En alwéér leuke nieuwe aanwinsten.

november 11, 2010 at 7:46 am 2 reacties

Gisteren begon de dag moeizaam. Ik ben inmiddels weer lid van de sportschool (ook wel revalidatie centrum na twaalven) in een dorpje vlakbij, want dat is het enige wat we hier hebben op redelijke afstand.
Er is nu ook een YMCA in een ander dorp maar het is net te ver om daar elke dag voor naartoe te rijden.
Ik had gehoopt dat die vaste crew van vorig jaar het nu wel had opgegeven. Maar nee.
De groep is wel een heel stuk kleiner geworden; het zijn nu nog 5 dames van tussen de 50 en 60 (met z’n zessen is het zaaltje overigens al half vol). De aanvoerder is de vervelenste. Een bemoeial die net doet of ze er werkt en iedereen ongevraagd advies komt geven over hoe de aparaten gebruikt dienen te worden. Terwijl zij ze zelf verkeerd gebruikt. Ik denk wel eens dat ik haar ongevraagd advies zou kunnen geven maar ik heb er geen zin in om dat echt te doen.
Ze houden de aparaten vaak voor langer dan een half uur bezet omdat ze er alleen maar op zitten en verder niets doen dan ouwehoeren. Af en toe een halfbakken ruk aan de handels voor ‘spier oefeningen’, of een beetje fietsen op half elf en op de loopband wordt al kakelend een beetje geslenterd. Of wat je ook veel ziet, dat mensen aan de console hangen als ze een helling invoeren. Nu snap ik ook waarom ze in hun dagelijkse kloffie sporten, sportkleding is niet nodig want er word niet gezweet. Moeten ze natuurlijk allemaal zelf weten. Het is ook maar een observatie. En het is wel erg frustrerend als je moet staan wachten tot ze ‘klaar’ zijn op die aparaten want er zijn er al zo weinig.
Bij mij komt die bemoeial altijd vragen of ik de ventilator op me gericht wil hebben terwijl ik haar steeds al heb gezegd dat ik dat nooit prettig vind. Ze zal het goed bedoelen maar mijn god wat gaat er toch in haar om? Geen wonder dat die groep zo is uitgedund. Qua gekakel merk je alleen geen verschil…. En dan staat de tv ook nog afgestemd op Faux news.
Eergister was ik al vroeg klaar met m’n routine en wachtte ik in de receptie tot Susan er was. Ze zou om negen uur ’s morgens komen dus ik las even een boekje tot ze er was want ze was verlaat. Steekt bemoeial haar hoofd om het hoekje en zegt:”Bibi, why aren’t you working out? You shouldn’t have to wait for Susan while you can still work out!”
Ik bedoel, wat zeg je daar nou tegen??
Ik zal toch weer eerder op moeten staan. Ik heb met Susan al geregeld dat ik een sleutel krijg van het pand zodat ik er om zeven uur ’s morgens al in kan.
Ik hoop dat ik het deze hele winter vol hou.

Mijn honing extractor is gistermiddag aangekomen! Lekker licht, makkelijk te verplaatsen en schoon te maken.
Een echte extractor is natuurlijk veel duurzamer dan deze van plastic maar ik denk dat we er de komende jaren veel aan zullen hebben.
Vandaag ga ik ‘m uitproberen want het wordt weer een warme zonnige dag, dus goed weer om met de bijen te werken.
Schoonbroer heeft geen tijd dus is hij er weer niet bij om te zien wat er moet gebeuren. We waren deze hobby samen begonnen maar uiteindelijk ben ik er alleen mee bezig. Enniewee, aan het einde van de dag hebben we verse honing!
Een vriend van ons die regelmatig op ons land komt jagen kwam gisteren aanzetten met een electrisch uncapping knife:

Jaren geleden, toen hij zijn huis pas had gekocht vond hij deze op zolder, de vorige eigenaar van het huis was ook bijenhouder en dit mes had hij in het huis achtergelaten. Hij werkt prima en ik mag ‘m nog gratis hebben ook:-).
Da’ benne leuke ding’n veur de mens!

Entry filed under: Bijen, Blossburg, Sporten. Tags: .

Leuke nieuwe aanwinst Onze eerste ge-extracte honing!

2 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  november 11, 2010 om 4:55 pm

    Ha ha, ik moet wel lachen om je verhaal over de “sportende” oudjes. Ik weet, dat het flink frustrerend moet zijn, maar ik zie het zo voor me!

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  november 13, 2010 om 10:38 am

      hihi erg he? Laten we maar hopen dat de situatie spoedig zal verbeteren…

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



