Brieven

december 14, 2010 at 8:32 am 8 reacties

Een goede vriendin van mij in Nederland, Sigrid, en ik hebben al heel lang de gewoonte om elkaar handgeschreven brieven te sturen.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat zo begonnen is maar wel dat het al heel lang zo is.
Niet dat we elke maand schrijven hoor, bij mij gaat het vaak zo:
Ik begin aan een brief, netjes met de datum bovenaan. En dan volgt er een verslag van de afgelopen tijd maar vooral ook van grappige dingen waar ik aan dacht en die ik echt met haar moet delen omdat zij die vast ook heel grappig vindt. Onze brieven zitten vaak ook boordevol grappige onzin, heerlijk!
Dan moet ik wat doen in huis, of ik moet even weg en voor ik het weet is het weer een maand geleden dat ik die brief begonnen was.
Soms begin ik dan opnieuw of ik schrijf verder, met een andere pen vaak en een korte uitleg waarom ik weer zo’n lange tijd niet heb geschreven.
Dan moet ik weer wat doen in huis, of ik moet weer even weg en dan, na een tijdje, kom ik die brief weer tegen en is ‘ie inmiddels een beetje ‘muf’ geworden.
Dus, begin ik weer opnieuw. Bij haar gaat het ook zo, dus je begrijpt, er zit niet zoveel vaart in.

Wat vaak wel helpt om een brief af te maken en ook daadwerkelijk op te sturen is als ik in een restaurant ben geweest waar ze papieren placemats hebben, want sinds een paar jaar gebruiken wij dat als brief papier.
Hoe dat zo gekomen is weet ik niet meer precies. Maar als ik een mooie of leuke placemat tegen kom, dan gaat ie in de tas en belandt ‘ie ooit beschreven in haar brievenbus.

Ik wissel ook brieven uit met Elsie, de vrouw van een van de Amish werklieden die aan ons huis werkten twee jaar geleden. Het is altijd leuk om te lezen wat ze allemaal doet en hoe het met de kinderen gaat. Ook zij gebruikt emoticons:-)

Vandaag is het weer brieven-schrijven dag want ik ga eindelijk het foto album met voor en na (renovatie) foto’s van ons huis opsturen naar onze Amish vrienden, en daar hoort een brief bij! En ik loop ontzettend achter met Sigrid.

Tekeningen vind ik trouwens ook altijd erg leuk om te krijgen;-)
Gisteren ontving ik weer een leuk Sinterklaas pakketje in een grijs-met-oranje-stippeltjes-tnt-doos, uit Nederland.
En daar zaten twee lekkere Hema chocoladeletters in, een grappig kaartje EN een leuke tekening, van vriendin Liesbeth!:

Lachen!

Entry filed under: Amish, Post, Renovatie, Sinterklaas. Tags: .

Vervroegde kerst en Boer Zoekt Vrouw Jackson’s schatkist

8 reacties Add your own

  • 1. Natasja  |  december 14, 2010 om 2:27 pm

    Wat leuk dat jullie brieven schrijven aan elkaar. Tja, alles gaat tegenwoordig op de computer. Tja, de wereld is gedigitaliseerd.

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  december 14, 2010 om 8:43 pm

      We sturen ook nog wel eens een e-mail hoor, gelukkig maar😉

      Beantwoorden
  • 3. Petra  |  december 14, 2010 om 4:47 pm

    Inderdaad, handgeschreven brieven doe ik al jaren niet meer. Maar dat komt ook, omdat ik heel gauw handkramp krijg. Dan is typen veel handiger. Maar wel leuk, al die post!

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  december 14, 2010 om 8:46 pm

      Ik krijg ook handkramp van het schrijven, maar bij mij komt het vooral omdat ik krampachtig netjes probeer te schrijven, wat me niet makkelijk lukt, heb een vreselijk handschrift😉

      Beantwoorden
  • 5. Annemiek  |  december 14, 2010 om 10:03 pm

    Brieven zijn wel zeldzaam tegenwoordig maar ik vindt het nog altijd heel leuk om echte post te krijgen. Ik heb een vriendin in Indiana waar ik nog altijd brieven mee uitwissel.

    Beantwoorden
    • 6. B.  |  december 15, 2010 om 10:35 am

      Gelukkig, ben ik niet de enige;-)

      Beantwoorden
  • 7. Liesbeth  |  december 16, 2010 om 3:37 pm

    whoohoow.. mijn tekening op je blog🙂

    Beantwoorden
    • 8. B.  |  december 17, 2010 om 9:33 am

      Hahaha Je weet toch?

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



