Min ny kontor av Ikea!

september 17, 2010 at 12:48 pm 14 reacties

(zo schrijf ik maar een of twee keer per week, zo ineens twee keer op een dag)

Dinsdag zouden we eigenlijk naar NYC gaan voor mijn paspoort en om mijn nieuwe meubilair van de Ikea aan te schaffen maar het liep net even anders.

Ik ontdekte namelijk een klein detail voor het vernieuwen van mijn paspoort waardoor we besloten om naar Conshohocken te gaan voor het Ikea meubilair in plaats van naar NYC.
Ik wil Scotts naam toevoegen op mijn paspoort en daarvoor mag de huwelijksakte niet ouder zijn dan 1 jaar. Dat was die dus wel.
Dus dinsdagochtend moesten we eerst naar het gerechtsgebouw in Williamsport.
Bij binnenkomst moesten we door een beveiligings poortje en werd m’n tas door de scanner gehaald. Daar zat mijn camera nog in en die mag je niet meenemen naar binnen. Dat wist ik wel maar ik was vergeten om die in de auto te laten liggen. Dus, moest ik op een strookje m’n naam, telefoonnummer en adres invullen en werd mijn camera in een kluisje geplaatst.
Na dit hele gebeuren haalden we de huwelijksakte op, die al voor ons klaar lag omdat Scott erover had gebeld van tevoren, en stonden we binnen een minuut weer bij de bewaker.
“You’ve got to be kidding me!” Riep ‘ie uit toen we daar weer stonden. Hihihi.
Scott maakte het nog erger door te zeggen dat ik zelfs niet eens mee naar binnen had gehoeven. Leuk he?

Toen op naar Harrisburg naar de Secretary of State waar we binnen tien minuten weer buiten stonden met een verse apostille zegel en toen…
op weg naar het Ikea filiaal in Conshohocken! Yay!
Waar we binnen 1.5 uur de truck stonden in te laden:-)))

Scott was nog nooit in een Ikea geweest en zijn idee was dat het voornamelijk goedkope rommel is en okay, het is geen top kwaliteit maar ik ben niet van plan om in huis te skateboarden ofzo. Ik bedoel maar.

Hij vindt de kwaliteit bij nader inzien toch wel gangbaar en zag zelfs leuke meubelen voor in de huiskamer. “We moeten nog maar een keer terugkomen zogauw we aan de woonkamer gaan beginnen,” zei hij.
Onze woonkamer is nu meer een traffic zone waar meubelen staan die niet bij elkaar passen. En we gebruiken nog steeds Scott’s oude ongeispireerde salontafel die hij al twintig jaar heeft en houten wijnkistjes om ‘dingen-op-te-zetten”.

Maar mijn kantoor had de hoogste prioriteit omdat het ernstig begon te lijken op een situatie zoals je die tegekomt in het programma ‘Hoarders’.
Al verzamel ik geen rommel maar had ik gewoon kastruimte nodig.

De gehele woensdag en donderdag heb ik meubels en aanverwanten in elkaar gezet.
Ik heb daarbij maar twee keer gevloekt.
Een keer omdat ik per ongeluk, tijdens het uitpakken, de metalen sliders van een laadje uit de verpakking liet glijden, en die vielen regelrecht op het deurtje van mijn mijn Bjursta sideboard. Het veroorzaakte een lelijke kras maar als je er niet met je neus bovenop zit, zie je er niets van.
En een tweede keer omdat ik het deurtje van mijn oranje witte Micke bureau te strak had ingesteld waardoor je met open en dichtdoen met de rand van het deurtje de verflaag van het kastje eraf schraapt.
Maar voor de rest is het allemaal soepel gegaan.
Het kost wel even wat tijd maar dan heb je ook wat.

Mijn nieuwe kantoor is nu net een Ikea showroom. Het enige wat ontbreekt zijn de in plastic hoesjes gestoken prijskaartjes:-).

Ik heb geen before foto want dat was gewoon te erg. Dus, tadaaa!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Entry filed under: Verlanglijstje. Tags: .

Workshop perikelen Hemeneks

14 reacties Add your own

  • 1. liesbeth  |  september 18, 2010 om 1:55 am

    Goed gedaan bobo… ik kijk wel of ik nog ergens een before foto heb voor je!

    Beantwoorden
  • 2. B.  |  september 18, 2010 om 8:22 am

    Oh nee je hebt toch geen foto gemaakt van die troep?! Hahaha -tuurlijk wijffie, stuur maar op!

    Beantwoorden
  • 3. Natasja  |  september 18, 2010 om 9:35 am

    Het resultaat mag er zijn hoor! Helemaal super!

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  september 18, 2010 om 10:44 am

      Thanks:-)!

      Beantwoorden
  • 5. roots2wings  |  september 19, 2010 om 8:47 pm

    Leuk! En ik zie dat je dat groene tapijt ook gekocht hebt? Daar was ik zelf ook fan van!

    Beantwoorden
    • 6. B.  |  september 28, 2010 om 5:49 pm

      Ik zag op internet eerst een andere vierkante groene met wit motief maar in de Ikea zag ik dat het meer een kinderkamer kleed is, dus ik was blij dat ze deze hadden, lekker groen;-)

      Beantwoorden
  • 7. Annemiek  |  september 20, 2010 om 8:54 am

    Je hebt er een mooi kantoor van gemaakt!

    Beantwoorden
    • 8. B.  |  september 28, 2010 om 5:50 pm

      Danku:-)

      Beantwoorden
  • 9. Bianca Hendriks  |  september 23, 2010 om 9:30 pm

    Ziet er echt super uit hoor, fijne werkplek ! en mooi uitzicht zo naar buiten ook !

    Beantwoorden
    • 10. B.  |  september 28, 2010 om 5:51 pm

      En vooral ook omdat ik geen troep meer op de vensterbank hoef te zetten;-)

      Beantwoorden
  • 11. Nynke (nu uit State College, yay!)  |  september 26, 2010 om 3:38 pm

    ziet er mooi uit!!

    Beantwoorden
    • 12. B.  |  september 28, 2010 om 5:52 pm

      Dankje, ben er ook erg content mee:-)

      Beantwoorden
  • 13. Inge  |  september 28, 2010 om 12:08 pm

    Ikea is super, want na een paar jaar wil je toch iets anders en dan mag je weer🙂

    Beantwoorden
    • 14. B.  |  september 28, 2010 om 5:53 pm

      Ik denk niet dat ik hier snel op uitgekeken raak, gelukkig, want hier moet ik het voor de rest van mijn leven mee doen vindt Scott hahaha😉

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



