In de startblokken

maart 7, 2010 at 4:47 pm 5 reacties

Vandaag scheen de zon heerlijk, de lucht was strakblauw en ik kon in sweatshirt buiten op het dek zitten met mijn studieboeken.
Al kwam ik niet echt toe aan studeren.
Ik werd afgeleid door het geluid van een woodpecker, het klappen van de vleugels van een enorme grote vogel, waarvan ik denk dat het een buizerd is maar eigenlijk weet ik totaal niets van vogels. Het kan dus ook zomaar een arend zijn of een valk of een reuzen duif.
Sommige vogels maken echt vreemde geluiden, geluiden waarvan ik me niet kan herinneren dat ik die ooit eerder heb gehoord.
Ook werd ik lastig gevallen door…een bij! De eerste van dit jaar! Ze zoemde druk om mijn hoofd, ik pakte een sprayer met wat suikerwater en spoot dat op haar. Daar werd ze gelukkig rustig van.

Even later liepen wij met sneeuwlaarzen over ons domein.
Eerst hebben we even gekeken hoe de bijenkast erbij staat. Tot mijn blijdschap zag ik er al volop bedrijvigheid, dat ziet er goed uit voor dit jaar.

We maakten een flinke wandeling langs onze kreek.
We gaan langs de kreek een mooi pad aanleggen en een brug over de kreek zodat ik er niet meer overheen hoef te springen, want daar hou ik niet zo van.
Ik heb iets tegen het springen over water en wankele bruggen en objecten die als brug moeten dienen maar het niet zijn. Soms krijg je me er met geen mogelijkheid overheen. Ik snap het zelf ook niet.
Ik zou eigenlijk liever met een touw over de kreek willen slingeren maar ik heb nog geen overhangende tak gevonden die stevig genoeg is. Plus, Scott vindt het een beetje belachelijk dat ik liever een liaan gebruik dan een brug, om over een slootje te springen van een meter breed.

Dus er komt een stevige brug. Dat is beter, ook voor mensen die EN niet willen springen EN niet willen slingeren😉. En zo kan iedereen makkelijk naar ons bos lopen.

Dan hebben we nog een idee.
Op de off the grid camping in Hawai’i sliepen wij in een yurt en Scott heeft nu het plan opgevat om er een aan te schaffen voor ergens op ons terrein.
We hebben er vandaag een erg mooie locatie voor gevonden, op een verhoogd gedeelte met uitzicht op het bos en een groot veld en er loopt ook een stroompje met vers bergwater. We denken dat dit een leuke plek zou kunnen worden voor een kampeer gelegenheid.
Vlak naast de verhoging loopt een diepe greppel. Om daar overheen te komen, wil Scott best wel ergens een touw hangen zodat ik toch ergens mijn liaan heb. (En natuurlijk ook leuk voor de mensen die hier gaan kamperen) Dat is toch lief he?

Nu de sneeuw is gesmolten check ik elke dag mijn minikasjes (met ventilatie gaatjes) met de eetbare onkruiden zaadjes. Soms meerdere keren per dag. Maar helaas groeit er nog niets. Ik had gehoopt dat de Coltsfoot al op zou komen. Dat is zo’n beetje de eerste ‘edible’ die in de lente tevoorschijn komt. Dus ik wacht met ongeduld om in dat kasje wat op te zien komen. Misschien dat er vanavond al wat te zien is, straks maar weer kijken.

We hebben ook al een plan om onze lelijke gastank naast ons huis in de grond te stoppen zodat het uit het zicht is.
Tevens gaan we dit jaar werken aan een mooie seating area/tuin onder het dek. Ik heb al bedacht dat ik daar cherry boompjes wil hebben, vanwege de mooie bloesems in de lente. En lavendel, veel lavendel.
But wait, there’s more: Er komt ook een leuk stekje bij voor een bescheiden groentetuintje. Die komt achter de garage, waar de hele dag volop zon is.

Over een paar dagen komt er een kennis langs die een bulldozer heeft, om ons een quote te geven voor het egaliseren van onze achtertuin.
En omdat ik in april jarig ben, krijg ik voor mijn verjaardag hulp bij het aanleggen van mijn ‘eetbare’ tuin.

Het hele achtertuin-, seating area-, groente tuin-, eetbare onkruiden tuin-, yurt- en gastank verstop project zal nogal wat voeten in de aarde hebben maar jongens, ik kan niet wachten tot ik die bulldozer hier in actie zal zien.
Ik wil desnoods leren dat ding zelf te besturen zodat er straks geen kostbare uren verloren gaan in verband met koffiepauzes, lunch en nachtrust van de bulldozer chauffeur.

We zullen gerust nog meer sneeuw en vorst krijgen maar ik zie licht aan het einde van deze veel te donkere en veel te lange tunnel.
Ik sta al in de startblokken!

Entry filed under: Bijen, Eetbaar onkruid, Natuur, Tuinieren, winter. Tags: .

Wow! Nieuws uit de natuur

5 reacties Add your own

  • 1. Bianca (Hollandranch)  |  maart 7, 2010 om 6:49 pm

    Ik vind dat ook helemaal super als er iemand met een bulldozer werk komt verzetten, geweldig hoe snel dat gaat en hoe snel het vorm krijgt. Gave plannen hoor ! ik twijfel nog of ik dit jaar aan een groententuin ga beginnen, heb er te weinig tijd voor en in de zomer 1 x watergeven vergeten en het is met een beetje pech meteen gedaan met de aanwas. Als ik iets afdoends wist tegen fire ants wat niet supergiftig is zou ik het misschien nog proberen maar die krengen verzieken alles.

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  maart 8, 2010 om 4:56 am

    Fijn om zo al je hoofd naar lente te zetten. Dat zijn grootste plannen!

    Beantwoorden
  • 3. Sisely  |  maart 8, 2010 om 9:58 am

    Lekker hé in de zon, ja maart roert zijn staart(we kunnen nog van alles verwachten van het weer geld ook in NL)Afgelopen weekend zon gehad, en vandaag maandag sneeuw!Ja ikzelf ben ook in de start blokken voor de Lente.

    Beantwoorden
  • 4. Natasja  |  maart 8, 2010 om 11:08 am

    Wow, wat een leuke plannen hebben jullie gemaakt. Ben benieuwd naar het resultaat! Heerlijk hè, die eerste voorjaarszon! Ik kan er ook zo van genieten!

    Beantwoorden
  • 5. Nynke  |  maart 10, 2010 om 8:03 pm

    geweldig, die plannen!
    Leuk, een yurt, het is onze droom om ooit nog eens in een yurt te gaan wonen.. en we willen een grote groententuin, en kippen, en ja, ook bijen, lijkt me ook erg leuk! En een hond, en nog een poes.. maar ja, eerst maar eens verhuizen🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



