California en bezoek van een medeblogster ;-)

augustus 4, 2010 at 9:55 am 5 reacties

Je zou denken dat ik ondertussen wel eens wat foto’s kan laten zien van onder andere mijn tuin maar na al het werk is die nog steeds niet af(de badkamer trouwens ook niet). En stuff keeps piling up.

Maar tussen de bedrijven door gaan we er wel af en toe op uit.
Zo waren we twee weken geleden in San Diego voor de bruiloft van een goede vriendin van mij.
En maakten we van de gelegenheid gebruik om wat vrienden van Scott die ik nog niet kende, te bezoeken.
Het was een leuke week met een supergezellige bruiloft op het gazon en het overdekte terras van het Bali Hai restaurant, een mooie locatie aan het water.

Na de bruiloft zijn we nog een half dagje in San Diego gebleven waar we heerlijk hebben gegeten, en waar we genoten van de lokale farmer’s market.
Het aanbod was zeer gevarieerd en vooral organisch. Lekker veel soorten groente en fruit, als ik een keuken tot m’n beschikking had gehad, dan had ik het wel geweten maar helaas kon ik niets meenemen. Behalve een zak gedroogde Fava bonen, yum!
Er was ook een salsa bandje met salsa dansende mensen. En met dat schitterende weer en die vrolijke mensen zou ik haast willen dat ik daar woonde.
(Het is het net niet helemaal maar het komt in de buurt zullen we maar zeggen.)

we maakten leuke dag tripjes waaronder een bezoek aan het Getty museum waarna we lekker bijkwamen in Hermosa beach.

Waar het trouwens heerlijk is om te joggen.

Terug moeten naar huis is dan toch wel een heel stuk minder kan ik je vertellen.

Maar dan is het wel erg fijn om bezoek te krijgen.
En afgelopen zondag werden wij vereerd met een bezoekje van Annemiek en haar man Micky!
Zij gingen onze Grand Canyon bij Wellsboro verkennen en kwamen daarna gezellig bij ons langs. Zoals je je misschien nog kan herinneren heb ik met Annemiek vorig jaar een workshop in het Corning Glass Museum gedaan waar we toen beiden een prachtig kerst ornament hebben geblazen.

Annemiek had voor ons een potje met heerlijke maple syrup meegenomen. Ik heb er gisteren wat van gebruikt om granola te makken en dat is erg goed gelukt kan ik zeggen.
En een grappig klein raam hangertje van een Hollands vissertje. Ik zou zoiets nooit kopen denk ik😉 maar het is wel een aanwinst voor op het kleine raampje op ons beneden toilet.

Het thema van het beneden toilet is ‘NL meets USA’. Ik heb er bijvoorbeeld een verjaardags kalender met Nederlandse klederdracht illustraties hangen en een faux Delfts Blauw wc rol houdertje van de Xenos. En er hangt ook een grote hertenkop (USA invloed) en wat oude zeefdrukken van de Pennsylvaniaanse jacht commissie. Een gezellige mix.
Terwijl de mannen op het dek bleven kletsen gaf ik Annemiek een rondleiding in mijn tuin waar we af en toe wat plukten en aten.
En tja, nu heeft Annemiek het allemaal al gezien en moeten jullie nog even wachten:-)

Entry filed under: Bezoek, Reizen, Tuinieren. Tags: .

Bezoek en heel veel leuke dingen in kort tijd Granola recept

5 reacties Add your own

  • 1. Annemiek  |  augustus 4, 2010 om 6:52 pm

    Het hangt daar goed🙂
    Wat leuk dat je in San Diego was, wat een mooi plek voor een bruiloft. In San Diego waren we lang geleden, maar verder dan het strand zijn we niet geweest🙂
    Zou je het recept voor de granola eens willen sturen? Ik ben altijd op zoek voor nieuwe dingen om de maple syrup in te gebruiken.

    Beantwoorden
  • 2. DixieChick  |  augustus 5, 2010 om 6:16 am

    Wat leuk dat jullie elkaar nu al twee keer gezien hebben! Ik zou ook zo graag een keer je tuin bewonderen (ik heb manlief al wel overtuigd om van die bakken te maken zoals jij had – vorig jaar ofzo – op staanders?). Jij bent wat dat betreft echt een tuin-inspiratie voor mij🙂. En wat een heerlijke trip naar San Diego zeg..ik krijg er helemaal zin in.

    Beantwoorden
  • 3. Natasja  |  augustus 6, 2010 om 7:15 am

    Wat een mooie trouwlocatie, zeg! Leuk dat je een medeblogster hebt ontmoet! Altijd leuk om de persoon achter de blog in lijvende lijve te zien, nietwaar?

    Beantwoorden
  • 4. roots2wings  |  augustus 11, 2010 om 7:51 am

    Leuk dat Annemiek eens langs kwam! Was het van haar zelfgemaakte maple syrup?
    Leuk idee om je toilet zo in te richten!

    Beantwoorden
    • 5. B.  |  augustus 11, 2010 om 11:38 am

      Annemiek had inderdaad haar zelfgemaakte maple syrup meegenomen. Heerlijk:-)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



