Regifting

december 21, 2009 at 9:28 pm 5 reacties

Dit weekend hadden wij een kerst fuif in de kelder bij tante Joyce.
Ik had mijn eerder geplande konijn gerecht hiervoor maar geschrapt want niemand behalve een neef wilde konijn proberen. Ik bewaar het konijn dan ook liever voor ons sjieke diner, de avond voor kerst.

Voor Joyce’s feest maakte ik een pecan pie en gevulde portabello mushrooms.
Mijn pecan pie was erg populair, twee andere taarten bleven daardoor geheel onaangetast. En dat was zelfs de eerste keer dat ik deze pie maakte!
De mushrooms waren wat te koud maar het kost ons ook een uur om naar Joyce’s huis te rijden. Ach je kan niet alles hebben, ze zijn hoe dan ook bijna allemaal op gegaan.

Twee jaar geleden was dit feest nog een beetje saai maar vorig jaar kwam iemand met het idee om er een regifiting gift party van te maken. Daarvoor neem je een cadeau mee wat je eens hebt gekregen maar waar je graag van al wil. Of je maakt wat of koopt iets grappigs op een yard sale.

We waren met zijn twintigen en er waren dus ook twintig cadeaus.
Iedereen kreeg een nummer van een tot en met twintig.
Nummer een mocht eerst een cadeau uitkiezen. Je weet natuurlijk pas wat het cadeau is nadat je het hebt uitgepakt dus het is altijd een verrassing. Nummer twee mag dan een nieuw cadeau uitzoeken OF het cadeau afpakken van nummer een, die dan weer een nieuw verrassing cadeau mag uitpakken.
Nummer drie mag dan ook weer een cadeau uitzoeken of een cadeau van nummer een of twee afpakken.
Elk cadeau mag maar drie keer afgepakt worden.
Ik vind dat een erg leuk onderdeel van het feest, omdat er echt hele suffe maar ook hele mooie cadeaus bij zitten.
Vorig jaar gaven wij een grote glazen vaas weg, die wij voor ons huwelijk hadden gekregen van een makelaar, en iets anders, waarschijnlijk een onbenullig iets anders had ik het nog geweten.
De vaas was erg gewild, dat is dan toch weer leuk, als je het zelf maar een onding vindt en er toch iemand heel blij mee kan maken.
Zelf eindigden we toen met een luxe jam pakket en een suf elektrisch kaarsje met een kerst beertje. Ik heb het kaarsbeertje maar gehouden want als je het voor het raam zet ziet het er best gezellig uit.
Vanaf de buitenkant gezien.

Dit jaar gaven wij een blender weg (die we ook hadden gekregen voor onze trouwdag maar ja, wij hadden allang een blender-wel zonde maar we hadden om die reden ook een wish list bij verschillende winkels) en een vijf dollar hand massage apparaatje die ik speciaal voor deze gelegenheid bij de CVS had gescoord.
Scott’s moeder was de uiteindelijke nieuwe eigenaar van de blender, die ook erg populair was, en het massage apparaat ging naar een oom.
Wij eindigden met een fles bierbrood bak mix en een draagbare mini zwart/wit tv, waar ik erg blij mee ben, als Scott hem aan de praat kan krijgen. Er zit ook een radio op. Ik vind dat soort dingen gewoon harstikke leuk, ik heb ook een draagbare platenspeler en een oude cassette recorder die je op verschillende snelheden kan afspelen, die is misschien al bijna twintig jaar oud en doet het nog steeds. Goed he??

Er zaten weer heerlijk suffe cadeaus tussen. Onder andere een pakje met muffige sneeuwman schuimpjes van vorig jaar, zelfgemaakte stukken walnoten brittle die helemaal niet lekker waren. Scott’s broer won die en de vrouw die ze had gemaakt was er erg trots op, en Steve probeerde het nog aan mij te slijten maar ik zei, nou dat is wel erg lekker, geniet er maar van! hihihi. Er was ook een stom kinderrugzakje, en een door Susie gehaakte en gestufde sneeuwman. Neef Jamie had die ‘gewonnen’.
Hahaha, aan het eind, toen iedereen wegging, zei Susie tegen hem, vlak voor wegging: Veel plezier met je sneeuwman! Waarom Jamie murmelde, toen ze het niet meer hoorde, “Ik geloof dat we die sneeuwman volgend jaar weer terug gaan zien!”.

Ik hoop maar dat ik er dan niet mee eindig.;-)

Entry filed under: Kerst, Party. Tags: .

Waarschuwing:Niet voor mensen die heel erg van levende konijnen houden en jagen vreselijk vinden. Merry Christmas

5 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  december 21, 2009 om 10:22 pm

    Leuk! Dat noemen we hier een White Elephant party. Daar heb ik wel een paar van meegemaakt. Ik eindig altijd met dingen, die ik niet wil!

    Beantwoorden
  • 2. Sisely  |  december 22, 2009 om 7:22 am

    Volgens mij wel gezellig gehad.Dat blijf je altijd houden kado’s waar je niks aan hebt, maar het gaat om het iedee.Is beter dan niks krijgen.

    Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  december 22, 2009 om 8:38 am

    Dat maakt wel een gezellig feest en grappen!

    Beantwoorden
  • 4. Natasja  |  december 22, 2009 om 9:07 am

    Wat een leuk idee zeg! Het is tevens een leuke onderbreking van de avond. Volgens mij hebben jullie veel lol gehad.

    Beantwoorden
  • 5. Bianca (Hollandranch)  |  december 24, 2009 om 6:11 pm

    Dat is zeker een leuk idee, vooral dat kunnen afpakken van iemand anders zijn cadeau ha ha (zou ik niet leuk vinden als het mij zou overkomen hoor zo ben ik ook nog wel😉

    Fijne Kerst !!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



