Kerst verslagje

december 27, 2009 at 4:44 pm 4 reacties

Kerst was dit jaar erg geslaagd, ik had er dan ook erg mijn best op gedaan om er wat van te maken.
Dit jaar was ik al vroeg begonnen met het kopen van cadeautjes zodat ik niet nog een week voor kerst met zware tassen door de mall zou hoeven sjouwen.
Ook heb ik dit jaar flink wat decoraties aangebracht in huis.
Aan de buitenkant heb ik het dit jaar nog een beetje sober gehouden, al heb ik wel vier grote rode strikken aan de posten van onze porch gehangen.
Maar volgend jaar ga ik daar ook wat meer mee doen. Ben benieuwd wat ik nu tijdens de sale allemaal nog kan vinden😉.

De avond voor kerst hadden wij de familie op bezoek voor ons sjieke dineetje. Met als
voorgerecht:
zoete mais soep, geblenderd en gezeefd met een dollup sour cream
Hoofdgerecht:
gebraden kip met maple syrup en walnoten saus,
konijn in wijn saus met kastanjes,
spruitjes met kaas,
butternut squash met cranberries en spinazie,
parsnip pannekoekjes,
mashed potatoes
Nagerecht:
een heerlijke eggnog cheesecake.
De meeste recepten kwamen uit de Wegmans magazine maar ook van allrecipes.com en de Taste of Home magazine.

kerstboom

Onze kerstboom met 'sneeuw' over alle lichtjes


Overal lichtjes voor de ramen


Nog meer lichtjes


Vanuit de keuken


en ook vanuit de keuken


De tafel is gedekt


Eggnog cheese cake


The countryliving enz. t*;-)


Iedereen aan tafel


En na het eten hadden we voor iedereen een kleinigheidje onder de kerstboom, is toch leuk dat Santa alvast wat bij ons had gedropped, he?

En de volgende ochtend was het kerst en gingen we naar Scott’s ouders om daar ’s middags eerst alle cadeaus uit te pakken en daarna te eten.

Dat uitpakken gaat erg snel


Ik ben best blij met mijn cadeaus, ik kreeg een paar boeken die ik op mijn wenslijst had gezet maar dit jaar wilden schoon moeder en zus mij blijkbaar vooral verrassen met dingen die ik eigenlijk niet echt nodig had.
Maar, en dat is wel een meevaller, gelukkig geen kerstbroek en huistrui deze keer.

Ik had voor mijn familie in Nederland weer wat kleinigheidjes gehaald waar ze veel lol mee hadden op eerste Kerstdag, ik kocht onder andere voor mijn ooms en tantes grappig speelgoed bij de Dollar General en een scheetgeluiden producerend apparaatje voor neefje Noah die dat ontzettend grappig vond.
Ik kreeg uitgebreid verslag van de reacties per email en over skype, dat was toch wel erg leuk. Ook al was ik er niet, het was toch net of ik er wel bij was.

Ik ben nu druk met de voorbereidingen van ons Oud en nieuw feest, wat me nogal wat grijze haren kost omdat ik wel heb ontdekt hoe je videoclips van youtube kan downloaden maar nu is onze verbinding al dagen zo vreselijk traag. En moet ik weer mensen bellen die hun muziek keuze voor de top 20 nog niet hebben doorgegeven.
Maar ach, dat komt ook allemaal weer goed.
Nu moet ik van Scott achter de computer vandaan anders krijg ik geen eten.

Entry filed under: Kerst. Tags: .

Merry Christmas Nog meer kerst

4 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  december 27, 2009 om 5:09 pm

    Dat ziet er inderdaad allemaal heel gezellig uit! Succes met de voorbereidingen voor Oud en Nieuw!

    Beantwoorden
  • 2. Petra uit NC  |  december 27, 2009 om 6:45 pm

    Wat is het allemaal mooi versierd. Heb dit jaar weer eggnog geprobeerd, maar komt volgens mij niet in de herhaling. Misschien is het in een cheesecake wel lekker?

    Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  december 27, 2009 om 7:28 pm

    Je hebt er inderdaad werk van gemaakt, wat ziet het er mooi uit!
    O ja, ik weet nog dat je vorig jaar over je kadootjes vertelde. Misschien kennen ze je nu een stuk beter. Het klinkt als een hele leuke kerst.
    Mooi schilderijtje boven aan je blog!

    Beantwoorden
  • 4. bagelsenspekkoek  |  januari 2, 2010 om 8:22 am

    @Petra, thanks, het was weer succesvol:-)
    @Petra, als je eggnog niet zo lekker vindt denk ik dat je de cheesecake ook niet zo lekker vindt maar je kan het wel proberen, er zat ook wat rum en noot muskaat in het recept, misschien dat dat helpt.
    @Annemiek, dankje! Ze kennen me wel beter maar toch jammer dat ik veel dingen die ik echt nodig heb nu alsnog zelf moet kopen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



