Tuinbroek, take two.

april 14, 2010 at 12:25 pm 15 reacties

Ik vind het dus vreselijk om zo afgelegen te wonen en heb ook helemaal niets met het ‘country’ leven.
Ik dacht dan ook dat ik erg succesvol was in het behouden van mijn identiteit als vrouw-van-de-wereld-en-helemaal-niet-country.
Zelfs als bijna-professioneel edible wild plant instructrice had ik al een vlotte, moderne outfit in gedachten die goed samen zou gaan met baggerlaarzen.
Ik had het in gedachten.
Echter ondervond ik dat je met hurk werzaamheden in de tuin in een hippe spijkerbroek, no matter what, je omgeving ongewild tracteert op de vrouwelijke versie van de plumber’s crack, al dan niet gehuld in string.
Een van mijn bijnamen, gegeven door mijn echtgenoot, is dan ook :”Hey ass crack!”
Dan maar een extra lange tuniek? Kan, maar ik merk dat ik na het hurken steevast mijn broek moet optrekken. Dan gaat dat vlotte er al snel vanaf.
Dus, ik ga een tuinbroek kopen.

Mam, ik had nooit gedacht dat dit ooit nog zou gebeuren.
Weet je nog toen ik vijf was en je voor mij een tuinbroek had gekocht? En je mij die aan wou trekken voor school? En dat ik toen de hele buurt bij elkaar heb gekrijst omdat ik die perse NIET aanwilde? En dat ik die dan ook nooit heb aangehad?
En dat ik ook niet meer weet waarom ik dat ding zo afgrijselijk vond?
En nu ga ik er zelf een kopen en zal ik niet krijsen als ik hem aantrek.
Als ik er een vlotte riem omheen doe kan het nog wat worden.
In elk geval past het goed op bagger laarzen.

Entry filed under: Integreren. Tags: .

Day one Vijf foto’s

15 reacties Add your own

  • 1. Cisca  |  april 14, 2010 om 2:12 pm

    Misschien een tuinjurkje? Dat is net iets minder erg…😉

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  april 14, 2010 om 2:18 pm

      LOL ja en dan die baggerlaarzen eronder, net zo’n outfit voor ‘zaai’.
      Maar misschien is zo’n lange hippie jurk ook wel wat…

      Beantwoorden
  • 3. Liesbeth  |  april 14, 2010 om 3:58 pm

    on her way to mum-jeans…

    NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  april 14, 2010 om 4:51 pm

      NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!! Echt niet!!!!! NEVER!!! als je me die OOIT ziet dragen wil ik dat een een interventie regelt hoor!

      Beantwoorden
  • 5. dixiechick  |  april 14, 2010 om 7:25 pm

    LOLOL – ik lig hier helemaal in een deuk om die “ass crack”. Je zou het natuurlijk trouwens gewoon bij een ass crack kunnen houden, want, wie weet, trekt het wel meer cursisten aan joh!
    Maar goed, een tuinbroek. Sja. Met of zonder riem, het blijft een tuinbroek. Wel leuk jaren 80, dat wel! Met veel buttons er op en je haar in een paardenstaart op zij, ben je zo terug in het Dolly Dots tijdperk.
    Persoonlijk stem ik voor een tuinjurk met zo’n brede strohoed. Lekker retro. En sexy🙂

    Beantwoorden
    • 6. B.  |  april 15, 2010 om 4:23 pm

      LOL sja leuke man heb ik hoor hahaha! Ik zat te denken om misschien ook van die applicatie pads op de knieen te naaien, kreeg jij die vroeger ook op je broek genaaid als je gaten in je broek had gevallen? Leuk in de vorm van appels en bloemen..
      Ik heb nog geen leuke jurk kunnen vinden maar ik blijf zoeken.

      Beantwoorden
  • 7. Natasja  |  april 14, 2010 om 7:26 pm

    Wie weet wordt je de trendsetter van de omgeving en loopt iedereen straks in zo’n hippe tuinbroek :-)!! You go girl!!

    Beantwoorden
    • 8. B.  |  april 15, 2010 om 4:24 pm

      Ja echt hahaha en dan ga ik op mn rooie klompen met tuinbroek en Roze Tractor Supply Store pet boodschappen doen in het dorp. Alleen de kauw tabak ontbreekt dan nog hahaha!

      Beantwoorden
  • 9. Petra  |  april 15, 2010 om 4:09 pm

    Ik zie de ass crack helemaal voor me, want ik heb er ook last van als ik hurk (was dat woord eigenlijk vergeten!) tijdens het fotograferen. Krijgen we ook een tuinbroek foto te zien? En waar koop je zo’n ding, ik kan me niet herinneren er ooit een gezien te hebben.

    Beantwoorden
  • 11. Annemiek  |  april 16, 2010 om 8:11 pm

    Mijn favoriete broeken als tiener waren tuinbroeken! Ik heb er ooit zelfs eentje voor mezelf gemaakt… dat was ik al helemaal vergeten. Haha, misschien zijn de tuinbroeken daarom uitgevonden, om geen butt crack te zien.
    Wel een foto zetten he!

    Beantwoorden
  • 12. Annemiek  |  april 16, 2010 om 8:13 pm

    Ik zie die link nu; ik had een leukere spijker, en een paarse en camel riboveral🙂

    Beantwoorden
    • 13. B.  |  april 26, 2010 om 6:45 pm

      Misschien kan ik er een bij jou bestellen? Haha , die ene die ik heb besteld is nog niet binnen en tja hij is wel een beetje saai inderdaad.

      Beantwoorden
  • 14. Carla  |  april 17, 2010 om 2:20 am

    O JEEETJE !! het moet toch niet erger meer worden zeg, zelfs ik heb er nog nooit een gehad omdat ik dat toch wel het toppunt vind van het Farmersleven. Vroeger toen ik nog jong was had ik wel altijd een overal voor het werk op de boerderij, die heb je tegenwoordig ook in leuke kleuren en met een hippe riem erom is dat misschien niet zo niks als een tuinbroek. En dan een paar hippe tuinlaarsen/ klompen erbij pfffff…….wie had dat nou kunnen denken Bibi heel erg ver weg van de bewoonde wereld.

    Beantwoorden
  • 15. Inge  |  april 17, 2010 om 12:42 pm

    :DDD You make me smile🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



