Vervroegde kerst en Boer Zoekt Vrouw

december 13, 2010 at 8:55 am 8 reacties

Schoonzus Gwen en schoonbroer Steve vinden het altijd gezellig om met hun vrienden en jonge generatie familie met kinderen een vervroegde kerst bij hun thuis te vieren. De ouders kopen dan wat cadeautjes voor de kinderen en iedereen brengt wat fingerfood mee.
Gisteren was het alweer zover.

Op Gwen’s verzoek nam ik bruscetta’s mee. Ik dacht dat je die altijd uitspreekt als brushjeddas maar Mark, onze vriend de bomen kenner en houthakker leerde ons de authentieke Italiaanse uitspraak, namelijk : brrrusKettas
Hahaha. Volgens mij heeft hij nog gelijk ook!

We aten wat bruskettas, en artichoke dips en heerlijke sourkraut broodjes die nicht Stephannie had gemaakt en de kinderen speelden met het vele speelgoed van Ellie en Jackson. En dat is veeeeeeeel, ze zouden een speelgoed winkel kunnen beginnen!

Toen het tijd was voor de kinderen om de cadeautjes uit te pakken propten we ons allemaal in de kleine woonkamer, waar de kerstboom stond te schitteren omringd door cadeautjes en negen gretige kinderen.
Op Gwen’s teken vielden ze allemaal aan. Net als een groep wolven!

Ik moet wel zeggen dat de drie kinderen van neef en nicht Shane en Stephannie zich heel netjes gedragen zonder dat je ziet dat het ze moeite kost. En het zijn ook hele slimme kinderen waar je leuke gesprekken mee kan hebben. Shanson (9) is, volgens Scott, echt mijn soort kind. Een bedachtzame jongen die soms met de meest aparte opmerkingen komt.(kan nu even niets bedenken)
Shanson opende zijn pakketje en er zat een dikke sweater in en een dunne longsleeve (ik denk voor voetballen). Hij hield die op en keek er een tijdje bedenkelijk en ietwat teleurgesteld naar, tot ik hem vroeg, wat er scheelde. Hij zei dat iemand een foutje heeft gemaakt omdat hij precies deze longsleeve al heeft. Maar dat hij ook een dikke sweater heeft gekregen die hij nog niet had, dus dat het wel okay is. Ik vraag me af wie hem dat heeft gegeven, zijn moeder zal toch wel weten wat hij al heeft…

Daarna hebben Scott en ik geholpen met het in elkaar zetten van de verschillende lego projectjes die Jackson en zijn vriendjes hebben gekregen. Ligt het nou aan mij of zijn er haast geen gewone legos meer te krijgen waar je zelf wat mee kan bedenken? Ze krijgen nu alleen nog maar voorontworpen lego pakketjes…

De drank kwam ook tevoorschijn in de keuken waar iedereen weer stond te converseren.
Ik ben echter een lever ‘reinigings’ kuurtje aan het doen dus ik deed niet mee.
Er werd weer flink gelachen om wat er op Halloween gebeurd was, maar dat vertel ik misschien nog wel een keer. We speelden wat grappige youtube videos en hadden het over ons oud en nieuw feest waar ik nog de nodige dingen voor moet regelen.
Het was een gezellige avond bij Steve en Gwen maar we waren toch ontzettend blij toen we weer thuis waren en we de rest van de avond lekker op de bank konden hangen.

De nieuwe ‘Boer zoekt vrouw’ was gelukkig al te zien op uitzendinggemist dus dat was genieten.
Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.
Ik dacht eigenlijk dat Annemarie met de kaasboerderij niet zoveel post zou krijgen omdat ze zo weinig over zichzelf liet zien. Ja, wel veel over haar bedrijf maar niet qua persoon. Maar ze heeft toch een behoorlijk aantal brieven en cadeautjes ontvangen dus hopelijk zit de ‘ware’ er voor haar bij.
En dan die drie broers die maar heel weinig post hebben gekregen. Ik denk toch dat het komt omdat ze alledrie onder een dak wonen en ze voor mijn gevoel met zijn drieen in verhouding minder zendtijd kregen dan de alleenstaande boeren.

Ik denk eigenlijk dat het een voordeel is als je, als boer, net niet genoeg brieven hebt ontvangen om in de rest van het programma mee te doen.
Want als je wel genoeg brieven hebt moet een je week later met maar tien kandidaten, die je uit moet zoeken uit soms honderden brieven, op speeddate!
Terwijl je als je ‘maar’ veertig brieven hebt ontvangen, de tijd kunt nemen om de brieven goed door te nemen en in principe met iedereen op een normale date kunt gaan.
Ik heb niet echt een favoriete boer maar als ik er een MOEST kiezen, dan denk ik Gijsbert, of Frank.
Ik kruis in elk geval het meest mijn vingers voor Annemarie.
Hebben jullie al favorieten?

