Doe mij maar de vlees afdeling.
Daar zegt een jongen dat nog nooit iemand om konijn heeft gevraagd en ze die waarschijnlijk niet kunnen krijgen. “Misschien kun je het even met je baas checken voor de zekerheid”, probeer ik. Is goed, zegt ie, en zet me ‘on hold’.
Wat een eeuwigheid had geduurd als ik niet na dertig minuten de verbinding zelf maar had verbroken.
Ik had er wel een half uurtje de tijd voor om hierover per email mijn beklag te doen bij de Walmart directie.

Al mijn frustratie over mijn Walmart store experience en de gediscontiueerde artikelen heb ik erin gezet. Aan het eind van de mail heb ik me wel een beetje laten gaan maar ik dacht, het is toch nutteloos. Dus ik eindigde de mail met:
Hope your store discontinues altogether,
Crappy holidays to you!
Ik moest er zelf wel om lachen maar mooi is het niet he?

Een dag later gaat mijn cellphone. Jen, de manager van de Walmart. Om te bespreken wat ze voor mij kan doen om de store experience te verbeteren!
Ik viel bijna van mijn stoel, snel ging er door me heen wat ik ook weer allemaal in de mail had gezet.
Het was eigenlijk best een goed gesprek, Jen klonk erg okay. We namen wat punten door, en ja, het was inderdaad niet zo goed hoe customer service bepaalde zaken niet doorspeelt, en inderdaad erg jammer dat de kosher section niet kon blijven en dat ik zo lang on hold werd gezet. Zelf is ze van het organische eten en zou ook willen dat de groenteafdeling meer te bieden had.
Ze zei dat ze in elk geval gaat kijken of ze mijn shiitake mushrooms weer terug kan halen. En ook nodigde ze me uit om als ik de volgende keer in de store ben, even langs te komen.
Ik denk dat ik haar ga voorstellen om, net als bij de Albert Heijn, recept kaarten met boodschappenlijstjes bij de ingang neer te zetten om de verkoop van nieuwe artikelen te stimuleren.

Ben benieuwd of mijn Walmart ervaringen in de toekomst wat zullen gaan verbeteren.

Entry filed under: Eten, Kerst, Walmart. Tags: .

New York New York Waarschuwing:Niet voor mensen die heel erg van levende konijnen houden en jagen vreselijk vinden.

10 reacties Add your own

  • 1. Inge  |  december 17, 2009 om 9:53 am

    Verschrikkelijke winkel. Maar ja, in sommige gebieden heb je weinig anders. Hier in Ithaca hebben we gelukkig genoeg opties.

    Succes met je konijn!

    Beantwoorden
  • 2. Inge  |  december 17, 2009 om 9:53 am

    Geniet ook van dit:
    http://www.peopleofwalmart.com/

    Beantwoorden
  • 3. Sisely  |  december 17, 2009 om 10:10 am

    Suc6 ermee, hopen dat het heeft geholpen klagen(soms helpt dat echt).Sterkte ermee.

    Beantwoorden
  • 4. Annemiek  |  december 17, 2009 om 1:33 pm

    Het is ook niet mijn favoriete winkel. Dat ze die paddestoelen zelfs ooit hadden sta ik van te kijken.

    Beantwoorden
  • 5. Bianca (Hollandranch)  |  december 17, 2009 om 7:41 pm

    Geloof niet als ze zeggen dat het niet meer komt, ik heb ooit bij Walmart in Palestine (3 kwartier hiervandaan dat is de dichtstbijzijnde) gevraagd of ze mosselen hadden. Ze keken me aan alsof ik om kangaroe ogen vroeg…”neen die zaten niet in het assortiment” 2 weken later liggen er pakken (!) mosselen in de vriesafdeling en ze hebben ze nu nog (hoera !) De werknemers daar weten gewoon niets of ze hebben totaal geen zin erover na te denken. Als soort van ” sociale werkplaats” is Walmart dan wel weer goed, ik ga in ieder geval niet meer ’s avonds of op zondag naar Walmart want wat er dan aan de kassa’s staat wil je niet weten, staan vol te gapen terwijl ze de boodschappen aan het scannen zijn enz. Echt droevig, maar toch ben ik blij met Walmart want zonder Walmart zou er hier bijna helemaal niets anders meer te krijgen zijn vrees ik. (en ze hebben french loaf bij Walmart jippie !)

    Beantwoorden
  • 6. Petra  |  december 17, 2009 om 8:15 pm

    Hihi, ik zit duidelijk nog in de honeymoon periode.
    Tot nu toe vind ik Walmart nog ok. Beter in ieder geval dan K-mart.
    Wegmans vermijd ik , zie er veel te veel en dat wordt me te duur.

