Nog een week! En wie wil een gratis Suske en Wiske?

januari 21, 2011 at 2:14 pm 13 reacties

We zijn eindelijk uit de sokkenla gekropen, en na een bezoekje aan de acupuncturist heb ik weer lucht in mijn longen.
De laatste tijd heb ik vooral geschilderd, ik ben bezig geweest met een nieuw schilderij van mijn oma en een schilderij van een verkoop dame op de vismarkt in Tokyo. Ik heb ze op canvas panels gemaakt dus het zijn nog niet de uiteindelijke schilderijen.

toch nog te transparante verf voor het gezicht van mijn oma. Ik heb de foto iets naar rechts moeten omdraaien om alles goed erop te krijgen maar het gordijn hangt recht naar beneden hoor.


Hier ben ik best blij mee, al mag die muur aan de linkerkant donkerder en ik denk ook dat die spijl achter haar rug breder mag en misschien maak ik het raam minder hoog, zodat er bovenin ook een stukje diagonale gele muur ontstaat

We gaan al bijna naar Tucson, Arizona!!! De preciese datum hebben we nog niet besloten maar het wordt wel tijd om alle groenten op te gaan maken.
Morgen maak ik weer roti, dan zijn de groene bonen op.
En ik maak een flinke hoeveelheid boerenkool die ik in porties invries zodat de Kale ook op is, en dan stop ik de collard greens en turnip greens in een crockpot met adzuki bonen en wat fijn gesneden spek die we dan eten met bruine rijst met cardamon zaadjes. YUM! Echt comfort food wat ik eigenlijk elke dag wel kan eten.

Helaas heb ik gisteren moeten constateren dat mijn bijen dood zijn gegaan en ik van de lente weer helemaal opnieuw mag beginnen. Want de andere colonie was vorig jaar al verdwenen. Ik had toch gezorgd voor frisse lucht om condensatie tegen te gaan. Dat heeft vorig jaar ook geholpen. Ik vermoed dat het toch te koud was, of ze waren ziek… wie zal het zeggen.
Een nieuwe colonie kost dit jaar $95. Kennelijk hebben veel mensen al bijen verloren want het loopt storm bij de bijenwinkel.
Het vervelende vind ik als je een nieuwe kolonie besteld, je die pas half april kan ophalen. Mijn bijen waren vorig jaar al ruim voor die tijd druk in de weer dus het betekent toch een achterstand. Misschien is het een idee om de kast in een schuur te zetten komende winter.

Maar ik heb ook goed nieuws; de stripboeken van Suske en Wiske zijn gisteren eindelijk aangekomen! Het heeft wel superlang geduurd maar dan heb je ook wat. Alleen had de verkoper er wel een dubbel exemplaar van nr. 173 “Het Drijvende Dorp” bij gedaan.
Wie hem wil mag ‘m gratis van me hebben:-)

En hier nog wat weer foto’s van vandaag, die zonnige foto is van eergisteren.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Entry filed under: acupunctuur, Bijen, Film, Gezondheid, Reizen, Schilderen, winter. Tags: .

ziekjes Cabin fever en sleeën

13 reacties Add your own

  • 1. Natasja  |  januari 21, 2011 om 3:11 pm

    Je hebt echt schildertalent, Bibi. Wat gaaf, zeg! Mijn complimenten hoor. Daar mag je zeker trots op zijn. Wel minder om te lezen dat je bijen dood zijn gegaan. Je hebt er zo je best voor gedaan. Wat de foto’s betreft…wat een sneeuw zeg! Wat een verschil met de foto in de zon! Succes met schilderen en alvast veel voorpret met de voorbereidingen voor Tuscon!

    Beantwoorden
    • 2. B.  |  januari 23, 2011 om 7:06 am

      Dankje Natasja! Wat de bijen betreft, je kan er soms gewoon niks aan doen, hoop dat het beter gaat met mijn volgende nieuwe kolonie.
      Omdat we op een heuvel zitten hebben wij, als de zon schijnt, de hele dag zon dus het verschil is dan inderdaad erg groot als ‘ie een dagje niet schijnt.

