Over vriendschap, herten, schilderen en Halloween

oktober 30, 2010 at 11:58 am 8 reacties

Het gebeuren met Susan van vorig weekend(helemaal onderaan) zat me niet lekker.
Ik dacht eerst, ik geef haar nog wat tijd, misschien komt ze zelf nog met iets op de proppen. Maar vorige week donderdag, nadat we al een paar keer hadden gebeld en ze er niet meer over begon, vond ik het tijd worden om dit eens aan te kaarten. Dus ik belde haar thuis op.

Ik ben niet zo van om de dingen heen draaien dus mijn punt was snel gemaakt en nog erg netjes ook.
Ze was er eerst wel stil van en wist echt niet wat ze erop moest zeggen maar ik merkte ook duidelijk dat ze dat concept echt niet kent.
Zij helpt altijd iedereen en vraagt er nooit wat voor. (Ik weet dat vooral de vrouwen hier zich altijd menen te moeten opgeven voor vrijwilligers werk en dat het binnen de dorps kringen bijna not done is om er een vergoeding voor te vragen, soms zelfs niet voor onkosten.)
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niet geholpen omdat ik dacht een graantje mee te pikken, maar als er toch een mooie som is verdiend, mede door mij, dan vind ik wel dat er iets tegenover mag staan.
Het werd een goed gesprek en eigenlijk vond ik het na het gesprek wel goed en verlangde ik niets meer terug. Om te weten dat ze eerlijk niet wist dat zoiets wel gepast zou zijn, vond ik eigenlijk voldoende.
Gisteren zag ik haar weer bij de sportschool, ik kreeg een flinke omhelsing, een grote bak eten en een leuk kaartje van haar met een cadeaubon van een kleding zaak. Ze zei dat ze het toch erg waardeerde dat ik eerlijk ben geweest tegen haar en bij nader inzien begreep ze ook wel dat een kleine vergoeding gepast was. Dus dat probleem is uit de wereld:-). We zijn van plan om samen naar NYC te gaan om lekker te shoppen, daar kan ik de kaart dan mooi gebruiken en haar op lunch trakteren.

Ondertussen hingen er in onze schuur al een week vier dode herten te hangen die geslacht moeten worden. Vorig weekend hebben Steve en tante Joyce flink hun best gedaan en wat herten geschoten. Buiten de schuur vilden ze de dieren. Het word altijd zo’n bloederige bende en het ruikt ook vies vind ik.


(Dat is toch ook wat, dooie dieren in onze trouw schuur)
Ik ging wel even kijken maar het was ontzettend koud dus ik zat snel weer binnen.
Gisteren hebben Steve en Scott het vlees in stukken gehakt en in de vriezer gestopt om het later in kleinere stukken te verdelen.

Ondertussen ben ik weer meer bezig met schilderen. Maar het enige schilderij wat ik mooi genoeg vind om te laten zien is deze:

Mensen hier vinden schilderijtjes met overdekte bruggen, de zogeheten ‘covered bridges’ altijd leuk.
Maar ik vind die covered bridges zo inspiratieloos. Eigenlijk gewoon een groot hoekig, vaak roodgeverd ding midden in de natuur.

Ik heb ook nog nooit een goed schilderij van een covered bridge gezien. Veel mensen hebben hier een of meer van die dingen aan de muur hangen maar ze zijn allemaal… een beetje saai. En ook vaak lelijk. Vind ik persoonlijk. Als ik op internet zoek op schilderijen van covered bridges kom ik ook niet veel soeps tegen behalve een paar winter schilderijen van dit soort bruggen.
Eigenlijk wil ik geen covered bridges schilderen omdat ik er niks aan vind, maar het is tegelijkertijd ook een uitdaging om toch met iets goeds te komen.
Vond ik die bruggen maar inspirerend…
Iets waardoor zo’n schilderij wel weer interessant zou kunnen worden is door er een persoon bij te plaatsen, met een hond. Of zoiets.

Het is vandaag Halloween en dat betekent dat wij vanavond in kostuum naar een feest gaan in een cafe in de buurt.
Eigenlijk wilden we naar een hipper feest in een stad maar we konden niets vinden wat haalbaar was, dus het wordt weer dezelfde locatie als vorig jaar.
Gwen en Steve gaan ook mee dus het wordt zowiezo gezellig!
Foto’s van onze kostuums volgen natuurlijk nog;-)

Entry filed under: Halloween, Party. Tags: .

Halloween Happy Halloween!

8 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  oktober 30, 2010 om 5:41 pm

    Ik ben benieuwd, hoe jullie eruit zagen. Ik vind covered bridges wel erg leuk om te fotograferen, maar inderdaad, if you’ve seen one, you’ve seen them all een beetje.

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  oktober 31, 2010 om 9:19 am

      Ik vind covered bridges op foto’s vaak beter dan op schilderijen. Ik snap echt niet hoe het nou kan, ze zijn kennelijk meer fotogeniek dan schilderij’geniek’. Maar ik ga het toch proberen hoor. Als je nog goeie foto’s hebt maak ik daar graag gebruik van;-)

      Beantwoorden
  • 3. Annemiek  |  oktober 30, 2010 om 9:34 pm

    Ik moet zeggen dat je aardig geintegreerd bent met die herten in je schuur🙂 Maar misschien wil je dat helemaal niet horen haha.
    Goed dat het rechtgezet is met Susan.

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  oktober 31, 2010 om 9:21 am

      Hahaha vind ik helemaal niet erg hoor, ik ben voor integratie maar tegen settelen in Liberty;-)

      Beantwoorden
  • 5. Bianca Hendriks  |  november 1, 2010 om 5:31 pm

    Dan heb je zeker goed en heel gezond vlees in je vriezer, ik zou er ook geen moeite mee hebben, gelukkig hadden ze wel de ingewanden enz er al uitgehaald anders is het niet te harden de stank na een week (al schijn je dan wel heel mals vlees te hebben brrr)😉 gave kostuums hebben jullie !!!

    Beantwoorden
    • 6. B.  |  november 4, 2010 om 11:34 am

      Dankje, we waren zelf ook best tevreden met de kostuums.
      Ik kreeg wat botten om bouillon van te trekken maar ja, die kan ik met een keukenmes niet kleiner zagen, dus die stonden een tijdje in de garage terwijl ik wachtte op de bottenzaag maar helaas begon het al flink te stinken na een dag of twee, bleh!

      Beantwoorden
  • 7. Liesbeth  |  november 6, 2010 om 2:26 pm

    wat goed dat je zo rechtuit was tegen suzan en dat je je mening dan ook meteen weer bijdraaide als je haar hele kant kende.🙂

    Beantwoorden
    • 8. B.  |  november 7, 2010 om 9:26 am

      Het had ook heel anders kunnen lopen maar zij kon het gelukkig hebben, daardoor gaan we nu nog beter met elkaar om.

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