Entry filed under: Boer Zoekt Vrouw, Kerst. Tags: .

Een verlate Sinterklaas Brieven

8 reacties Add your own

  • 1. Petra  |  december 13, 2010 om 2:36 pm

    Inderdaad, het is brusketta, al spreek ik het hier uit zoals de Amerikanen. Het Italiaans kent geen “k”, dus wordt “ch” dat (een van de weinige dingen, die ik me van 4 jaar studie Italiaans herinner ). Grappig, ik heb net Boer zoekt Vrouw zitten kijken en ik vond het vooral verrassend, dat Hans zo weinig brieven kreeg. Die leek mij nogal goedlachs. Richard vind ik vreselijk, trouwens.

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  december 14, 2010 om 7:19 am

      Heeft onze hillbilly toch gelijk! LOL! Ik vond het ook heel sneu voor Hans en ik durf te wedden dat hij veel meer reacties had ontvangen als het accent niet zo op ‘drie broers’ had gelegen.
      Ik ben er nog niet helemaal uit over Richard en ben vooral heel benieuwd naar wat voor vrouwen er hebben geschreven en hoe hij zijn rol in een relatie uiteindelijk neerzet.

      Beantwoorden
  • 3. Bianca Hendriks  |  december 13, 2010 om 10:45 pm

    Hmm voorontworpen lego pakketjes, dat is dan toch ook een stuk minder leuk denk ik.

    Wij kijken alleen af en toe nog naar Ik Vertrek maar Boer zoekt Vrouw al heel lang niet meer gezien hoewel ik het altijd ontzettend leuk vond om te volgen in NL.

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  december 14, 2010 om 7:24 am

      Vroeger kon ik uren met lego bezig zijn en zelf dingen bedenken, die itch is totaal weg bij die kinderen. Ze zetten het ding in elkaar, met vooral ook heel veel kleine onderdeeltjes die makkelijk zoek raken, en dat was het dan. Leuk, ik kijk ook alle afleveringen van Ik vertrek, ik vind het wel knap hoe de meesten in het buitenland, zelfs zonder enige kennis vaak, een succes van hun bedrijf maken.

      Beantwoorden
  • 5. Maya  |  december 14, 2010 om 7:00 am

    Grappig dat jullie BZV volgen hoewel ik het me goed kan voorstellen want het was weer genieten. Ik heb nog geen favoriete boer maar wel eentje die ik niks vind en dat is dezelfde als Petra. Die Richard heeft iets over zich waar ik de kriebels van krijg. Sneu vond ik het voor Hans met zijn 2 brieven, onbegrijpelijk, zelfs Pieter kreeg meer.

    Beantwoorden
    • 6. B.  |  december 14, 2010 om 7:31 am

      Hoi Maya, welkom op mijn blog:-) Boer zoekt vrouw stond al heel lang op mijn kalender, waar ik ook ben, ik kijk het altijd;-) . Voor Hans en Pieter had ik ook meer brieven verwacht, wie weet wat er nog gebeurd na aanleiding van deze uitzending en dat er nog een paar dames zijn die eerst niet durfden te reageren maar nu toch contact gaan zoeken. Ik ben bij Richard benieuwd naar de laatste weken en of hij wel iets te bieden heeft op persoonlijk vlak. Als zijn familie er niet bij had gezeten, om wat warmte toe te voegen aan zijn profiel, had ik hem weinig kans gegeven.

      Beantwoorden
  • 7. Annemiek  |  december 14, 2010 om 7:46 am

    Ik had die Boer zoekt vrouw ooit in NL gezien en was meteen verkocht, maar kon het niet op de computer krijgen hier. Moet het toch nog eens proberen, dit was een paar jaar geleden.
    We hebben hier nog dozen vol lego, ook gewone blokken. De voorgebouwde modellen worden 1 keer gemaakt zoals in de instucties en daarna worden er allerlei andere dingen van gemaakt. Er zitten leukere stukken tussen dan alleen maar rechte blokjes.

    Beantwoorden
    • 8. B.  |  december 14, 2010 om 8:41 am

      Oh Annemiek, dan heb jij nog heel wat leuke afleveringen van vorige seizoenen voor de boeg, leuk:-) Je kan ze volgens mij allemaal op uitzendinggemist.com kijken en uiteraard ook op de website van het programma onder ‘uitzendingen’ : http://boerzoektvrouw.kro.nl/video/2010/default.aspx
      Ik geloof dat ze hier teveel speelgoed hebben om zich te bekommeren over zelf iets nieuws te creeeren;-)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