      Beantwoorden
  • 3. Liesbeth  |  januari 21, 2011 om 3:16 pm

    Waaw, love THE pictures. T is zo anders in de winter! Heel veel plezier in Arizona straks🙂

    Beantwoorden
    • 4. B.  |  januari 23, 2011 om 7:06 am

      Thanks!

      Beantwoorden
  • 5. Petra  |  januari 21, 2011 om 9:37 pm

    Oh, ik houd me aanbevolen voor die Suske en Wiske, volgens mij ken ik die nog niet! Wat naar, dat de bijen dood zijn😦. Ik vind je schilderijen heel mooi, vooral die van je oma! je hebt echt talent.

    Beantwoorden
    • 6. B.  |  januari 23, 2011 om 7:07 am

      Dankje Petra! En je Suske en Wiske is onderweg hoor!

      Beantwoorden
  • 7. Annemiek  |  januari 22, 2011 om 8:04 am

    Fijn dat je zo druk aan het schilderen bent! Het is echt mooi. Als zo’n schilderij al zo ver is zie ik nooit goed wat er aan verbeterd kan worden, maar je bent zelf je ergste criticus he.
    Wat erg van de bijtjes! Ondanks de goede zorgen toch niet gehaald.
    In de zon is de sneeuw wel mooi. Dat komt helaas niet zo heel vaak voor.

    Beantwoorden
    • 8. B.  |  januari 23, 2011 om 7:17 am

      Dankje Annemiek! Het komt door die boeken die ik lees, dat ik nu eindelijk begin te zien wat er verbeterd kan worden, al is schilderen volgens mij een oneindig leer proces.
      We zijn er blue van, van die bijen, maar we beginnen straks weer met frisse moed.
      ’s Ochtends heb je nog wel eens een fale zon waardoor het lijkt of het heel mooi gaat worden maar ja, dan verdwijnt ie en zit je in de grauwigheid.

      Beantwoorden
  • 9. roots2wings  |  januari 22, 2011 om 8:12 am

    Heb de indruk dat het deze winter hardnekkige beestjes zijn die je ziek maken, want onze zoon heeft ook een maand met een sinusontsteking rondgelopen (ondanks dat de dokter uiteindelijk, nadat er ook nog een oorontsteking bij kwam, 2 antibioticakuren gegeven heeft).

    Maar jij hebt nu dus warme vooruitzichten!

    Veel schilderplezier nog! Ik zou zelf niet weten hoe ik er aan moest beginnen…

    Beantwoorden
    • 10. B.  |  januari 23, 2011 om 7:20 am

      Inderdaad erg hardnekkig die kwaaltjes deze winter. Ik ben er gelukkig doorheen maar Scott heeft nog steeds een zere keel.
      We kijken uit naar de warmte en de bruizende culturele evenementen!;-)

      Beantwoorden
  • 11. Nynke van der Burg  |  januari 22, 2011 om 7:08 pm

    Arizona, wat heerlijk zeg!!
    Geniet ervan! Hoe lang gaan jullie?

    Beantwoorden
    • 12. B.  |  januari 23, 2011 om 7:22 am

      We nemen ongeveer 5 dagen de tijd om in Tucson te komen, maar eerst gaan we nog in Louisville, KY bij vrienden langs, en misschien nog naar familie van mij in New Mexico. In Tucson blijven we 2 weken en we gaan dan nog naar Albuquerque of Las Vegas of allebei, dan weer de sneeuw in naar Cheyenne waar een tante van Scott woont, en dan naar vrienden in Chicago. Al met al zijn we over een maand weer terug. Maar het zal snel voorbij zijn want het zit weer vol geplanned;-)

      Beantwoorden
  • 13. Petra uit NC  |  januari 27, 2011 om 8:09 am

    Wow!! Je schilderijen zijn prachtig!!!
    Ben even aan het bijlezen. Echt super mooi Bibi.
    Vind je stijl van kleuren zo mooi.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



