Regen record en pompoenen

oktober 1, 2010 at 9:03 am Plaats een reactie

De kreek achter ons huis stond deze hele zomer vrijwel droog maar vanmorgen hoorden we het water weer stromen. Dat mag ook wel want het heeft enorm geregend!
In 1924 was het de laatste keer dat het zo hard heeft geregend met een record van 2.5 inch in een uur. Dat is 6.35 centimeter.
Maar gisteren is het record verbroken met 3.5 inch! Dat is 8.89 centimeter!
Geen wonder dat we water in de kelder hadden.
Vorig jaar hadden we het ook maar door hier en daar te dichten en de regenpijp een andere kant op te laten afwateren waren de problemen in de kelder verholpen. Scott denkt niet dat we echt een probleem hebben want het gebeurd vrijwel nooit dat het zo hard regent.
Ik hoop dat hij gelijk heeft.

Inmiddels nadert de bruiloft van ons nichtje die onze schuur gaat gebruiken voor de receptie. Ze hoopt dat ons veld volgend weekend, net als op onze bruiloft, vol staat met wilde bloemen maar we zijn bang dat er niets meer zal staan, het ziet er nu al weinig vrolijk uit. Ik baal ook dat mijn Jerusalem artichokes al zijn omgewaaid en de bloemen die ik ervan heb gered er waarschijnlijk niet meer zo mooi bij zullen staan als nu. Die zouden perfect zijn geweest voor de centerpieces. Ze mag in elk geval alle Zinnia’s uit mijn tuin hebben.

Morgen vindt in ons dorp het Fall festival plaats. Het is voornamelijk een grote yardsale waarbij iedereen z’n oude meuk probeert te slijten in de voortuin.
Ik heb echt mn best gedaan om troep genoeg te vinden voor de yard sale maar we hebben maar een doos. Niet genoeg voor een yardsale.
Ik denk dat ik er een surprise box van maak, tape ik ‘m dicht en verkoop ik de hele doos voor $1. Ik zet ‘m wel bij Gwen neer want die gaat wel flink uitstallen.
En dan ga ik zelf lekker rondstruinen. Vorig jaar waren mijn ouders er ook bij en hebben we hele leuke dingen gekocht.

Mijn vader had een pompoen voor ons gekocht om op de porch te zetten.
Die begon op een gegeven moment natuurlijk te rotten en toen heb ik voor de porch gedeponeerd. En van de zomer kwam daar weer een nieuwe pompoen plant uit, met pompoentjes!
Ik heb nog geen nieuwe fotos gemaakt want de plant is inmiddels veel groter geworden en heeft een paar serieuze pompoenen maar dit was in augustus:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Elke keer dat we erlangs lopen groeten we pa even. Uiteraard ga ik proberen om uit de zaden van deze pompoenen, op een betere plek, weer nieuwe planten te laten groeien.

Nu het is opgehouden met regenen ga ik even een ommetje maken. En dan wat schilderen.

Entry filed under: Natuur, Octoberfest. Tags: .

Hemeneks Echt weekend

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



