Nieuws uit de natuur

maart 10, 2010 at 11:04 am 6 reacties

Ik was er zo blij mee dat ik een spot achter de schuur tot mijn beschikking had voor mijn tuin, maar toen Scott bezig was met een layout van de volledige backyard en hij mijn ontwerp erin had gezet, kwam hij op een beter idee. Namelijk dat de tuin beter achter ons huis kan worden aangelegd.
Dat is echt veel beter want het is daar al vlak, ik kan dan makkelijk een tuinslang aansluiten en mn gereedschap in de kelder kwijt en ik heb er dan altijd zicht op vanaf de slaapkamer en de eetkamer.
Ik had dat zelf natuurlijk ook allang bedacht maar Scott wilde op die plek gewoon een grasveld.
Maar het werk wat erin zou gaan zitten om het terrein achter de schuur gereed te maken voor tuinaanleg werd waarschijnlijk een beetje te veel, hihi.
En eigenlijk vindt hij het ook een heel mooi design, vooral omdat er een vlindertuintje in zit.
Ik blij, hij blij:-)

Nog blijer werd ik vanmorgen toen ik al mijn kasjes weer eens inspecteerde en tot mijn verbazing ineens heeeel veel kleine plantjes ontdekte.
De lamb’s-quarters, amaranth, chicory, purslane, red clover en paardebloemen hebben er al zin in! De red clover is wat vroeg, die bloeit hier eigenlijk pas in augustus maar mocht het toch te koud voor ze worden, dan haal ik ze gewoon binnen.
Binnen heb ik ook wat bedjes met jonge lavendel plantjes die al aardig aan het groeien zijn, en nasturtium(lekker als garnering en in salades).

Gister heb ik mijn bijen geinspecteerd en ik kan melden dat ze er goed voorstaan.
Er zijn er wel veel doodgegaan in de winter maar het zijn toch nog flinke kolonies en er is zelfs nog voldoende honing. Dit wordt denk ik wel een goed jaar.

Nu moet ik dertig minuten op de roei machine anders neemt Scott mij vanmiddag niet mee naar de stad.

Entry filed under: Bijen, Eetbaar onkruid, Natuur. Tags: .

In de startblokken gif.

6 reacties Add your own

  • 1. Bianca (Hollandranch)  |  maart 10, 2010 om 11:49 am

    Veel beter idee om het achter je huis te hebben lijkt mij ook, een grasveld is toch lang zo leuk niet😉😉
    En zeker handig om water bij de hand te hebben en je tuingereedschap. als je elke keer heen en weer moet lopen dan wordt het toch minder leuk op den duur (bij mij in ieder geval)
    Hier begint alles in de tuin uit te lopen, heerlijk !

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  maart 11, 2010 om 5:58 am

    Dat lijkt me wel een handige plek ja. Leuk om al wat dingetjes uit te zien komen.

    Beantwoorden
  • 3. Sisely  |  maart 11, 2010 om 8:41 am

    Roei ze.En is nog gezond ook.Bijen jakkie, maar wel fijn om zo je eigen honing te hebben.Suc 6 met alles.

    Beantwoorden
  • 4. Cisca  |  maart 11, 2010 om 7:51 pm

    Heerlijk, al die logjes over de tuin! Wij hebben vorig weekend de eerste zaadjes binnengeplant voor de tomaten enzo…

    Beantwoorden
  • 5. roots2wings  |  maart 14, 2010 om 8:55 am

    Oef, ik heb je weer gevonden.😉 En ik zal nog veel tasjes thee moeten drinken om hier terug bij te lezen.

    Klinkt leuk, dat tuintje. Dus ik ben benieuwd. Fotootjes plaatsen he!

    Beantwoorden
  • 6. Petra  |  maart 15, 2010 om 6:55 pm

    Wow, streng, die Scott! Maar wel goed voor jouw gezondheid

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



