Workshop try out

april 30, 2010 at 1:51 pm 2 reacties

Gister avond voelde ik me er nog helemaal niet klaar voor, maar inmiddels is de groep vrijwilligers voor mijn workshop al dol enthousiast vertrokken.
Vanmorgen om negen uur kwamen twee tantes met hun kinderen en een nichtje langs om mij de gelegenheid te geven de workshop op publiek uit te proberen.
Ik was niet zenuwachtig maar wel ontzettend moe omdat ik er niet van heb kunnen slapen.
Ik was bezorgd of ik niet te veel planten zou belichten, of juist te weinig, of het wel interessant zou zijn, of ik geen informatie over zou slaan.
Dat laatste is wel gebeurd-morgen maar een spiekbriefje- maar op alle andere vlakken was het echt een succes.

Natuurlijk helpt het dat de kinderen al erg enthousiast waren over hun field trip bij ons in de tuin.
Ze krijgen thuis les van hun moeder en via het thuis scholings systeem krijgen ze punten voor deze workshop, dat is mooi meegenomen.
Mijn neefje van negen, kwam tijdens de wandeling naast me lopen en zei: Poeh, ik heb vannacht helemaal niet kunnen slapen van de spanning, ik vond het zo leuk wat we vandaag gingen doen! Hahaha, ik vertelde hem dat ik precies hetzelfde had.
Ik hoorde hier en daar eens stemmetje zeggen, dat ze niet kan wachten om deze planten in hun tuin te zoeken en een receptje te proberen.

Het pluk gedeelte na de wandeling ging ook erg snel, de kinderen en de moeders hadden er ook grote lol in en de bakjes voor de paardebloem blaadjes vulden al snel. Ook de burdock leaf stalks waren snel verzameld en de kleintjes plukten bloemen om dandelion fritters mee te maken.

Het maken van de pasta was ook totaal geen probleem. Natuurlijk heb ik wel zelf vooral geholpen met de juiste dikte van het deeg maar twee dames van elf en twaalf, hadden veel plezier met de pasta machine en hadden al snel een goed systeem te pakken.
Iedereen vond het een geweldige maaltijd, al werden de fritters en de burdock stelen met iets minder enthousiasme gegeten dan de pasta. Maar die vindt Scott wel erg lekker dus dat komt wel op.
Morgen doe ik alleen de pasta en de fritters. En een kruiden thee van mint en catnip.(als ik tenminste nog mint kan vinden, want op dit moment wordt het gedeelte waar ik vandaag veel heb kunnen plukken, gebulldozerd.)

Nu ga ik lekker van de zon genieten en nog eens door het materiaal. Want morgen krijg ik alleen volwassenen die ik nog niet ken, ik verwacht dat de dynamiek wel iets anders zal zijn maar ik hoop dat het minstens zo leuk wordt.

Entry filed under: Eetbaar onkruid. Tags: .

Kleine vooruitgang en ebay probleem Mijn eerste officiele workshop

2 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  april 30, 2010 om 6:57 pm

    Leuk, zeg, dat het zo’n succes was. Als je informatie vergeet, moet je je altijd bedenken, dat alleen jij dat weet, de anderen niet. Zijn er veel homeschoolers in jullie buurt? Hier niet zoveel.

    Beantwoorden
  • 2. Annemiek  |  april 30, 2010 om 7:28 pm

    Fijn dat het zo goed ging, en een goed idee om het zo eerst eens te oefenen! Veel succes!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