    Beantwoorden
  • 7. Tink  |  december 18, 2009 om 5:03 am

    Bibi,

    Waarom gebruik je die crappy winkels? Koop local harvest😉 Heb je als een op http://www.localharvest.org gekeken? Naast dat je daarmee in je omgeving kan kopen kun je ook online bestellen. Ik bestel altijd Emu vlees, en botten en jerly voor de honden, direct van de farm.

    Er zijn zoveel kleine farmers en zelfstandigen die via localharvest verkopen, echt jij kan je volgend jaar ook aansluiten en ze verkopen niet alleen levensmiddelen maar ook wol etc.

    Beantwoorden
  • 8. dixiechick  |  december 18, 2009 om 3:59 pm

    Wat een geweldige actie van jou bij de Walmart. En natuurlijk helemaal geweldig dat je ook nog reactie kreeg ook. Nou maar eens kijken wat ze er mee doen.

    Ik hoop wel dat je konijn kan vinden; ik heb zelf ook echt een hekel aan ham..ik snap niet waarom mensen dat zo lekker vinden. En ik hoop ook dat je nieuwsjaarfeest toch nog een beetje gezellig is🙂

    Oh ja, ik gebruik jou oude blog altijd om te kijken wie er gepost heeft, maar ik ben niet ge-invite…is er misschien stiekem een mogelijkheid waarop ik toch nog dat widget kan zien? Is zo handig namelijk!

    Beantwoorden
  • 9. bagelsenspekkoek  |  december 20, 2009 om 6:06 pm

    @Inge, tja het is vreselijk omdat er weinig andere keus is en daar spelen ze lekker op in. Gelukkig is de situatie in Ithaca een stuk beter:-), die link is inderdaad erg grappig, ik heb al gekeken of ik er familieleden of kennissen kon vinden maar jammer genoeg kan je niet zoeken op locatie. Of …misschien is dat maar goed ook, wie weet sta ik er zelf ook op, in mijn trainingsbroek… (soms kan het me ook niets schelen hoe ik erbij loop hier, erg he)
    @Sisely, ik hoop het ook, ik ga binnekort inderdaad eens bij die manager langs, wie weet wat ik voor elkaar kan krijgen.
    @Annemiek, inderdaad ik ook, daarom was ik er ook zo blij mee dat ze die hadden. Silly me om te denken dat het altijd zo mooi zou blijven;-)
    @Bianca, hahahaha alsof je om kangeroo ogen vroeg hoe kom je erop. De meesten zijn inderdaad niet zo snugger. En het is op zich toch mooi dat ze ergens terecht kunnen en een inkomen hebben. Al is het de Walmart natuurlijk meer te doen om zo goedkoop mogelijk personeel. Ik moet het er maar mee doen…
    @Petra, ik hoop niet dat ik die roze wolk heb lekgeprikt want je moet er zolang van kunnen genieten als mogelijk is.:-))
    De wegmans is inderdaar peperduur, een supermarkt met het aanbod van Wegmans en Walmart prijzen zou ik wel prettig vinden. Een Wegmart dus….Of een Walmans.
    @Tink, Bedankt voor de link! Ik vond er een aantal farmers die ik al kende alleen die hebben ook geen konijn. Maar ik heb al een oplossing gevonden voor het konijn probleem, zal ik nog over bloggen. Ze verkopen wel eland en buffalo vlees, al geloof ik dat Scott daar niet zo gek op is.
    Ik ben wel helemaal voor local growers hoor, alleen moet het hier nog een beetje van de grond komen.
    @Dixiechick, ik snap ook niet wat er zo lekker is aan ham. Het feest is imiddels al weer achter de rug en er was ontzettend veel ham over, misschien dat we volgend jaar wat anders voorgeschoteld krijgen. Ik heb uiteindelijk ook konijn gescoord maar daar zal ik nog over bloggen. Je kan trouwens ook weer op mijn blog de widget gebruiken. Ik was wat aan het knoeien met de instellingen;-)

    Beantwoorden
  • 10. KNAL  |  december 23, 2009 om 9:39 am

    hahaha crappy holidays wensen maar dan wel teruggebeld worden, wat een goed verhaal! Ik zou beslist eens kennismaken met Jen! Why not? Goed dat ze je terugbelde zeg en serieus op je klachten in ging. Zo hoort het natuurlijk ook, maar het is verbazingwekkend van hoeveel bedrijven je simpelweg nooit meer iets hoort als je een serieus berichtje stuurt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



