Dag 2, Kentucky

januari 31, 2011 at 10:21 pm 1 reactie

Vanmorgen hoorden we op het nieuws dat de zwaarste storm sinds tien jaar op komst is. In Chicago, zeggen ze, verwachten ze 2 tot 4 feet sneeuw.
Dat verandert de plannen iets en we denken dat we vanavond beter niet in Louisville kunnen overnachten.

Scott had om 12 uur ’s middags een vergadering met investeerders dus kon ik weer een beetje de benen strekken.
Het was behoorlijk fris maar met handschoenen een een sjaal was het wel te doen. Er lag gelukkig geen sneeuw!
Eerst liep ik naar onze oude buurt. Wij hebben vlak boven de Spaghetti Factory gewoond, alleen hebben we er nooit gegeten. Vooral niet omdat Scott het er niet lekker vindt en ik niet snel in mijn eentje in een restaurant ga zitten. Mij is verteld dat hun ijs, de spamoni, wel echt de moeite waard is. Op een minder koude dag had ik het misschien wel geprobeerd.

Fourth Street was natuurlijk lang niet zo gezellig overdag als ’s avonds en ik zie dat ze nu een Improv theater hebben!


Bij de CVS haal ik wat toilet artikelen. Je kan er gewoon drank halen! Bij ons kun je alleen drank in liquor stores kopen. Voor Scott haal ik een pure chocolade reep want hij zal daar vandaag wel trek in krijgen.
Ik vind het altijd leuk om bij de pruiken en hoeden winkels te kijken. Ik heb alweer mooie hoeden gezien voor als we weer naar de Kentucky Derby gaan, iets wat we dit jaar graag weer zouden willen doen.
Bij de Payless schoenenwinkel duik ik even naar binnen in de hoop nog een paar leuke winter laarzen te scoren maar helaas staan er vrijwel alleen zomerschoenen in de rekken. En nog maar een paar warm uitziende laarzen maar die lijken me voornamelijk van plastic en slipper rubber en zullen, vermoed ik, niet langer dan een winter mee gaan. Ik denk dat ik toch liever een paar mooie laarzen van goede kwaliteit koop.
Bij boekenzaak Borders heb ik de boeken Maus 1 en 2 van Art Spiegelman gekocht voor Scott. Ja ik weet het, weer over de oorlog. Maar deze vind ik zo goed. Ik heb ze zelf lang geleden gekocht en al tig keer gelezen. Maar Scott kan ze in het Nederlands natuurlijk niet lezen, dus heb ik voor hem eindelijk de Engelse versie.

Als Scott zijn vergadering erop zit, spreken we af voor ons oude apartement.
Ondertussen heeft hij met vriend Clay gesproken. We zouden met hem en zijn vrouw wat gaan eten en voordat er sprake was van een storm zouden we bij hen overnachten.
Maar helaas is Jamie, zijn vrouw, ziek! Jammer dat ik haar nu weer niet zie. Maar Clay komt graag met ons een hapje eten na het werk.

We hebben nog wat tijd over en gaan naar een klein boekwinkeltje waar Scott verzucht dat hij best wel een nieuw boek kan gebruiken maar hij kan er niets vinden. Ik vind het moeilijk maar het lukt me om de Maus boeken niet gelijk maar aan hem te geven.
In een koffieshop drinken we wat tot het tijd wordt om naar het afgesproken restaurant te gaan.

We hadden een Mexicaans restaurant gekozen, the Mayan Cafe.
Als we eenmaal zitten, vertelt Clay dat Jamie niet gewoon ziek is maar last heeft van zwangerschaps misselijkheid en ze zich vandaag zo beroerd voelde dat ze zich zelfs ziek had gemeld op het werk. Ze hebben echt de smaak van het ouderschap te pakken want ze hebben al een heel grappig dochtertje van twee.
We spreken zo’n beetje af dat we van de herfst weer naar Louisville komen zodat we met hen naar de Kentucky Derby kunnen. Dat lijkt ons een goed plan maar of het haalbaar is, is ten tweede.
Het eten in dit restaurant is trouwens super! Ik heb echt genoten van het konijn gerecht. Het leek niet echt een grote portie maar ik kreeg niet alles op.
Morgenochtend heb ik alvast een heerlijk ontbijt:-)

Op de foto ziet het er veel minder lekker uit dan in het echt.
We verblijven vanavond in Bowling Green, KY. De internet verbinding in dit hotel is een stuk beter maar nu ben ik te moe om nog naar Boer zoekt vrouw te kijken. Een voordeel is dat het hier nu pas 21:00 is ipv 22:00 wat aangegeven stond op de klok in de auto. Heerlijk, een extra uurtje;-)

Entry filed under: Reizen. Tags: .

Dag 1, aankomst in Ohio. Dag 3

1 reactie Add your own

  • 1. Annemiek  |  februari 1, 2011 om 7:59 am

    Dat was een leuk dagje! Fijn dat je je goed kunt amuseren terwijl Scott vergaderd.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



