Bijen en tandarts

juni 28, 2010 at 1:22 pm 2 reacties

Gistermiddag heb ik de bijen geinspecteerd. Nou ja… niet beide kolonies maar alleen de grootste.
Om een kolonie te inspecteren kost mij best wat tijd, omdat de kisten waar de honingraten in zitten allemaal erg zwaar zijn. Ik kan dus niet een hele kist tillen. Voor even lukt het wel maar als ik die later weer terug wil zetten moet ik de bijen die op de rand van de onderliggende kist zitten wel de tijd gunnen om weg te komen. En dat voel je in je rug. Daarom haal ik alle frames er een voor een uit.
De bijen zien er goed uit, er zijn flink wat frames met larven en ook al veel met honing, dus dit wordt een goed honing jaar. Ik heb hier en daar al een beetje geproefd. Lekker!

Vanmorgen ben ik bij de tandarts geweest. Dit was de eerste behandeling bij deze tandarts en ik ging er niet echt ontspannen heen.
Ik heb namelijk al mijn hele leven dezelfde tandarts in Nederland.
En dat is een hele goede waar ik me altijd op mijn gemak voel.
Maar wanneer je emigreert komt er een moment dat je je tandarts in Nederland los moet laten en je in je nieuwe woonplaats een vervanger moet vinden.
En dat was dus vorige week na wat zeurende pijntjes in mijn kies.

Ik hoor van veel mensen hier dat de tandartsen praktijk waar zij heen gaan meer weg heeft van een beauty salon. Niet die van mij.
Die van mij is gewoon ouderwets donker, muf, met houten panelen tegen de muur, gecombineerd met geel-bruinige kleuren en bloem motieven.
Met gepersonaliseerde kantoor- en behandelkamers waar foto’s van de kinderen van de assistentes en de tandartsen je tegemoet lachen, met arts & crafts voor, op en achter de balie.
In de behandel kamer waar ik lag, hing er aan de muur een vrolijk blauw geknutseld bordje waar op staat: “I’m at the Walmart”.
De verdoving ging anders dan ik gewend ben. In Nederland kreeg ik een injectie maar hier kreeg ik een soort satestokje in mijn mond waar een vloeistof uit kwam die smaakte naar Pina Colada. En langzaam werd de rechterkant van mijn mond verdoofd.
En toen verliep de behandeling zeer vlot en binnen een half uur stond ik weer buiten.

Dus, “Find dentist”: ..check!

Entry filed under: Bijen, Integreren. Tags: .

Eetbare paddestoel Yogaaa

2 reacties Add your own

  • 1. Bianca Hendriks  |  juni 29, 2010 om 8:35 pm

    Gelukkig dat het meegevallen is, die van mij was wat minder gisteren na een goed bezoek de vorige keer. Die foto’s overal van de familie, kinderen en kleinkinderen dat kom je echt overal tegen waar een bureau staat. Maar dat bordje van Walmart is wel echt super hoor ha ha

    Beantwoorden
  • 2. Liesbeth  |  juli 5, 2010 om 8:36 am

    ow jee.. ik vind het al eng van beverwijk naar hoofddorp.. ik moet OOK …

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



