Hemeneks

september 29, 2010 at 10:17 am 4 reacties

M’n laatste workshop was wel weer gezellig maar ik merkte ook wel dat ik erg blij was dat het voorlopig de laatste is.
Er was een jonge vrouw die telkens nog voor ik wat over een plant kon vertellen (omdat bijvoorbeeld de rest van de groep nog niet was aangesloten) al allerlei vragen over die plant op me afvuurde. Op zich waren de vragen geen probleem maar het is wel irritant als je al een paar keer aangeeft dat we even op de rest moeten wachten en ik er echt op terug kom zodat ik niet alles twee keer hoef te vertellen, dat ze het toch blijft doen.
Aan het einde van de identificatie tour plukten we Autumn olive bessen om jam te maken.
Alles ging goed tot we er de surejell bij gooiden en de mix helemaal niet ‘stolde’, en iedereen na de lunch, met een potje saus naar huis ging in plaats van jam.
De saus van de Autumn olive berry is trouwens ook al erg lekker. Dus zo erg was het ook weer niet.
Autumn olive bes

Ik heb nu even een tijdje helemaal nikst meer op het programma staan, heerlijk effe een tijdje niksen.

Ons nichtje gaat binnekort trouwen. De ceremonie vindt plaatst bij een grote dode boom op het land van onze buren en het feest wordt in onze schuur gevierd. En ik ben gevraagd om hiervoor een appeltaart en een elderberry taart te bakken. In totaal willen ze twintig verschillende home made taarten in plaats van een traditionele bruidstaart.
De dode boom is best een mooie boom maar iedereen vind het maar raar dat ze daaronder willen trouwen. Maar ja, ze moeten het toch lekker zelf weten? Het is een indrukwekkende boom met mooie takken, ik heb er zelf ook tekeningen van gemaakt en het is zeker een schilderij waard.
De schuur moest nodig geveegd worden en Scott moet de ramen weer dichten want er zat plastic wat helemaal kapot gescheurd is. Eigenlijk moeten er gewone ramen in maar hij is nog niet zover. Zondag hebben we met een paar andere familieleden flink wat geveegd en opgeruimd, en voor de rest heb ik lekker genikst.

Maandag ook, beetje gelezen over Buddhisme, uitzendinggemist gekeken en vooral genoten van het programma “Het zesde zintuig“. Ik vind vooral Peter van der Hurk ontzettend goed, no nonsense en altijd raak.

Dinsdag ochtend stond ik op met de gedachte om een portret te schilderen maar toen ik naar buiten keek zag ik tot mijn ontsteltenis dat al mijn Jerusalem artichokes waren omgewaaid en dat het flink aan het regenen was.
De planten met de dikke stelen waren al ontzettend hoog, ongeveer 3 en een halve meter, met mooie gele bloemetjes en door het gewicht en de harde windstoten vannacht hadden ze het allemaal begeven. De eetbare wortels zijn daardoor allemaal uit de grond geheven. En dat is niet zo goed, want met lucht, licht en regen zullen ze niet lang goed blijven.
Ze moesten dus zo snel mogelijk de grond weer in. Ik wachtte tot de bui was gestopt en ging eerst eens kijken of ik die planten weer overeind kon krijgen maar ze waren loeizwaar en door ze omhoog te trekken merkte ik dat sommige stelen erdoor braken.
Dus, ik besloot om alle stelen maar van de wortelkluiten te knippen met een snoei schaar.
Het was zonde al die gele bloemen weg te gooien en ik heb er ook uren in gestoken om die uit de toppen te knippen en er bosjes van te maken. In totaal had ik ruim 10 flinke bossen bloemen. En een hoop loeizware kluiten met ontelbare kleine eetbare wortels.
Een paar heb ik weer goed terug in de grond gekregen maar meer dan de helft zijn er denk ik verloren. Met een beetje pech heb ik na het groei seizoen helemaal niks over.

Vandaag wordt ook weer een niks dag, al moeten we vanmiddag wel naar het verpleeg tehuis waar Scott’s oma zit want die is jarig. Op zich leuk maar dat tehuis is zo’n deprimerende omgeving en het stinkt naar urine. Iedereen komt daarnaartoe en men heeft besloten dat we pizza gaan eten met z’n allen, in het verpleeg tehuis. Bleh! Pizza:-(, dat vind ik ook helemaal al niks.

Entry filed under: Eetbaar onkruid. Tags: .

Min ny kontor av Ikea! Regen record en pompoenen

4 reacties Add your own

  • 1. Liesbeth  |  september 29, 2010 om 2:00 pm

    ja bleh pizza….. ik ben aan de lijn, al 2 dagen goed bezig… en vol motiviatie… ’t gaat goedkomen denk ik🙂

    Leuk weer te lezen over je ‘avonturen’ .
    Wat zijn je winterplannen als je gaat starten met niks doen? De dip is on the lookout he😉 Dus… ik werk mezelf helemaal suf om het te voorkomen, ook ni echt gezellig hahahhaha

    maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr building up additional holidays door de extra dagen dat ik op kantoor moet zijn, kan ik volgend jaar wel weer een keer die kant op komen hoop ik!

    Dikke kus!!!

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  september 29, 2010 om 5:25 pm

      Hey goed wijffie, elke dag scheelt hoor. Winterplannen, vooral weer terug aan mijn studie, schilderen en wat netwerken om volgend jaar via een gecertificeerde keuken interessante etenswaren te kunnen verkopen. En een maand op vankantie naar een warm oord naar Scott’s keuze deze keer.
      Ik hoop dat het lukt met het opbouwen van vakantie dagen en dat je er volgend jaar weer bent:-) Dikke zoen!

      Beantwoorden
  • 3. Petra  |  september 29, 2010 om 3:06 pm

    Vreselijk verpleegtehuizen, die van mijn oma stonk ook zo en was altijd loeiwarm. Ik ben blij, dat ik er niet hoef te werken, maar veel eetlust zou ik ook niet hebben.

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  september 29, 2010 om 5:26 pm

      Ik ben ook erg blij dat dat niet mijn werk omgeving is, naar word ik ervan.

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



