Taste of home

november 17, 2010 at 10:23 am 6 reacties

Het was een lange rit op maandagavond van New York naar huis en dinsdag ochtend hadden we erge moeite om op gang te komen.
Het regende pijpestelen (waarom nou pijpestelen), wat ook niet hielp.

Net toen ik dacht dat ik de hele dag lekker thuis kon blijven, belde schoonzus.
Of ik niet was vergeten dat we vanavond naar de kookshow gaan van het kook magazine “Taste of Home”! Hier gaan wij elk jaar naar toe. ‘We’ is: ik, schoonzus, nicht, vriendinnen en schoonmoeders.
Ik had gehoord dat iemand weer kaartjes had gehaald maar ik had geen idee wanneer het zou zijn. Ik had geen idee omdat ik er eigenlijk niet zo om geef.
De eerste keer dat ik meeging was ’t wel aardig maar toen wist ik nog niet dat het traditie ging worden. En nu ben ik al vier keer geweest.
Het is aan de ene kant best gezellig; er gebeurt weer eens wat, je bent er effe uit, effe onder de mensen.
Maar na het hippe New York was dit eigenlijk een beetje deprimerend. Veel dikke country figuren met vreselijke kleren, en ik realiseerde me dat ik in New York ontzettend weinig dikke mensen heb gezien. Was ik in New York te casual gekleed en ging ik altijd te netjes gekleed als we naar deze show gingen (om ze een poepie te laten ruiken), deze keer was ik helemaal in stijl en droeg ik een jogging broek met sneakers en een suffe trui.(hij was niet suf toen ik hem kocht maar de vorm is eruit). Ik had niet zo’n zin om hier op te vallen.
Afijn, het werd vijf uur en ik werd opgehaald en we gingen op weg.

De show wordt elk jaar gehouden in de Community Arts Center in Williamsport. In de uren voordat de show begint is er in het hotel ernaast gelegenheid om van alles te proeven, te zien en je in te schrijven om iets te winnen. Je kan bijvoorbeeld een koelkast winnen of een fornuis, een mooie Paula Deen panneset, bewerkt glaswerk. Tijdens de show worden de namen dan getrokken. De rij voor het proeven van allerlei lekkere hapjes was superlang.
En ook een beetje onbenullig, veel mensen stonden onnodig te wachten tot de voorgaande groep opschoof. Sommige mensen bleven lang staan proeven bij een stand, dan lijkt het mij helemaal niet erg als de mensen erachter gewoon aansluiten op de rij die al verder is opgeschoten.
We besloten te wachten tot het minder druk was en in een ander, kleiner zaaltje, waar het minder druk was, het een en ander te ‘proeven’. Stukjes chocolade bark, eggnog met verschillende smaken, allemaal zoetigheid.
Een half uur voor de show begon was het al een stuk rustiger in de grote zaal. En bij een stand mochten we een heel gevuld brood meenemen omdat ze al gingen opruimen en ze deze niet meer gingen gebruiken voor samples. Goeie timing niet?
Er was ontzettend veel heerlijke kaas. Op een papieren bordje maakte ik een gezellige selectie van allerlei kaasjes, met wat olijven erbij en wat crackertjes. Ik dacht dat ik dat wel mee het theater in kon nemen zodat ik het op mijn gemak tijdens de show kon nuttigen. Maar dat mocht dus niet, hoorde ik van een van de vendors. Toen heb ik het bordje voorzichtig een beetje gevouwen en in mijn schouder tas gestopt zodat ik er tijdens de show in elk geval toch ‘stiekem’ van kon genieten.
De show ging beginnen dus we liepen snel door de regen naar het theater.

Je krijgt trouwens ook altijd een goodie bag met allerlei flyers, magazines en kleine handige dingetjes voor de keuken. Ik heb nog niet eens gekeken wat er allemaal in zit. Ga ik nu effe doen…
We kregen allemaal deze ‘sausy’ goodie bag:


Met kortings bonnen, aanmeldings formulieren voor home parties voor de verkoop van tassen en pannen en sieraden, nog meer recepten, een kalender van een wijnbrouwerij, maatschepjes, een deck scraper (voor in de keuken), een magneet schijf met recept ideeen die je op je koelkast kan hangen en natuurlijk het recepten magazine, waaruit de kok op het podium, Michael Barna, wat recepten ging bereiden zodat wij het in het publiek allemaal konden volgen.
Hij was best entertaining maar zijn stem maakte me slaperig. Gwen had daar ook last van en we zaten allebei onderuit gezakt half te knikkebollen.

Tussen de gerechten door werden prijzen uitgereikt.
In die vier jaar dat we zijn gegaan heeft nog nooit iemand van ons wat gewonnen maar gisteren, tegen het eind van de show werd de winnaar van het weekend weg in (naam vergeten maar het is een eind weg) bekend. En de gelukkige was de moeder van Gwen’s vriendin.
Dat was toch weer even leuk natuurlijk!
Verslag in de krant.

Entry filed under: uitgaan, Williamsport. Tags: .

New York City! Working the plan.

6 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  november 17, 2010 om 5:09 pm

    Grappig wel, zo’n show. Dat van die dikke mensen merk ik ook altijd op, als ik meer in de “country” ben. Hier zie je weinig echt dikke mensen.

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  november 19, 2010 om 6:50 am

      Gek he, aan de ene kant zou je denken dat mensen in de ‘country’ gezonder leven omdat ze frisse lucht hebben en ruimte om zelf groente te verbouwen enzo, maar dat doen ze dan teniet door ongezond te eten en weinig te bewegen.

      Beantwoorden
      • 3. Annemiek  |  november 21, 2010 om 8:28 pm

        Dat is iets dat research naar overgewicht ook heeft uitgewezen, mensen op het platteland zijn dikker. Vaak is er ook een flinke afstand naar de winkels waar het gezondere voedsel te koop is. Niet iedereen die op het platteland woont werkt op het land.

  • 4. Liesbeth  |  november 22, 2010 om 3:39 am

    zo, die roze tijgerprint is wel een score natuurlijk :):):)
    Ik heb dit weekend een bijpassende youtube playlist gemaakt, die vind je wel leuk als je ff terug wilt naar gouden naamplaatjes:

    http://www.youtube.com/view_play_list?p=29F598CCF629A221

    Beantwoorden
    • 5. B.  |  november 22, 2010 om 6:38 pm

      Wat een fijne playlist weer Liesbeth LOL, echt voor een gezellige avond boemelen!

      Beantwoorden
  • 6. B.  |  november 22, 2010 om 6:39 pm

    @Annemiek, zo is het inderdaad, ik moet hier ook meer moeite doen om in vorm te blijven dan wanneer ik in de stad kan wonen waar je meer loopt en goede sportscholen hebt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



