Echt weekend

oktober 3, 2010 at 8:33 am 6 reacties

Het klinkt misschien gek maar dit is het eerste weekend in tijden, die ook echt aanvoelt als weekend.
Omdat we allebei werken/studeren/onze-dingen-doen vanuit huis is de tijd van ons en hebben we eigenlijk nooit dat ‘vrij zijn’ gevoel wat ik me nog kan herinneren van toen ik nog voor een baas werkte.

Toen ik nog voor een baas werkte was ik op vrijdagmiddag blij dat de dag er weer op zat. Ik keek uit naar een dagje lanterfanten, shoppen in de Kalverstraat of een feestje of evenement, ik noem maar wat.
Op zondagavond had ik dan echt de blues omdat ik de volgende ochtend weer moest werken.

Toen ik nog voor een baas werkte voelden al die uren op kantoor als tijdverspilling en dan dacht ik aan alle dingen die ik zou doen als ik op dat moment niet op kantoor had gezeten. Sommige mensen zeiden wel eens, “Nou als ik geen baan zou hebben en thuis zou moeten zitten de hele dag dan zouden de muren op me afkomen!”
Ik begreep die mensen niet. En nog steeds niet trouwens.

Voor mij waren de enige voordelen van werk, dat ik m’n huur kon betalen en het hebben van doorgaans hele leuke collega’s, waarvan ik met een aardig aantal nog steeds goed contact heb.

En toen, ruim vier jaar geleden, had ik ineens heel veel vrije tijd. En toen ben ik ook gelijk alles gaan doen wat ik maar wilde doen, tussen het reizen en verhuizen door wat we vanwege onder andere Scott’s werk en mijn visum vaak hebben gedaan.
Zoveel vrije tijd was ik niet gewend en ik maakte er dan ook gelijk flink gebruik van.
Weinig uitslapen, weinig relaxen, altijd maar doen. Waar we ook waren, ik plande het vol met bezigheden die vooral gericht waren op nuttig zijn en ontwikkeling. “Je moest er wat aan hebben”, dat was mijn motto. En ik heb er ook veel van geleerd.

Maar nu, ruim vier jaar later, denk ik dat ik wel een beetje klaar ben met altijd bezig zijn.
Zeker na dit drukke jaar en nu de herfst duidelijk is ingetreden en de grotere projecten achter de rug zijn, heb ik behoefte aan af en toe niks doen.
Aan… Weekend!
En ook al zitten we ook dit weekend niet stil, toch is het een relaxed weekend.

Gisteren vond het Herfst festival plaats in het dorp, waarbij de meeste mensen een yardsale hielden.
Zo ook mijn schoonzus, waar ik een doos met rommel dropte. (Ik had zelf niet genoeg rommel en had ook geen zin om er te gaan staan) Op die doos had ik geschreven: Box w/content $1. En daarna ging ik met Scott en zijn vader naar verschillende adressen om te shoppen voor antiek.
Je moet altijd eerst naar de yardsales van de rijke mensen in het dorp, want die hebben de beste spullen. Zo bleek ook gisteren weer.
We stopten eerst bij de schuur van de ‘hout baronnen’ en daar vond ik mooie antieke schilderij lijsten, mooi voor portretten.
En een boek over de geschiedenis van dit gebied, waar Scott nu al uren in aan het lezen is. Scott’s vader vond er vier stuks meubilair die hij direct weer door kan verkopen. Een goede eerste stop dus, en daarna ging het bergafwaarts.
Ik vond nog wel een vaas voor een kwartje en een liniaal voor dertig cent.
Op weg naar huis stopten we weer even bij Gwen om te kijken of de doos al weg was, en die was inderdaad al weg.

Toen zag ik de prachtige oranje bridesmaids dress die zij voor onze bruiloft had gekocht.

Ik dacht er wel eens aan om die van haar over te kopen om er een cocktail jurkje van te maken. Dus ik vroeg haar, wat ze er voor wilde hebben maar voor mij is ‘ie gratis, zei ze. Ik vond eigenlijk wel dat ik haar er wat voor moest geven maar ze wilde er niets van weten. Dus ik ga binnekort maar eens naar de naaister in het dorp.

Tegenover Gwen en Steve’s huis groeiden Shaggy Manes die we plukten voor de lunch.

Shaggy manes


Lekker met Jerusalem artichokes:

Jerusalem artichokes


Ik heb daarna wat geschilderd want ik ben weer begonnen met mini schilderijtjes:-). Deze heb ik gisteren gemaakt:

Barn October 2010


Heirloom tomatoes Sept 2010

(Het tomaten stilleven heb ik vorige maand gemaakt)

En ’s avonds hebben we lekker languit op de bank 30 Rock gekeken. Ik vind al die karakters ontzettend grappig.
Deze serie hebben we eigenlijk pas sinds kort ‘ontdekt’, want het is al redelijk oud.

Vandaag is het weer een mooie zonnige dag en gaan we, als we een beetje vooruit te branden zijn, naar het Apple and Cheese festival.
Hier is een video van iemand die ik niet ken, maar wij waren hier ook vorig jaar, en het is wel een aardige video over het festival:

Nog even en ik krijg misschien de zondagavond blues ook weer terug;-)

Entry filed under: Een schilderij per week, Eetbaar onkruid, Paddestoelen. Tags: .

Regen record en pompoenen Festival, schilderen, verjaardagen enzo en een ongeinspireerde titel ;-)

6 reacties Add your own

  • 1. Toaske  |  oktober 3, 2010 om 3:09 pm

    Kom hier toevallig weer even via Cisca binnenwippen en zie daar een heel mooi schilderijtje. Hetgeen ik destijds van je kreeg hangt gewoon bij ons op de muur boven de bank tussen allerlei andere schilderijtjes. Wat leuk dat je de schuur op verschillende momenten schildert!

    Beantwoorden
  • 2. B.  |  oktober 3, 2010 om 3:27 pm

    Hi Toaske, ik kwam laatst de foto tegen van het schilderijtje wat ik voor jou had gemaakt en ik wilde er zelf eigenlijk ook wel een copie van hebben dus ik heb m nog een keer gemaakt alleen krijg ik m jammer genoeg niet zo spontaan als jouw versie.;-)

    Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  oktober 4, 2010 om 7:34 am

    Mooie schilderijtjes!
    Ik heb even wat plaatjes opgezocht van je ingredienten van lunch, want ik kon toch echt niet zien wat er in die pan zit. Het blijkt dat ik die Jerusalem artichoke hier ook heb staan. Alleen was ik van plan om hem uit te trekken want hij zit elk jaar hartsikke vol luizen. Die vinden hem blijkbaar ook lekker.

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  oktober 4, 2010 om 8:17 am

      Ik heb maar even wat plaatjes van de shaggy manes en Jerusalem artichokes erop gezet😉. Leuk dat je die artichokes ook in je tuin hebt groeien! In alle boeken staat dat je ze kan oogsten als de plant dood is tot in de lente, maar ze zijn nu ook al heel goed te eten.
      Gewoon schoonschrubben of schillen en dan koken of bakken, er zijn gigantisch veel recepten te vinden. Als je ze probeert ben ik wel benieuwd wat je ervan vindt;-).

      Beantwoorden
  • 5. Nynke (nu uit State College, yay!)  |  oktober 5, 2010 om 3:45 pm

    ooh, wat mooi die schilderijtjes!!!!

    Beantwoorden
  • 6. B.  |  oktober 9, 2010 om 6:22 am

    Danku:-)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



